uciekający tył
- Kwiecien
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
- Numer Gadu-gadu: 982322
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
uciekający tył
Witam.
Podczas szybszej jazdy, w momencie wciśnięcia hamulca tył ucieka na zewnątrz. Myślałem że to przez złe i zuzyte opony, ale teraz założyłem komplet nowych Toyo Proxes i nadal jest to samo. Startując na zawodach nie musze ręcznego używać, bo wystarczy lekko skręcić i przyhamować a tył sam objezdza auto.
I takie pytanko - czy u mnie jest coś nie tak? Np padł korektor czy po prostu ten typ tak ma?
Wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. A chodzi o 1.6GTI
Podczas szybszej jazdy, w momencie wciśnięcia hamulca tył ucieka na zewnątrz. Myślałem że to przez złe i zuzyte opony, ale teraz założyłem komplet nowych Toyo Proxes i nadal jest to samo. Startując na zawodach nie musze ręcznego używać, bo wystarczy lekko skręcić i przyhamować a tył sam objezdza auto.
I takie pytanko - czy u mnie jest coś nie tak? Np padł korektor czy po prostu ten typ tak ma?
Wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. A chodzi o 1.6GTI
- AriVat.88
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 maja pn, 2008 7:15 pm
- Posiadany PUG: 205 JUNIOR 1.0 '89
- Numer Gadu-gadu: 6240982
- Lokalizacja: Lublin
Re: uciekający tył
Może belka już jest "lekko" zużyta (czopy,łożyska,amortyzatory) ?? a tak troche OT to mam pytanko do znawców- czy jak sie zregeneruje belke to można w czasie odłożyć wymianę amortyzatorów czy przymusowe jest wykonanie kompleksowej regeneracji tylnego zawiasu (belka + amorki) ??
- Marin205
- Peugeot 205 Master
- Posty: 3172
- Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
- Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
- Numer Gadu-gadu: 4777015
- Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
- Kontakt:
Re: uciekający tył
Kwiecien pisze:Witam.
Podczas szybszej jazdy, w momencie wciśnięcia hamulca tył ucieka na zewnątrz. Myślałem że to przez złe i zuzyte opony, ale teraz założyłem komplet nowych Toyo Proxes i nadal jest to samo. Startując na zawodach nie musze ręcznego używać, bo wystarczy lekko skręcić i przyhamować a tył sam objezdza auto.
I takie pytanko - czy u mnie jest coś nie tak? Np padł korektor czy po prostu ten typ tak ma?
Wymieniłem tarcze i klocki z tyłu. A chodzi o 1.6GTI
generalnie nie powinno się tak dziać - no chyba że ekstremalnie dajesz po hamplach - bo 205tka ma tendencje do wyrzucania tyłu w momencie ostrego hamowania w zakręcie - ja jednak bym stawiał na problem z układem hamulcowym - bo u mnie to się dzieje dopiero przy ekstremalnych sytuacjach - ale co nie wiadomo - w pierwszej kolejności pojedz tam gdzie robią przeglądy rejestracyjne - dogadaj się z gościem - coś mu odpalisz a on Ci zmierzy siłę hamowania i powie ci jaką masz róźnicę pomiędzy prawą a lewą stroną i będziesz wiedział już gdzie szukać
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
- Kwiecien
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 15 sty ndz, 2006 6:37 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI '94 & 306 cabrio 2.0
- Numer Gadu-gadu: 982322
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: uciekający tył
właśnie różnica jest nieduża, hamulce dość dobre, bo wymieniane były tarcze i klocki. Belka też była regenerowana troche ponad rok temu, jak ją zakładałem, bo cały tył od 1.9 z tarczami wrzucałem.
Pytam, bo tył jest dość lekki, wiec w sumie może sie tak dziać.
Pytam, bo tył jest dość lekki, wiec w sumie może sie tak dziać.
- Michal gti
- Uzalezniony
- Posty: 897
- Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
- Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: uciekający tył
Czasami przy samym odjęciu gazu w zakręcie, też zamiata tyłem
-
- Junior
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
- Posiadany PUG: :( ni mo :(
- Numer Gadu-gadu: 2667907
Re: uciekający tył
taaaa czasami nawet nie trzeba odjąć gazu !!
sie nadsterowność nazywa
A regeneracje belki można bez ruszania amorów robić
sie nadsterowność nazywa
A regeneracje belki można bez ruszania amorów robić
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: uciekający tył
A jak z rozdzialem sily hamowania. Jak wrzuciles belke z 1.9 to pompe hamulcowa i reduktory tez z 1.9? Czy zostawiles pompe i reduktor z 1.6?
Jezeli zostal komplet z 1.6 to wloz pomiedzy pompe a tylny trojnik, 2 reduktory szesciokatne z 1.9 GTi - wazne jest jak sie je montuje, bo dlawia tylko w jedna strone.
Mialem kiedys to samo... wlozylem belke z 1.9 GTi i na Slicku Michelin N20 potrafilo przy 60km/h przy lekkim nacisnieciu hamulca stawiac auto bokiem... a pierwszy raz postawilo przy pierwszym hamowaniu w lesie przy 150.... i bylo goraco.
Jezeli zostal komplet z 1.6 to wloz pomiedzy pompe a tylny trojnik, 2 reduktory szesciokatne z 1.9 GTi - wazne jest jak sie je montuje, bo dlawia tylko w jedna strone.
Mialem kiedys to samo... wlozylem belke z 1.9 GTi i na Slicku Michelin N20 potrafilo przy 60km/h przy lekkim nacisnieciu hamulca stawiac auto bokiem... a pierwszy raz postawilo przy pierwszym hamowaniu w lesie przy 150.... i bylo goraco.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- xtrack
- Uzalezniony
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: dolnyslask
- Kontakt:
Re: uciekający tył
Kaktus pisze:A jak z rozdzialem sily hamowania. Jak wrzuciles belke z 1.9 to pompe hamulcowa i reduktory tez z 1.9? Czy zostawiles pompe i reduktor z 1.6?
Jezeli zostal komplet z 1.6 to wloz pomiedzy pompe a tylny trojnik, 2 reduktory szesciokatne z 1.9 GTi - wazne jest jak sie je montuje, bo dlawia tylko w jedna strone.
Mialem kiedys to samo... wlozylem belke z 1.9 GTi i na Slicku Michelin N20 potrafilo przy 60km/h przy lekkim nacisnieciu hamulca stawiac auto bokiem... a pierwszy raz postawilo przy pierwszym hamowaniu w lesie przy 150.... i bylo goraco.
miałem dokladnie taka sama sytuacje z hamulcami.miedzy innymi przez niewlasciwe dzialanie korektorów sily hamowania dachowałem.niestety nowe orginalne korektory sa ciezko dostepne ale za to bez problemu mozna dostac z astry GSi firmy ATE.u mnie sprawuja sie znakomicie.
koszt to cos okolo 60 zł szt