Czy jest jakiś tak wspaniały samochód jak 205 ??

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

jaka jest strategia nazywania samochodów w peugeocie?? zmieniają sie cyfry, było 205 jest 206, stoszóstka to samochód mniejszy, wiec nie moze być następcą 205, tym bardziej ze byla równolegle produkowana, pierwszy raz sie mylicie bracia Krawczykowie :P
BubuPN

Post autor: BubuPN »

mnie się też wydaje, że 206 jest nastepca 205 tak samo jak jest 405 i 406 czy 605 i 607
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Nie jest tak!!

Teraz owszem dzieje sie tak ze za zastepstwa, ale 106 to nic innego jak odmlodzona 205 z innym silnikiem!

A 206 to juz zupelnie inny samochod, numerycznie wskazuje na to ze jest to zastepstwo 205, ale tak nie jest.

Francuzi nie byli nigdy uporzadkowani pod tym wzgledem, na co przykladem moze byc wprowadzenie modelu 309 (przeciez wtedy numeracja obowiazywala x05)

Moze i 206 jest nastepca, ale 106 jest stworzone na bazie 205.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

ooo juz lepiej, może być na bazie stworzone ale żaden następca nie był mnieszy od poprzednika ani produkowany równoczesnie, a ze te same silniki itp, oszczednosc po prostu
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Przyjrzyjcie sie dokladnie, i powiedzcie szczerze, jakiego starszego PEUGEOTA wam ten 106 przypomina!

Zobaczcie na dokladke pod zderzakiem, zobaczcie na grill, na swiatla, niestety nie mam fotek deski rozdzielczej, i guzikow awaryjki, przeciwmgielnych itp bo sa takie same jak w 205.

Ten niebieski to wersja XSi - odpowiednik 205 GTI, ten bialy to Rallye i jest odpowiednikiem 205 Rallye, a ten Czerwony to zwykla wersja i jest odpowiednikiem zwyklej wersji.

W niebieskim przyjrzycie sie takze dokladka na przednich blotnikach, listwie czarnej do okola auta itp itd.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pokazcie mi chociaz jedna ceche podobna w 205 i 206, nie liczac znaczka Peugeota
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Sluchajcie, 106 wcale nie jest duzo mniejszy, owszem jest to "klasa nizej" ale z czasem tak sie dzieje, wychodza nowe trendy, nowe standardy. Takie sa prawa rynku.

A Francuzi nigdy nie byli konsekwentki w swoich dzialaniach i kazdy kto ma Peugeota powinien o tym dobrze wiedziec. Montowali do jednego samochodu rozne hamulce, rozne silniki, a nawet zdarzalo sie ze rozne piasty (na 3 i na 4 sruby)... u nich nic nie ma REGULY

Kolejna fotka 106 XSi
Obrazek
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
kes19690
Junior
Posty: 188
Rejestracja: 04 maja wt, 2004 4:08 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kes19690 »

Pokazcie mi chociaz jedna ceche podobna w 205 i 206, nie liczac znaczka Peugeota
To pokaż mi wspólną ceche np. miedzy Astrą i Astrą II:)
206 jest produkowany teraz i są takie gusta projektantów, jak produkowali 205 to były inne:) Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi!!

Ale po co ta konwersacja 106, 205 i 206 i ogólnie wszystkie Pugi mi sie podobają!!
Peugeot 205 XS - BeMoWo......!!!

http://www.kes19690.peugeot205.pl/
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Dokladnie, Astry do siebie nie sa podobne , czy seria 200 w Peugeocie , bo chyba o to chodzi aby nowy byl inny :) Bo kto by kupowal to samo ? ;)

Ja tu nie mowilem o nastepstwach , ale o faceliftingu :) Dokonali tego(dosc znacznie, nie tylko lampy, ale prawie wszystko :) i przy okazji klase :) )
Tak jak napisal kaktus, PSA wykorzystalo 205 (samochod kompakt lat '80) do produkcji samochodow miejskich (malych) lat '90 i poczatku '00 , saxo i 106.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ale Astra i Astra II to ten sam samochod! Nie sa moze podobne, ale producent wyraznie daje do zrozumienia ze mamy do czynienia z ASTRA czyli wciaz tym samym modelem.

A Model 205 i 206 to jednak juz rozne oznaczenia! Owszem zgodze sie ze w miejsce 205 wpuscili 206, ale nie uwazam Peugeota 206 nastepca 205'tki. Jest to zupelnie nowy i inny samochod, nawiazujacy jedynie "miejscem w szeregu" do starej i poczciwej 205.

Nastepca 205 byl 106, ktory jak sami przyznacie pewnie, jest bardzo podobny do 205.

A 206 jest nastepca 106, chociaz to troche dziwne, ale tak jest. Francuzi mocno zamieszali.

Nawet polityka sportowa sie zgadza, bo od zawsze byl prowadzony puchar peugeota, i nie mowie tutaj o pucharze w polsce, ale o pucharze we francji. Bylo najpierw 205 Challenge, pozniej powstalo 106 Challenge, a teraz jest 206 Challenge.

Cale to zamieszanie powstalo na skutek tego ze w latach 80tych powstaly modele 205, 405, 605, natomiast 105 i 305 powstaly znacznie wczesniej, pozniej w miejsce sprawdzonego 205 zostal stworzony 106, w miejsce 309 (ktora tez nie byla planowana) weszla 306 w miejsce 405 weszla 406, z czasem jednak 106 zaczelo nie wystarczac, i stworzony zostal 206, i owszem jest teraz nastepca 205'tki, ale pierwotnym nastepca byl 106 i to ten w starej budzie.

Mozna nawet smialo powiedziec ze 106 bylo modelem przejsciowym pomiedzy 205 a 206.

Zarowno 106 jak i 206 sa samochodami tej samej klasy - klasy kompakt, natomiast 406 to auto klasy sredniej, a 605 itp to auta klasy limuzyna.

Stad te zamieszanie, ze Peugeot ma dwa kompakty. Dopiero teraz zaczelo sie to normowac i 1007 bedzie autem naprawde malym, miejskim, pozniej bedzie 2007 kompakt, 307 juz mamy, 407 i 607 tez - i jak by nie patrzec ponownie zaczyna sie robic burdel ;)

Sposobu rozumowania Francuzow nawet nie zamierzam zrozumiec.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
majpio

Post autor: majpio »

o ile się nie myle to kompaktem jest 307, a nie 206
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

To 206 jest czym?
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

wg mnie naprawdę jesteście w błędzie. pod koniec produkcji 205thi powstał 106 bo potrzebowali czegoś mniejszego !! polityka firmy w celu rozwinięcia oferty. po prostu długo projektowali następcę 205tki czyli 206 !!
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Przeciez 205 to bardzo male auto, a 106 jest tak samo male!

Oczywiscie, oficjalnym nastepca 203 jest 204 a nastepca 204 jest 205, i pozniej 206 i pozniej pewnie bedzie 207.

Mi i Samerowi chodzilo raczej o to, ze "rzeczywistym" nastepca byla 106, poniewaz zostala zbudowana niemalze na tych samych podzespolach, oczywiscie silniki mialy inne, inne skrzynie i napedy, inne zawieszenie z przodu, ale nie wiem czy przypadkiem plyta podlogowa nie jest ta sama. Chodzi mi o to ze robiac pierwsze modele 106 wzorowano sie na wygladzie zewnetrznym 205'tki, i nawiazywano do jego wygladu. To tak jak by 205 po mocnym FaceLiftingu, tak ze z 300 metrow trudno bylo by z przodu rozroznic 205 GTI od 106 XSi.

Bo to jedynie dwa modele z roznej numeracji 05; 06 ktore sa do siebie tak podobne.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Kaktus pisze: Kolejna fotka 106 XSi
Obrazek

to wersja limitowana XSi "Le Mans"


a tutaj wersja RC (szkoda że 205 nie było w takiej wersji :D )

Obrazek


a jeżeli chodzi o zmiany w wyglądzie to rzeczywiscie 205tka to chyba jedyny taki samochód na świecie :) przez wszystkie lata produkcji prawie sie nie zmieniła...prawie niezauważalne zmiany.Czego np. nie można powiedzieć o Fordzie Fiesta albo Golfie

Golf GTI z 84 roku
Obrazek


i z 89 roku

Obrazek

hhmmm w sumie też niewiele sie zmienił :D
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Taak ale ten RC to juz nowy model, czyli 106 po FaceLiftingu
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ