Witam. Zawsze lubiłem Peugeota 205, dziś trafiłem na gościa, który chce takowego sprzedać. Blacharka ideał, przejechane ledwie 90tys. Jeden z nowszych egzemplarzy. Cena zdecydowanie korzystna. Szybko zdecydowałem, że to niezły wybór na pierwszy samochód, którego akurat poszukuję. Wybrałem się ze znajomym mechanikiem, zlokalizowaliśmy kilka usterek, utargowaliśmy cenę, powiedziałem jednak, że jeszcze przemyślę sprawę. Tutaj mam kilka pytań:
-Kierownica jest mocno skręcona w prawo (jakieś 120 stopni), ale mimo to ukł. kierowniczy chodzi płynnie i precyzyjnie. Mechanik, jak i sprzedawca zapewniają, że to na pewno kwestia ustawienia zbieżności. Czy na pewno aż tak duże odchylenie może być spowodowane złą zbieżnością? Czy można wykluczyć możliwość innej, kosztowniejszej usterki?
-Na lewarku skrzyni są duże luzy. Biegi lekko wchodzą, nie wyskakują, jednak lewarek w każdej pozycji lata na wszystkie strony o dobrych kilka centymetrów. Czy naprawa tego będzie droga? Czy to wina samego lewarka i jego mocowania, czy problem może tkwić gdzieś w głębi skrzyni? Da się jeździć, ale to mało komfortowe.
-W zbiorniczku wody znajduje się olej. Jak rozstrzygnąć, czy to wina uszczelki pod głowicą, czy pompy wody? Ile może kosztować naprawa wraz z częściami? To pilna sprawa a na dzień dzisiejszy mój budżet jest ograniczony, chciałbym zrobić tylko to co niezbędne, a przy następnej wypłacie zająć się mniej pilnymi drobiazgami.
Rocznik auta: 1997, 5 drzwi, silnik 1.1 60KM
Z góry wszystkim dziękuję:)
Zakup a kilka usterek
- Manwe
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2013
- Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
- Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
- Numer Gadu-gadu: 7424729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zakup a kilka usterek
a sprawdzaliście czy od prostych kół do skrajnych położeń jest tyle samo obrotów kierownicą, ściąga podczas jazdy w którąś stronę
luzy na lewarku są zapewne spowodowane zużyciem cięgien wybieraka, wystarczy je wymienić na nowe i znacznie się poprawi, może być też luz na sworzniu jednego z ramion skrzyni biegów, na które montuje się cięgno to jest bardziej pracochłonne ale do ogarnięcia
ile tego oleju jest, jak silnik pracuje to dmucha przez zbiorniczek wyrównawczy(bąbelki, zmienny poziom płynu), jest masło na korku wlewu oleju
luzy na lewarku są zapewne spowodowane zużyciem cięgien wybieraka, wystarczy je wymienić na nowe i znacznie się poprawi, może być też luz na sworzniu jednego z ramion skrzyni biegów, na które montuje się cięgno to jest bardziej pracochłonne ale do ogarnięcia
ile tego oleju jest, jak silnik pracuje to dmucha przez zbiorniczek wyrównawczy(bąbelki, zmienny poziom płynu), jest masło na korku wlewu oleju
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
Re: Zakup a kilka usterek
Co do jazdy - nie ściąga. Resztę sprawdzę. Oleju jest bardzo dużo, właściwie jest tam wyłącznie olej. Jutro/pojutrze pojadę tam jeszcze raz to zwrócę uwagę na te rzeczy. Dzięki!