Porównanie rynków GTi - Francja i Holandia

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
MRodz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 29 paź sob, 2011 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Porównanie rynków GTi - Francja i Holandia

Post autor: MRodz »

Wytłymaczcie mi proszę, bo ja chyba jeszcze zielony jestem w temacie. Od jakiegoś czasu przeglądam ogłoszenia GTi z Francji i Holandii - mam wrażenie, że we Francji auta w porównywalnym (oczywiście na tyle na ile można porównać z ogłoszenia w necie) stanie wystawione są średnio za 2-3x więcej niż u Holendrów. Przecież nie mają do siebie daleko, także przeczy to kompletnie teorii efektywności rynków - te ceny chyba powinny się trochę wyrównać, uwzględniając dystans. Czy może Francuzi to taki naród, gdzie wystawiają za X euro, a sprzedają o wiele, wiele taniej...? Wie ktoś o co chodzi?
Igła w stogu siana, czyli poszukiwania dobrego GTi na sprzedaż w Polsce...
Ciemna strona mocy - Clio 1.8 16V
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6945
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Porównanie rynków GTi - Francja i Holandia

Post autor: RafGentry »

Francuski rynek jest specyficzny. Teoretycznie Peugeoty 205 powinny tam być najtańsze, bo na kilometr kwadratowy przypada ich tam najwięcej na świecie.
Tak jednak nie jest - 205-tki we Francji są horrendalnie drogie. To trochę jak z Fiatami 126 p u nas. Było ich tak dużo, że jeździli nimi wszyscy, nie za bardzo o nie dbając. W efekcie przetrwało ich niewiele w dobrym stanie, a te które się zachowały osiągają kosmiczne ceny.
Francuzi sami przyznają, że ciężko u nich o zadbaną 205-tkę. Poza tym mają do tych aut sentyment i bez wahania doliczają go do ceny :)
Dziwne, że na przykład Citroena BX GTI kupisz tam taniej niż w Polsce, a szukając 205 GTI musisz bulić prawie jak za paroletnie auto klasy średniej...

Co do Holandii - mają ceny trochę wyższe niż w Niemczech, ale i tak sprzedają 205-tki taniej niż we Francji.
Ogólna tendencja jest jednak taka, że te auta (o ile są zachowane w oryginale) nie tracą, a raczej zyskują już na wartości.
Nasz rynek jest oczywiście jak zwykle opóźniony i Peugeot 205 uznawany jest za tanie auto do przytyrania, co najwyżej za "future classic", ale na Zachodzie te auta są odrestaurowywane i stoją w salonach z young i oldtimerami.
MRodz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 29 paź sob, 2011 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Porównanie rynków GTi - Francja i Holandia

Post autor: MRodz »

Wszystko się zgadza - dziwi mnie jednak fakt, że "rynek" toleruje jakies graty wystawiane za 2-3k euro, podczas gdy szybka wyprawa do sąsiadów zwróciła by znacznie lepszy egzemplarz.
Igła w stogu siana, czyli poszukiwania dobrego GTi na sprzedaż w Polsce...
Ciemna strona mocy - Clio 1.8 16V
Awatar użytkownika
klimek
Junior
Posty: 169
Rejestracja: 29 mar wt, 2016 11:00 am
Posiadany PUG: 1995 MITO 1.8d
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków/Katowice

Re: Porównanie rynków GTi - Francja i Holandia

Post autor: klimek »

Holandia jest pełna 205 z ostatnich roczników. Szczerze powiedziawszy widziałem tam raz na sprzedaż 205 Trophy (taki bieda griffe), ale nie za wiele więcej. Ale przy tej ilości 205 tam na rynku może się coś znajdzie ciekawszego. Najlepiej rozglądać się po całej Europie 8)7
ODPOWIEDZ