troche laickie.... Jak zmieniac biegi w dieslu??

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
habakuk

troche laickie.... Jak zmieniac biegi w dieslu??

Post autor: habakuk »

jak to jest ze zmiana biegow?? bo wiem ze jest roznica miedzy benzynka a dieselami... jezdze dopiero od kilku dni i wiem ze cos robie nie tak... szarpie.. troche silnik zawyje... moze macie jakies porady??? z gory dzieki:)
maJkeL

Post autor: maJkeL »

to sie czuje poprostu:)napisz moze co chcesz osiagnac?chodzi ci o sciganie sie czy poprostu jak jezdzisz jak zmieniac biegi?jezeli ci to pomoze to napisze ze na dwójce moj jedzie max. 75-80 a na trójce 105-110:)

pozdrawiam
habakuk

Post autor: habakuk »

chodzi mi o opytmalna kombinacje zmiany biegow... do jazdy w miescie.. o sciganiu sie jeszcze nie mysle... ale moze kiedys..:)
Awatar użytkownika
Demo84
Junior
Posty: 155
Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
Numer Gadu-gadu: 3082188
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Demo84 »

Moim zdaniem to nie mądre pytanie :shock: Jak troche pojeździsz to po prostu go wyczujesz :)
maJkeL

Post autor: maJkeL »

no tak jak Demo84 napisal to sam wyczujesz nie da sie tego jednoznacznie okreslic,przeciez nie zawsze bedziesz zmienial przy tej samej predkosci biegi,to zalezne od ruchu. Jedna z zalet diesla jest elastycznosc wiec problem zmiany biegow juz wogole jest zminimalizowany:)

pozdrawiam
ariel

Post autor: ariel »

Ponoć diesle mają krótsze biegi i szybciej je trzeba zmieniac... Ale sam to wyczujesz - przecież nie bedziesz piłował silnika do czerwoności...A to że możesz szarpać przy zmianie biegów to tylko kwestia obycia sie z autem...Wszystko kwestia czasu... Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Maja biegi dluzsze! I na poszczegolnych biegach jedziesz z wieksza predkoscia niz w innych pugach. Ale Diesle kreca sie do 4000-4500 obrotow, dlatego trzeba zmieniac je wczesniej niz w benzynie, ktora kreci sie do 6000 i wyzej.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Kaktus pisze:Maja biegi dluzsze! I na poszczegolnych biegach jedziesz z wieksza predkoscia niz w innych pugach. Ale Diesle kreca sie do 4000-4500 obrotow, dlatego trzeba zmieniac je wczesniej niz w benzynie, ktora kreci sie do 6000 i wyzej.

Otoz to. Silniki wysokoprezene sa silnikami niskoobrotowymi. Maja duzy moment ktory oddaja juz przy nizszych predkosciach obrotowych, a ich charakterystyka mocy jest plaska i podobnie do momentu, moc maksymalna jest oddawana przy nizszych obrotach niz w silnikach bezynowych.
Dlatego mimo dluzszej skrzyni biegi przy przyspieszaniu nalezy zmieniac tak szybko albo nawet szybciej niz w benzynowych, ale za to diesle sa bardzo elastyczne, wiec redukuje sie napewno rzadziej 8)
A co do szarpania, to jak juz szanowni koledzy slusznie zauwazyli, do autka trzeba sie przyzwyczaic :D
Pozdro
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

mój też szarpie i to na pewno nie przez to że biegów nie umiem zmieniać....(a może ;)) Ktoś kiedyś powiedział że to mogą być poduszki silnika, ja sie nie znam więc nie wiem
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

TOMBIKE pisze:mój też szarpie i to na pewno nie przez to że biegów nie umiem zmieniać....(a może ;)) Ktoś kiedyś powiedział że to mogą być poduszki silnika, ja sie nie znam więc nie wiem

Na podporach silnika sa takie smieszne gumy. Kiedys, jak koledze taka guma popekala to silnik sie "lekko" bujal, wibrowal i stukal (diesel). Faktycznie wtedy czuc bylo szarpniecia ale tylko przy ruszaniu i hamowaniu jak caly silnik sie "obijal".
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

no to ja chyba to mam, jak przyspieszam lub hamuje....a wydawałoby sie że jeździć nie potrafie ;)
ODPOWIEDZ