zmiana biegu

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: zmiana biegu

Post autor: DJPreZes »

Mi sie tak zdarza ;] Np na 3 dojade do ~120 to po co mi jeszcze 4 wrzucac? ;] Wrzucam od razu 5 :P
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
gres
Junior
Posty: 409
Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
Posiadany PUG: :( ni mo :(
Numer Gadu-gadu: 2667907

Re: zmiana biegu

Post autor: gres »

no dokładnie. Przyklad - wyprzedzam III ka rura , i potem mam do wyboru albo wrzucić 4 ke na sekunde albo od razu piatke.

Albo ruszam spokojnie od siebie , skrzyzowanie z glowna na szczycie wzniesienia. Musze sie zatrzymac i potem powoli ruszam , i znowu po III sie prosi V od jakiś <70 ( krótka skrzynia)


I tylko nei wiem czy nie szkodze tym samochodzikowi?

W nubirce taty mam te same dylematy. Jak ktos jezdzi nei agresywnie to czesto ma takie sytuacje.
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Re: zmiana biegu

Post autor: skola »

ja 5 wrzucam już od 60 :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: zmiana biegu

Post autor: Kamkiler »

heh ja 5 wczucam juz od 45-50 i spokojnie jedzie mam XY8 i krótsza skrzynie 2500obr /80km/h

p.s dlaczego miałoby sie cos stac z synchrinizatorami jak sie zmienia z 3 na 5 ?? hmm ,wg mnie nic
a tak po za tym to czasem zmieniam biegi bez sprzegła ,to jest zabawa , w góre i w dół ,prócz 1 i wstecznego tylko w ruchu ... i to bez zgrzytów :)
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4910
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: zmiana biegu

Post autor: moralez »

ja jesli zmieniam z 3 na 5 to robie to troche wolniej, zeby obroty spadly troche bardziej niz do wrzucenia 4 8)

p.s. dzis walnela mi linka sprzegla i osiagnalem kolejny stopien wtajemniczenia i zmieniam biegi bez sprzegla, tylko ruszanie na 1 i odpalanym silniku jest srednie :roll:
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: zmiana biegu

Post autor: TO-MI »

tylko ruszanie na 1 i odpalanym silniku jest srednie :roll:

znam z autopsji transit z Krakowa do Krosna bez sprzęgła 8)7 to jest jazda :mrgreen:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
gres
Junior
Posty: 409
Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
Posiadany PUG: :( ni mo :(
Numer Gadu-gadu: 2667907

Re: zmiana biegu

Post autor: gres »

Kamkiler pisze:p.s dlaczego miałoby sie cos stac z synchrinizatorami jak sie zmienia z 3 na 5 ?? hmm ,wg mnie nic
a tak po za tym to czasem zmieniam biegi bez sprzegła ,to jest zabawa , w góre i w dół ,prócz 1 i wstecznego tylko w ruchu ... i to bez zgrzytów :)

Nie no spoko - dlatego pytam :)
Wiadomo że obroty próbuje dobrać tak żeby nie szaprało zanadto.

Biegów bez sprzęgła się nie odważyłem ( chyba co nieco na tym cierpi :P)
Ale sprzęgło ze spieku więc i tak jest jazda:D
Awatar użytkownika
dzikson
Maniak
Posty: 1191
Rejestracja: 23 sty wt, 2007 10:23 pm
Posiadany PUG: 205XS
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zmiana biegu

Post autor: dzikson »

Generalnie dla jakich obrotów zmiana biegu daje najbardziej ekonomiczną jazdę? Chodzi mi o to, czy jest to technicznie określone, uzasadnione?
Spotkałem się z opinią, że najlepsze wykorzystanie potencjału silnika daje zmiana pomiędzy obrotami dla maksymalnego momentu a obrotami dla maksymalnej mocy. Z tym że to dość szeroki przedział, a najlepsze wykorzystanie silnika to nie to samo co najekonomiczniejsza jazda. Mnie bardziej interesuje ta druga :wink:
gres
Junior
Posty: 409
Rejestracja: 03 wrz pn, 2007 6:15 pm
Posiadany PUG: :( ni mo :(
Numer Gadu-gadu: 2667907

Re: zmiana biegu

Post autor: gres »

no zdecydowanie trzymanie miedzy mometem a moca nei jest ekonomiczne:D

Uwazam ze pod 2 tysiace obr. Oczywiscie na plaskim :)
Prosta sprawa - im mniej gazu wciskasz tym mniej pali - tak generalnie:)
ODPOWIEDZ