swap z 1,4 na 3.0 z 406

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: DJPreZes »

TU 16V jest cięęęęęęężkie (nie tak jak V6 ofkors), a do tego w 205 trzeba je pochylić do przodu i nagle mamy rozkład masy porównywalny albo gorszy niż Mi16 8)7 Co nie zmienia faktu, że silniczek jest fajny, dodanie lepszego dolotu i zmiana wydechu potrafi dodać ok 20KM, a bez turbo ludzie dochodzą do 160-180KM (aż nie do wiary). Z turbo to nie ma górnej granicy chyba - widziałem już w UK (a nawet w Polsce) kilka projektów z kosmicznymi mocami.
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
szymon
Junior
Posty: 441
Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
Numer Gadu-gadu: 125384
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: szymon »

koledzy potrzebuję trochę więcej mocy bo ja chce się bawić autem a że 205 mi najbardziej pasuję to chcę zrobić z tego auto cicho ciemnego scigacza, a że podoba mi sie v6 to do niego chciałbym dążyć i wiem że to wiąże z tym że nie jest to praca na tydzień czy miesiąć
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6946
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: RafGentry »

Czyli czekasz, aż ktoś powie Ci, że V6 pod maską starej, 5-drzwiowej 205-tki jest idealnym rozwiązaniem dla świeżo upieczonego kierowcy? 8)

P.S.
Jak miałem 18 lat, to jeździłem na co dzień BMW 735 i też wydawało mi się, że skoro śmigam 212-konną limuzyną, to jestem świetnym kierowcą :lol:
szymon
Junior
Posty: 441
Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
Numer Gadu-gadu: 125384
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: szymon »

ja się nie uważam za kierowce doskonałego tylko po prostu chce czuć moc w 205 i nie męczyć sie przy wyprzedaniu i jazdy po mieście
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: grzesiek309 »

Uwierz mi, że 205 1.4 bynajmniej nie jest zawalidrogą. Trzeba tylko ten potencjał umieć wykorzystać.
Jak to mówią: "Twoja piaskownica, Twoje zabawki, bawisz się jak chcesz". Oby tylko ta zabawa się źle nie skończyła.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
Awatar użytkownika
leon
Junior
Posty: 324
Rejestracja: 12 lip wt, 2011 4:27 pm
Posiadany PUG: biały i szybki
Lokalizacja: Częstochowa

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: leon »

Najeżdżacie na chłopaka, a nawet nie wiecie co potrafi. Nie każdy młody kierowca po wrzuceniu V6 do 205 rozbija się na pierwszym słupie. Osobiście znam 17-latka, który złoił by wszystkich na tym forum bez problemu.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere"
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: 2mouse »

leon pisze:Najeżdżacie na chłopaka, a nawet nie wiecie co potrafi.
Eeetam... Nie najeżdżamy... To troska po prostu... tak łatwo się zabić... 8) Nie wiemy co potrafi, dlatego lepiej chyba upewnić się, że rzeczywiście wie co robi, zanim: a) wykosztuje się, a nie będzie to tanie, a jak zrobi to tanio, to się zabije, b) zrobi swapa, a potem z radochy rozmaże się na słupie... Moim zdaniem wskazywanie trudności i prac obowiązkowych przy takich projektach albo go nie przestraszą, zrobi i będzie się cieszył, albo podejmie inną decyzję, co tez będzie z korzyścią dla niego. Nikt na tym nie straci, a zyskać możemy wszyscy. Szymon bo nie narobi sobie kłopotów; my, bo będziemy mieć żywego kolegę, albo dumnego z wykonania trudnej pracy żywego kolegę....
Same plusy jak nie patrzeć... :Y
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: pawel »

Swap na XU nie jest łatwy a V6 ciężki to za małe słowo...
P205
szymon
Junior
Posty: 441
Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
Numer Gadu-gadu: 125384
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: szymon »

2mouse pisze:
leon pisze:Najeżdżacie na chłopaka, a nawet nie wiecie co potrafi.
Eeetam... Nie najeżdżamy... To troska po prostu... tak łatwo się zabić... 8) Nie wiemy co potrafi, dlatego lepiej chyba upewnić się, że rzeczywiście wie co robi, zanim: a) wykosztuje się, a nie będzie to tanie, a jak zrobi to tanio, to się zabije, b) zrobi swapa, a potem z radochy rozmaże się na słupie... Moim zdaniem wskazywanie trudności i prac obowiązkowych przy takich projektach albo go nie przestraszą, zrobi i będzie się cieszył, albo podejmie inną decyzję, co tez będzie z korzyścią dla niego. Nikt na tym nie straci, a zyskać możemy wszyscy. Szymon bo nie narobi sobie kłopotów; my, bo będziemy mieć żywego kolegę, albo dumnego z wykonania trudnej pracy żywego kolegę....
Same plusy jak nie patrzeć... :Y
dziękuję za troskę _O_

Ja pełną moc mojego 1,4 wykorzystuje ja nie jestem chłopaszkiem który ma auto i wyrywa na panienki na 3.0 lub jakieś 200km i popisuje się a potem londuje w rowie, ja po prostu wyciskam z silnika moje 1,4 co się da i mi brakuje mocy żeby pośmiać sobie, a jak bym miał takie v6 to na tor bym pojechał pośmigać i na zloty miał bym niezłe auto :), uważacie że się nie nadaje bo mam te 18 lat i że boga za nogi chwyciłem jak i wyobrażam sobie sobie za dużo jak tam myślicie to jesteście w błędzie bo dla mnie te 18 urodzinki to był jak z wykłły dzień nie czuje się lepszy z tego powodu :) a prawo jazdy to dla mnie tylko formalność ja zaczołem pasje z motoryzacją już lata temu i wiem co i jak, jak był bym szalonym 18 latkiem to bym kupił motor i zamykał licznik i bym ryzykował życie albo kupił baware 5.0 która by się w oczach rozpadała ale był bym fajny bo mam 5.0 i tu mam prędkość, ale ja jestem normalny i tak nie robię
ja potrzebuje tylko więcej mocy do jazdy a nie szpanowania czy robijania się albo zabijania bo nie o ten cel mi chodzi chce czuć moc w mojej 205 a takie v6 by mi pomogło to mojej jazdy i szaleństw
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: Pluto »

Zastanów się również nad silnikiem ze 106 S16 1.6 16v i wstaw turbo. Jest już kilka takich 106 w Polsce (jedna zjawi się na Zlocie). Z tego co wiem, to jedną wykręcił koleś na 180KM lub i lepiej.

http://www.youtube.com/watch?v=vxdb6ApCJNY
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
Awatar użytkownika
Manwe
Peugeot 205 Master
Posty: 2013
Rejestracja: 04 wrz pt, 2009 2:48 pm
Posiadany PUG: 205 lacoste'86, 205 gti ph1'87, 309 ph1 3d graffic'89, citroen ax ph1'86, citroen bx ph1'86
Numer Gadu-gadu: 7424729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: Manwe »

skoro brakuje ci mocy a chcesz się bawić to może na początek pogrzeb sobie w tym co masz, wydech dolot może zmiana sposobu zasilania, wałek
nabierzesz doświadczenia w modyfikowaniu, przy okazji poczytasz trochę o tym i owym i może wcale nie będzie ci potrzebne do szczęścia to V6 co chyba się trochę na nie zafiksowałeś :wink:
Obrazek
szukam zderzaków z green'a, lacoste'a, białego cj lub open'a
przygarne silnik ET3, gumowy spojler tylnej klapy Peugeot 309 gti, licznik z obrotomierzem z bx'a ph1
szymon
Junior
Posty: 441
Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
Numer Gadu-gadu: 125384
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: szymon »

no masz racje Manwe, te 1,6 w tych 106 to smacznie idzie co mi się podoba, nie chce robić żadnych wydechów wielkości wiaderek co buczy a nie jedzie, napewno przy takim 1.6 jest miej roboty niż przy v6, poszukam informacji na temat tych silników co mi podaliście i turbo mi się podoba :D
szymon
Junior
Posty: 441
Rejestracja: 25 gru sob, 2010 10:13 pm
Posiadany PUG: 205 GR 1.4 1992
Numer Gadu-gadu: 125384
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: szymon »

Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: cejot »

Coś takiego... tyle, że silnik, a nie jego pozostałości. ;) Do swapa to najlepiej od razu z wiązką i komputerem kupować. Ten ostatni najlepiej jakby był bez immobilizera, a jak nie to w komplecie z kluczykiem i stacyjką. Zdjęcie immo raczej tanie nie jest.


Temat zrobił się bardzo ogólny, więc trafia do odpowiedniego działu...
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Pluto
Maniak
Posty: 1615
Rejestracja: 17 cze śr, 2009 10:33 pm
Posiadany PUG: Audi A4 Quattro Avant
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: swap z 1,4 na 3.0 z 406

Post autor: Pluto »

Teraz widziałem kompletną 16stke z 2002 roku z angola za 2000zł.
Jak jesteś zainteresowany to dam namiary i się dogadasz.
Opel Vectra 1.6 75KM '91 -> Peugeot 205 Look 1.1 60KM '91 Obrazek -> Peugeot 106 Hasseröder 1.4 75KM '98 Obrazek @ Peugeot 106 Hasseröder 1.6 105KM '98 Obrazek
ODPOWIEDZ