Grzebanie nasze codzienne

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Martinoo »

dexen pisze:
robson pisze:Masz zatkane odpływy w drzwiach :W
dziękował. Jakiś hint jak je przetkać i czy można jakoś zabezpieczyć na przyszłość?

Nb., w lewych przednich jest kilka brzydkich kawałków rdzy (2...4mm) walających się luzem na dnie. Przy czym sama blacha drzwi -- /na ile widać/ -- jest zdrowa @_@
W przedniej cześci i tylnej cześci drzwi masz odpływy(na rogach) wyjmij rdze która tam lata, oczyśc i zalej środkiem konserwujacym tj. np. fluidol
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
robson
Peugeot 205 Master
Posty: 2904
Rejestracja: 03 paź wt, 2006 6:27 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: robson »

dexen pisze:
robson pisze:Masz zatkane odpływy w drzwiach :W
dziękował. Jakiś hint jak je przetkać i czy można jakoś zabezpieczyć na przyszłość?

Nb., w lewych przednich jest kilka brzydkich kawałków rdzy (2...4mm) walających się luzem na dnie. Przy czym sama blacha drzwi -- /na ile widać/ -- jest zdrowa @_@
Cienkim drutem przetkasz, i jak wyschnie to odkurzaczem wyciągniesz cały syf ze środka,oczywiście ściągnij tapicerke :W
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: dexen »

Wczoraj znalazłem /właściwy/ czujnik temperatury -- ten od silnika -- i sprawdziłem, że działa. Prowizorycznie naprawiłem rurkę podciśnienia, ale nadal coś jeszcze syczy...
Przy okazji grzebania we wtrysku odłączyłem kable od silniczka krokowego i dzisiaj rano bardzo dziwiłem się, czemu nie trzyma obrotów na jałowym -___-'
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: dexen »

Znalazłem krótki śrubokręt i odkręciłem kopułkę rozdzielacza, aby obadać styki.

Styków już od dawna nie ma, są tylko jakieś ogniska szalonej korozji XD
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: dexen »

Wymieniłem komputer i krokowca. Komputer miał padniętą tą elektronikę która steruje krokowcem; krokowiec wymagał zbyt mocnego dociśnięcia łebka aby załączył styk biegu jałowego (zużyty).

Teraz PUG zapala i trzyma obroty jałowego bardzo ładnie. Dzika satysfakcja :D

Wymieniłem komputer i krokowca. Komputer miał padniętą tą elektronikę która steruje krokowcem; krokowiec wymagał zbyt mocnego dociśnięcia łebka aby załączył styk biegu jałowego (zużyty).

Teraz PUG zapala i trzyma obroty jałowego bardzo ładnie. Dzika satysfakcja :D

Wymontowałem oba przełączniki wielofunkcyjne. Lewy muszę wymienić (http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=29&t=23977), prawy chcę aby obsługiwał przerywacz wycieraczek (http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=29&t=23976 -- dzięki zmac _O_ ). Była ostra walka z deską rozdzielczą.

Wyjąłem do wyczyszczenia szkła oświetlenia tablicy -- więcej glonów niż szkła :P
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: DJPreZes »

W Greenie pospawane mocowanie przednie fotela, wymienione koła na zimówki (nie wiem po co tak szybko, ale dziadek się uparł :P ).
W Indianie zrobione hamulce tył - nowe klocki, nowy przewód giętki i nowy miedziany do zacisku, do tego też zimówki (też za szybko, ale za tydzień nie mam zamiaru jechać na działkę, więc nie miałbym już okazji zmienić ich :P ) i na koniec weekendu myjnia dla obu 8)7
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
Vatanenos
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 23 sty ndz, 2011 10:34 am
Posiadany PUG: 205GTI 91' Sorrento Green

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Vatanenos »

Przeczyściłem styk masy aku przy kielichu i przeszła czkawka przy 4500obr/min. Znowu upokarzam TDi spod światleł :Y
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: dexen »

Wymieniłem lambdę -- ory od Boscha. Wydaje się działać lepiej, bo silnik znacznie szybciej dokonuje samoregulacji mieszanki -- na ile można to ocenić na ucho. Swoją drogą, poprzednia wykręciła się zaskakująco gładko. Czekam jeszcze na UFO aby przetestować na drodze.

Założyłem ory lewy `wąs' (przełącznik); teraz tylne przeciwmgielne działa :D
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: dexen »

założyłem zregenerowane UFO -- była walka!, wymieniłem 5 żaróweczek 1.2W na konsoli i zamontowałem ory prawy przełącznik (10 pinów pod przerywacz wycieraczek). autko jeździ ^_^

nie obyło się też bez strat: urwałem linkę od prędkościomierza (o dziwo działa nadal, tylko hałasuje jakby mi padała lewa półoś) oraz znalazłem przedziwne kłębowisko kabli którym ktoś podłączył magnetofon :<

dodatkowo naprawiłem jeden pasek ogrzewania tylnej szyby preparatem `ELPOX 15'
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
dexen
Junior
Posty: 453
Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
Numer Gadu-gadu: 3222175
Lokalizacja: Szczecin

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: dexen »

Nowe sworznie ograniczników do przednich drzwi. Nowa kopułka i palec rozdzielacza, wykonana regulacja wyprzedzenia. Trochę lepiej ciągnie ;-)

Policzyłem spalanie sprzed wymiany lambdy; wyszło ok 10.5L/100. Zarazem dużo i mało...
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
Awatar użytkownika
RafGentry
Moderator
Posty: 6944
Rejestracja: 06 cze śr, 2007 8:40 pm
Posiadany PUG: GTI Griffe, GTI LeMans, GTI, CTI, XRD, XS, Indiana, 405 STDT
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: RafGentry »

Dexen - sporo ostatnio "grzebiesz codziennie" :D

Ja dziś odwiedziłem sklep z częściami Band. Tam zakupiłem niesamowicie tanio spryskiwacze od GTI i założyłem do CTI przy pomocy Józka, który przy okazji uświadomił mnie, że silniczek od spryskiwacza nie jest spalony.
Po wyczyszczeniu zaśniedziałych styków wszystko zaczeło hulać tak, jak powinno.
Spryskiwacze z gita sikają aż miło. W odróżnieniu od mgiełkowych z Xsary maja regulację, dzięki czemu można sobie je ustawić wedle uznania...
Awatar użytkownika
Agnieszka
Uzalezniony
Posty: 998
Rejestracja: 31 mar pn, 2008 9:51 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Lokalizacja: Marki (koło Warszawy)
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Agnieszka »

RafGentry pisze:Tam zakupiłem niesamowicie tanio spryskiwacze od GTI i założyłem do CTI przy pomocy Józka, który przy okazji uświadomił mnie, że silniczek od spryskiwacza nie jest spalony.
Hehe, u mnie było to samo, też silniczek przestał chodzić, tylko że ja uświadomiłam się sama demontując wszystko i sprawdzając silniczek w warunkach laboratoryjnych ;)
A potem z kolei uświadomił mnie cejot, że skoro silniczek wymontowany działa, a zamontowany w aucie nie działa to problem musi leżeć w zaśniedziałych stykach.
Ale to, że do tego doszedłeś Raf, nie znaczy, że pozbyłeś się problemu.
U mnie na przykład historia powtarza się co jakiś czas więc trzeba pójść do pracowni ojca, pogrzebać w gratach, znaleźć zestaw pilników i przeczyścić styki :) tak jak to miało miejsce dziś :)
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: cejot »

Agnieszka pisze:U mnie na przykład historia powtarza się co jakiś czas...
Wskazówka na przyszłość: Po dokładnym oczyszczeniu styków w pompce i wtyczce posmarować je smarem miedzianym.
Po takich czynnościach rzadziej tam trzeba będzie zaglądać. :)
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Martinoo
Moderator
Posty: 4031
Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
Numer Gadu-gadu: 8330169
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Martinoo »

cejot pisze:
Agnieszka pisze:U mnie na przykład historia powtarza się co jakiś czas...
Wskazówka na przyszłość: Po dokładnym oczyszczeniu styków w pompce i wtyczce posmarować je smarem miedzianym.
Po takich czynnościach rzadziej tam trzeba będzie zaglądać. :)
Ewentualnie wazelina techniczna jak miedzianego pod reka nie ma 8)
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
Obrazek
Awatar użytkownika
Agnieszka
Uzalezniony
Posty: 998
Rejestracja: 31 mar pn, 2008 9:51 pm
Posiadany PUG: 205 Forever
Lokalizacja: Marki (koło Warszawy)
Kontakt:

Re: Grzebanie nasze codzienne

Post autor: Agnieszka »

Thanx Guys!
Zakupię sobie jakieś smarowidło i użyję go następnym razem :)
ODPOWIEDZ