Strona 1 z 2

zmiana biegu

: 09 mar ndz, 2008 4:11 pm
autor: tukens
mam jak juz wiadomo peugeot 205 1.8d

jak jezdzic nim oszczednie czyli przy jakich predkościach wbijać biegi.

bo ja chyba nie umie jezdzic oszczednie pali mi w miescie 8l/100

Re: zmiana biegu

: 09 mar ndz, 2008 4:21 pm
autor: PAWLACZYSKIS
Celny tytuł nie ma co :D Pytanie też niczego sobie 8)7 Poza tym 8l na mieście w zimie to chyba nie jest zbyt wiele...

Re: zmiana biegu

: 09 mar ndz, 2008 4:30 pm
autor: TO-MI
ty może nie wbijaj tych biegów :wink: tylko zmieniaj
chyba nie masz kłowej skrzyni 8)

Re: zmiana biegu

: 09 mar ndz, 2008 4:35 pm
autor: moralez
PAWLACZYSKIS pisze:Celny tytuł nie ma co :D Pytanie też niczego sobie 8).
nie pierwszy raz, mial juz za to ostrzezenie, wiec 2 wisi w powietrzu :mrgreen:

@tukens moze bys tak laskawie przedstawil nam jak jezdzisz bo nawet nie ma sie do czego odniesc....

Re: zmiana biegu

: 15 mar sob, 2008 11:41 pm
autor: tukens
aha sory

1-do 20km/h
2-do 45km/h
3-do 60km/h-75km/h
4-do 100km/h
5 -150 max

Re: zmiana biegu

: 17 mar pn, 2008 12:09 am
autor: TO-MI
to nie jeździsz za oszczędnie bo jak polecisz przez miasto 60-70 km/h na 3 to przepalisz za dużo
chyba że piszesz o rozpędzaniu :wink:
generalnie przy jeździe takiej jednostajnej to już przy 60 km/h spokojnie można 5 wrzucić :)

Re: zmiana biegu

: 17 mar pn, 2008 2:20 am
autor: Małysz
TO-Mi masz rację.
Ale generealnie 8 litrów w mieście dla diesla 1.8 to jest nie mozliwe. Trzeba, by go chyba non stop katowac obrotami
tukens coś musi bys u ciebie nie tak. Napisz co podejrzewasz. co wymieniałeś, itp.. itd.

Re: zmiana biegu

: 17 mar pn, 2008 9:39 am
autor: gres
jak sie rozpedza tak jak napisal za kazdym razem to i tak mało :P

Re: zmiana biegu

: 17 mar pn, 2008 1:05 pm
autor: PAWLACZYSKIS
No ja też przy 60km/h wbijam 5tkę. 8l przy takiej jeździe jak pisze kolega to rzeczywiście jeszcze mało 8)7

Re: zmiana biegu

: 17 mar pn, 2008 10:05 pm
autor: TO-MI
a ja tam myśle że przesadził troche z tymi danymi bo to huk w aucie jak cholera musi być :twisted:
a może to z wyścigu na ćwiartke :mrgreen:

Re: zmiana biegu

: 17 mar pn, 2008 11:40 pm
autor: tomek
Co wy gadacie, zdrowy dieselek przy tych prędkościach na biegach będzie jeszcze spokojnie mruczał, i jak na sprawne przyspieszanie to normalne wartości.
Chyba, że ma zatarty przestawiacz w pompie, podparte zawory, lejące wtryski i braki kompresji, wtedy faktycznie będzie warczał a nie jechał :D

Dla niedowiarków którzy diesle kojarzą jako warczące klekoty którymi da się jechać do 2500rpm:

Diesel ma długą skrzynie, a parametry takie
- moment max przy 2600
- moc max przy 4600,
- a obr max. 5100
205d.JPG
Prędkości dla max momentu/mocy wychodzą takie:
1. ok 22/40
2. ok 40/70
3. ok 60/105
4. ok 80/140
5. ok 100/180

Re: zmiana biegu

: 18 mar wt, 2008 9:03 am
autor: PAWLACZYSKIS
Ale wykresy i te wartości nie mówią o tym jak powinno się jeździć oszczędnie...

Re: zmiana biegu

: 18 mar wt, 2008 12:54 pm
autor: gres
no raczej jak szybko jezdzic :D

Re: zmiana biegu

: 21 mar pt, 2008 10:31 am
autor: gres
O ja tez mam pytanie co do zmieniania biegów.

Czy w jakimś sensie szkodliwe ( synchronizator czy coś ) dla samochodu jest zmienianie biegów nie pokolei - czyli np z 3 na 5.
Oczywiście bez zduszania silnika do jakiś kretyńsko niskich obrotów.

Re: zmiana biegu

: 21 mar pt, 2008 12:00 pm
autor: PAWLACZYSKIS
gres pisze:O ja tez mam pytanie co do zmieniania biegów.

Czy w jakimś sensie szkodliwe ( synchronizator czy coś ) dla samochodu jest zmienianie biegów nie pokolei - czyli np z 3 na 5.
Oczywiście bez zduszania silnika do jakiś kretyńsko niskich obrotów.
A robisz tak? Bo mi się nie zdarzyło 8)7