Sankcje za brak nowego dowodu?
- dzikson
- Maniak
- Posiadany PUG: 205XS
- Kontakt:
Sankcje za brak nowego dowodu?
Na przerejestrowanie auta (kupionego w PL) jest ustawowo 30dni. Jednak za niedotrzymanie tego terminu, jak powiedziano mi w urzędzie komunikacji, nie ma żadnej kary. Podobnie w przypadku kontroli drogowej, jak zapewniali mnie policjanci w miejscowej komendzie, nie ma na to określonego mandatu (może podpadałoby to pod "brak przy sobie jednego z wymaganych dokumentów" za co taryfa przewiduje 50zł).
Stąd moje pytanie: jakie konsekwencje wiążą się z nieprzerejestrowaniem auta?
Jeśli słyszeliście coś na ten temat lub sprawdziliście to empirycznie chętnie dowiem się czegoś ciekawego.
Zasadniczo 170zł to nie fortuna, ale w 205 można zainwestować je dużo lepiej niż w nowe blachy. Dodam że na tablicach poprzedniego właściciela jeżdżę od pół roku
Stąd moje pytanie: jakie konsekwencje wiążą się z nieprzerejestrowaniem auta?
Jeśli słyszeliście coś na ten temat lub sprawdziliście to empirycznie chętnie dowiem się czegoś ciekawego.
Zasadniczo 170zł to nie fortuna, ale w 205 można zainwestować je dużo lepiej niż w nowe blachy. Dodam że na tablicach poprzedniego właściciela jeżdżę od pół roku
- arti
- Junior
- Numer Gadu-gadu: 8196186
- Login tlen: kapela_avanti
Re: Sankcje za brak nowego dowodu?
zdaje się że zonk może cię spotkać wiekszy za brak OC na twoje dane. Ja kiedys sprzedałem starą skorupe i nowy własciciel też jeździł nie przerejestrowawszy...miał pecha bo przywalił komus i sprawa sie rypła...z tego co mi wiadomo więcej się czepiali OC nieaktualnego
- dzikson
- Maniak
- Kontakt:
Sprawę z OC potraktowałem poważnie, przepisałem je na siebie zaraz po kupnie.
Zasadniczo wszystko regulaminowo, poza dowodem rejestracyjnym, który nadal figuruje na poprzedniego właściciela. Szczęśliwie nie miałem do tej pory kontroli drogowej. W dokumentach auta wożę ksero umowy kupna, niektórzy twierdzą że to wyjaśnia wszelkie niepewności w razie kontroli.