Strona 1 z 3

ecocup

: 27 sty śr, 2010 8:40 pm
autor: maciooo
http://ecocup.peugeot.com/PL

fajna sprawa. przejechać się na koszt PSA ;)
207 1,6hdi 90KM eco rekord 3,5l ... żebym mój pug chciał tyle palić :D

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 9:11 pm
autor: pszemeq
Boze ludzie to myślą ze na powietrzu będom jeździć.

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 9:29 pm
autor: Kamkiler
czytałem gdzieś, że pug 205 z dieslem(nie wiem jakim) spalił 3,75 l /100km , jeżeli jest to prawda to całkiem nieźle .

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 9:36 pm
autor: Pluto
Może i możliwe Kamil. Mój pali 5l/100

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 9:47 pm
autor: Kamkiler
Różnymi autami już jeździłem , 2,7l/100 udało mi się zejść w focusie kombi 1.8tdci , była to ślimacza jazda max 78km/h ,przy 80km/h palił już 3,2l/100 , jestem ciekaw jak duże jest przekłamanie komputera pokładowego .Wiem, że wskazówka paliwa po zrobieniu 130km nawet się nie ruszyła.
Swoją drogą przydałby się w mojej 205 taki wskaźnik aktualnego spalania, oparty na przepływomierzach paliwa np. , sam nie wiem jaka metoda byłaby najprecyzyjniejsza...zważywszy na brak wtryskiwaczy sterowanych komputerem,co za tym idzie z czytywania długości otwarcia wtrysku

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 9:49 pm
autor: DJPreZes
Wiem, że Citroen AX kiedyś tam był najoszczędniejszym samochodem świata. ;)

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 9:51 pm
autor: Kamkiler
DJPreZes pisze:Wiem, że Citroen AX kiedyś tam był najoszczędniejszym samochodem świata. ;)
znajomy miał takiego :) 3.0l/100
silnik 1.1 na gaźniku ! :)

niedawno podróżowałem z Justyną po europie Seicento silnik 0.9
spalanie 4.4l/100 raz zszedłem do 4.2l ni grama mniej .monowtrysk

gdzie takie spalanie do AX-a na gaźniku

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 10:36 pm
autor: maciooo
z benzynowym ax to niewiem jak jest wiem ze ten dislowy przy dynamicznje jezdzie nie palił więcej jak 4l on. potem pojawiły się lupo 3L które miały palić poniżej 3l on. niewiem jak było w praktyce.
A mój rekord to w zx na trasie - cały czas autostrada i prędkość max 110km/h - 4,5l on (1,9D)
Boze ludzie to myślą ze na powietrzu będom jeździć.

nie chodzi o to żeby jeździć na powietrzu tylko żeby jeździć ekonomicznie. a ekonomia to nie tylko spalanie ale też zużycie materiałów eksplatacyjnych.

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 10:49 pm
autor: Lord Devil
Wszystko zalezy od auta i silnika, jazda ekonomiczna, nie zawsze oznacza powszechnie pojete "niskie" spalanie. Gdzie radosc z jazdy? Zwlaszcza tyczy sie kierowcow GTi/CTi.

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 11:02 pm
autor: Kamkiler
GTi CTi są to wozy które najlepiej używać w lato w piękne słoneczne dni , lub na torach wyścigowych by się nimi nacieszyć , jeżeli mówimy jednak o jeździe całorocznej gdy wydajemy cieżko zarobione pieniadze na dojazdy do pracy to pojecie eco-driving ma sens, tak jak bardziej ekonomiczne auta chociażby w dieslu , za zaszczedzone pieniadze mozemy zalac gti czy cti i poszaleć

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 11:07 pm
autor: Pluto
Jak w jednym z programów motoryzacyjnych powiedział Kornacki: "przy autach sportowych nie powinniśmy mówić o ekonomiczności, jednak chwalić się osiągami".
I z tym się zgodzę.

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 11:08 pm
autor: Lord Devil
Osobiscie mam inne zdanie. Biedowac sie caly rok aby oszczedzic na pare jazd GTi?
Moim zdaniem lepiej caly rok jezdzic GTi, a jak sie ma ochote to drugie GTi zrobic na tori startowac

Re: ecocup

: 27 sty śr, 2010 11:16 pm
autor: Kamkiler
Cały rok poruszam się CTI ,nie stać mnie z zarobków mechanika ,jeździć gdzie mi się podoba ,czy to znaczy , że nie mogę go mieć ? 205 w dieslu pozwoliła mi odetchnąć finansowo i zarazem umożliwiła mi zrobienie ponad dwa razy wiecej km za te same pieniadze niz Cti .

A co w przypadku podróży po europie, wolałbym pojechać swoim CTI ale spalanie przy oszczednej jeździe w granicach 7,3/7,7l na 100km ,a spalanie diesla w granicach 4,5l przy przebiegu trasy ok 8tys km robi nie małą różnicę .Wg. mnie rozsądek góruje .

Re: ecocup

: 28 sty czw, 2010 12:02 am
autor: Marin205
maciooo pisze:ten dislowy przy dynamicznje jezdzie nie palił więcej jak 4l on. potem pojawiły się lupo 3L które miały palić poniżej 3l on. niewiem jak było w praktyce.
A mój rekord to w zx na trasie - cały czas autostrada i prędkość max 110km/h - 4,5l on (1,9D)
Moja Ania śmiga Citroenem C2 1.4 HDI . Udało nam się na trasie 250 km (kraków, życiny nad jeziorem hańcza osiągnąć średnie spalanie 3,8 l/100 w jedną stronę było 3,6 ale parę razy przydeptałem w drodze powrotnej i 3,8 to był wynik końcowy wg komputera. Prędkość z jaką się maksymalnie poruszaliśmy to było 70 km/h w lekkich porywach z górek.

W lecie spalanie było na poziomie 5-5,5 litra przy jeździe mojej żony - przy tym spalaniu rozbieżność pomiędzy tym co pokazał komputer a tym co wlałem było 0.1 l na 100 km, w sytuacji kiedy trochę więcej jeździłem sam tym autem - dynamicznie po mieście - wynik był lekko ponad 6 już nie pamiętam ile, ale w rezultacie na stacji wyszło o 0.5 litra na 100 więcej niż komp pokazał.


LUPO to strasznie małe gówienko też się zastanawialiśmy ale żonce się C2 podobało, na jesieni będziemy je sprzedawać bo Ania chce wersję VTS 1.6 HDI 110 km.

Re: ecocup

: 28 sty czw, 2010 12:03 am
autor: Lord Devil
Po pierwsze nigdzie nie powiedzialem, ze nie mozesz. Kwestia wyboru. Kazdy robi jak uwaza, wazne aby nie krzywdzil przy tym innych. Moj dobry znajomy mechanik, od lat jedzi dieslami, mimo ze kocha benzynowe silniki, bo jak powiedzial nie ma zamiaru "pracowac cale zycie na paliwo". Mi jazda dieslem nie podoba sie, za to bardzo lubie jezdzic samochodem, wiec wydaje na cos co bardzo lubie i co sprawia mi wielka frajde. Kazdy sie bawi jak lubi. :Y