Strona 1 z 1

styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 27 lis sob, 2010 3:26 pm
autor: vectra2
jak to jest w tych naszych 205 z hamowaniem silnikiem. czy w wersjach gaźnikowych (solex 2 gardzielowy) lepiej jest wywalić na luz czy hamować silnikiem. kiedy mniej paliwa bierze? ten gaźnik posiada w ogóle dyszę do hamowania silnikiem? (nie chodzi mi tu o oszczędzaniu na zjeździe w górach czy jazdy zimą, tylko chciałbym wiedzieć sam dla siebie kiedy mniej pali jak hamuje silnikiem czy jak jedzie na luzie) wiem że w silnikach z wtryskiem na biegu nie pali nic (mam vectre b z komputerem) prosze o włączenie się do dyskusji :)

czytałęm tamten wątek o spalaniu, ale do niczego nie doszedłem wiec napisałem swój. mam instalacje gazową lovato I czy II gen i chciałbym wiedzieć czy na biegu mniej pali benzyny , gazu w porównaniu do wyrzucenia na luz.

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 27 lis sob, 2010 4:36 pm
autor: Pluto
Mnie się wydaje że na biegu mniej pali, ja jestem przyzwyczajony do jazdy na luzie więc tak jeżdżę. Na biegu poruszam się w trasie.
Najlepiej będzie jak sobie sam obliczysz, zatankuj raz i jeździj na luzie a później na biegu ;)
http://www.desire.pl/spalanie/zuzycie_p ... act2a=ok2a
Ta stronka może Ci pomoże

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 27 lis sob, 2010 5:28 pm
autor: grzesiek309
Jeżeli chodzi o gaźniki to nie ma to większego znaczenia bo nie ma odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 01 gru śr, 2010 6:58 pm
autor: Martinoo
a jak to wyglada w dieslu??

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 01 gru śr, 2010 7:12 pm
autor: Marin205
Martinoo pisze:a jak to wyglada w dieslu??
w C2 HDI - jadąc bez gazu spalanie jest 0,00 l/100 a jadąc na luzie mam różnie 0,4 - 0,6 :)

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 01 gru śr, 2010 7:18 pm
autor: grzesiek309
Ale w C2 masz kompa, który steruje silnikiem a w zwykłym starym dieslu może być inaczej

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 01 gru śr, 2010 7:19 pm
autor: cienki
Mam nadzieję że nigdy wam się nie zdarzy sytuacji w podczas której będziecie jechać na luzie, motor wam zgaśnie i trzeba będzie hamować.

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 01 gru śr, 2010 7:26 pm
autor: grzesiek309
Jedyna rada wtedy to wrzucić bieg i może silnik zapali a jak nie to przynajmniej wyhamuje.

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 01 gru śr, 2010 10:07 pm
autor: Martinoo
no własnie chodzi mi o zwykłego starego diesla 1.9
bo w hdi w 407 też na biegu bez trzymania gazu mam 0,0

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 01 gru śr, 2010 10:11 pm
autor: Kamkiler
w zwykłym dieslu hamowanie silnikiem nic nie daje pali tyle co na luzie

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 02 gru czw, 2010 11:51 am
autor: Marin205
cienki pisze:Mam nadzieję że nigdy wam się nie zdarzy sytuacji w podczas której będziecie jechać na luzie, motor wam zgaśnie i trzeba będzie hamować.
mnie sie zdarzało w skodzie felicji takie coś i to w czasie jazdy 8)7

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 02 gru czw, 2010 4:40 pm
autor: cienki
Marin205 pisze:
cienki pisze:Mam nadzieję że nigdy wam się nie zdarzy sytuacji w podczas której będziecie jechać na luzie, motor wam zgaśnie i trzeba będzie hamować.
mnie sie zdarzało w skodzie felicji takie coś i to w czasie jazdy 8)7
Dlatego jazda na luzie np wysprzęglanie przy dużej prędkości jest niebezpieczne.

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 05 gru ndz, 2010 12:17 am
autor: vectra2
mam jeszcze takie pytanko. jak wyciągne ssanie bo samochód gaśnie, weźmy na to ma ustawione trochę za małe obroty na PB i nawet ciepły ma w okolicach 700 obrotów i gaśnie to na ssaniu wyciągniętym do 900 obrotów pali więcej czy tyle samo?

Re: styl jazdy, hamowanie silnikiem

: 12 sty śr, 2011 11:15 am
autor: Slavko
Na wyciągniętym ssaniu bedzie palił więcej.

Proponuje zapoznać się z tym: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gaźnik