Zakup a kilka usterek
: 09 cze ndz, 2013 9:33 pm
Witam. Zawsze lubiłem Peugeota 205, dziś trafiłem na gościa, który chce takowego sprzedać. Blacharka ideał, przejechane ledwie 90tys. Jeden z nowszych egzemplarzy. Cena zdecydowanie korzystna. Szybko zdecydowałem, że to niezły wybór na pierwszy samochód, którego akurat poszukuję. Wybrałem się ze znajomym mechanikiem, zlokalizowaliśmy kilka usterek, utargowaliśmy cenę, powiedziałem jednak, że jeszcze przemyślę sprawę. Tutaj mam kilka pytań:
-Kierownica jest mocno skręcona w prawo (jakieś 120 stopni), ale mimo to ukł. kierowniczy chodzi płynnie i precyzyjnie. Mechanik, jak i sprzedawca zapewniają, że to na pewno kwestia ustawienia zbieżności. Czy na pewno aż tak duże odchylenie może być spowodowane złą zbieżnością? Czy można wykluczyć możliwość innej, kosztowniejszej usterki?
-Na lewarku skrzyni są duże luzy. Biegi lekko wchodzą, nie wyskakują, jednak lewarek w każdej pozycji lata na wszystkie strony o dobrych kilka centymetrów. Czy naprawa tego będzie droga? Czy to wina samego lewarka i jego mocowania, czy problem może tkwić gdzieś w głębi skrzyni? Da się jeździć, ale to mało komfortowe.
-W zbiorniczku wody znajduje się olej. Jak rozstrzygnąć, czy to wina uszczelki pod głowicą, czy pompy wody? Ile może kosztować naprawa wraz z częściami? To pilna sprawa a na dzień dzisiejszy mój budżet jest ograniczony, chciałbym zrobić tylko to co niezbędne, a przy następnej wypłacie zająć się mniej pilnymi drobiazgami.
Rocznik auta: 1997, 5 drzwi, silnik 1.1 60KM
Z góry wszystkim dziękuję:)
-Kierownica jest mocno skręcona w prawo (jakieś 120 stopni), ale mimo to ukł. kierowniczy chodzi płynnie i precyzyjnie. Mechanik, jak i sprzedawca zapewniają, że to na pewno kwestia ustawienia zbieżności. Czy na pewno aż tak duże odchylenie może być spowodowane złą zbieżnością? Czy można wykluczyć możliwość innej, kosztowniejszej usterki?
-Na lewarku skrzyni są duże luzy. Biegi lekko wchodzą, nie wyskakują, jednak lewarek w każdej pozycji lata na wszystkie strony o dobrych kilka centymetrów. Czy naprawa tego będzie droga? Czy to wina samego lewarka i jego mocowania, czy problem może tkwić gdzieś w głębi skrzyni? Da się jeździć, ale to mało komfortowe.
-W zbiorniczku wody znajduje się olej. Jak rozstrzygnąć, czy to wina uszczelki pod głowicą, czy pompy wody? Ile może kosztować naprawa wraz z częściami? To pilna sprawa a na dzień dzisiejszy mój budżet jest ograniczony, chciałbym zrobić tylko to co niezbędne, a przy następnej wypłacie zająć się mniej pilnymi drobiazgami.
Rocznik auta: 1997, 5 drzwi, silnik 1.1 60KM
Z góry wszystkim dziękuję:)