Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami technicznymi
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami technicznymi
Wiem że już kilku z Was ma kwity na "zabytek" i może ktoś udostępni dokument już gotowy to jest:
Badanie zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi.
Idą zmiany w zasadach przeglądów i najprawdopodobniej wzrośnie akcyza na sprowadzane auta a co za tym idzie cześć naszych "zakupów" poza granicami trzeba będzie rejestrować od razu jako zabytki więc przyda się dla potomnych.
Badanie zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi.
Idą zmiany w zasadach przeglądów i najprawdopodobniej wzrośnie akcyza na sprowadzane auta a co za tym idzie cześć naszych "zakupów" poza granicami trzeba będzie rejestrować od razu jako zabytki więc przyda się dla potomnych.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Ja się może podepnę z pokrewnym tematem:
Jako, że idzie podwyżka OC dla starych aut i dla wszystkich też przy okazji, to może zacząć się opłacać rejestrację jako zabytek?
Jako, że idzie podwyżka OC dla starych aut i dla wszystkich też przy okazji, to może zacząć się opłacać rejestrację jako zabytek?
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 5502
- Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
- Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Rejestracja na zabytek to wiele korzyści. No chyba, że ktoś chce zarobić grube miliony sprzedając samochód za granicę Ale to też da się obejść.
W mojej opinii dwie podstawowe zalety to:
-możliwość wykupienia AC,
-w przypadku szkody z OC nie działa "szkoda całkowita"
Słyszałem historię o pewnym skasowanym Porsche, którego koszt naprawy grubo przekroczył wartość rynkową, a ubezpieczyciel płacił i pewnie płakał
W mojej opinii dwie podstawowe zalety to:
-możliwość wykupienia AC,
-w przypadku szkody z OC nie działa "szkoda całkowita"
Słyszałem historię o pewnym skasowanym Porsche, którego koszt naprawy grubo przekroczył wartość rynkową, a ubezpieczyciel płacił i pewnie płakał
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia...
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko https://www.facebook.com/205renovation/
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
- OC można kupić ze zniżką w PZU na klasyka warunek jedt taki że samochód musi mieć 25 lat i musisz należeć do PZM-otu. Samochód nie musi być zarejestrowany na żółtych tablicach.
- jeśli chodzi o AC to trudniej ubezpieczyć samochód powyżej 20 lat. Są dwa towarzystwa ubezpieczeniowe, z którymi mozna rozmawiać o takim ubezpieczeniu - Warta Klasyk ( od niedawna) i PZU. Warta jest dużo tańsza, w PZU jak się dowiadywałem to zażyczyli sobie 1800zł na rok. w jednym i drugim przypadku trzeba mieć wycenę rzeczoznawcy a najlepiej decyzję o wpisie konserwatora zabytków.
Jak słyszałem projekt ustawy o zmianach w wysokości akcyzy to samochody zabytkowe mają być z niej zwolnione. Tylko teraz jest pytanie czy musi być sprowadzony do Polski jako klasyk czy podczas pierwszej rejestracji w Polsce zarejestrować go jak klasyk i wtedy można się starć o zwrot akcyzy czy być z niej zwolniony
- jeśli chodzi o AC to trudniej ubezpieczyć samochód powyżej 20 lat. Są dwa towarzystwa ubezpieczeniowe, z którymi mozna rozmawiać o takim ubezpieczeniu - Warta Klasyk ( od niedawna) i PZU. Warta jest dużo tańsza, w PZU jak się dowiadywałem to zażyczyli sobie 1800zł na rok. w jednym i drugim przypadku trzeba mieć wycenę rzeczoznawcy a najlepiej decyzję o wpisie konserwatora zabytków.
Jak słyszałem projekt ustawy o zmianach w wysokości akcyzy to samochody zabytkowe mają być z niej zwolnione. Tylko teraz jest pytanie czy musi być sprowadzony do Polski jako klasyk czy podczas pierwszej rejestracji w Polsce zarejestrować go jak klasyk i wtedy można się starć o zwrot akcyzy czy być z niej zwolniony
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Samochód do zniżek w PZU musi być zarejestrowany min. 25 lat i data produkcji nie jest podstawą do ubiegania się o zniżkę. W niemieckich briefach jest data produkcji, data sprzedaży i data pierwszej rejestracji. Często w tłumaczonych dokumentach data produkcji jest brana z daty pierwszej rejestracji pojazdu i tak to u nas funkcjonuje w obrocie pojazdu.
Jeśli chodzi o dokumenty na tzw zabytek, to wymagana jest tzw "biała karta" w której uprawniony rzeczoznawca określa procent zgodności auta z oryginałem. Dalej trzeba zrobić przegląd na zabytek, pierwszy i ostatni
Wookash przeszedł tę drogę ze swoim 205 i jest to w temacie auta.
Są jakieś koszty /z tego co wiem to razem około tysiaka/, trochę czasu na to badanie, ale jak ktoś chce pochodzić za tym, to raczej powinno się udać.
Jeśli chodzi o dokumenty na tzw zabytek, to wymagana jest tzw "biała karta" w której uprawniony rzeczoznawca określa procent zgodności auta z oryginałem. Dalej trzeba zrobić przegląd na zabytek, pierwszy i ostatni
Wookash przeszedł tę drogę ze swoim 205 i jest to w temacie auta.
Są jakieś koszty /z tego co wiem to razem około tysiaka/, trochę czasu na to badanie, ale jak ktoś chce pochodzić za tym, to raczej powinno się udać.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
- pilot-84
- Uzalezniony
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 sty śr, 2013 11:29 am
- Posiadany PUG: 5008 mk2 1.2 ||| były: 205 CTI Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: pilot-84
- Lokalizacja: Łódź
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Właśnie odnawiam OC swojej 205. Rok temu płaciłem 320zl/rok (mBank). Teraz wyliczyli 690. Z kolei PZU wyliczyło ok 1200. CTI ma już 25 lat więc dochodzi 70% zniżki i zapłacę finalnie 380zł.
Podobno zmieniają się zasady tej zniżki. Teraz jakakolwiek szkoda likwiduje tą zniżkę.
Podobno zmieniają się zasady tej zniżki. Teraz jakakolwiek szkoda likwiduje tą zniżkę.
Moje Peugeot: 5008 mk2 1.2 | 205 RG 1.4
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
Wcześniej: 205 CTI 1.9 Mi16 | 307sw 2.0HDi | 407sw 2.0 HDi | 5008 mk2 1.2puretech
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Może wieczorem napiszę co i jak.Jak znajdę czas.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Dodatkowe plusy to:grzesiek309 pisze:Rejestracja na zabytek to wiele korzyści. No chyba, że ktoś chce zarobić grube miliony sprzedając samochód za granicę Ale to też da się obejść.
W mojej opinii dwie podstawowe zalety to:
-możliwość wykupienia AC,
-w przypadku szkody z OC nie działa "szkoda całkowita"
Słyszałem historię o pewnym skasowanym Porsche, którego koszt naprawy grubo przekroczył wartość rynkową, a ubezpieczyciel płacił i pewnie płakał
- możliwość wykupienia czasowego OC (jak nie jeżdże zimą, to w sumie po co za nie płacić?)
- przeglądy mają być 2 razy droższe, a dla spóźnialskich jeszcze 2 razy
- lans
Poważnie się nad tym zastanawiam, szczególnie, że tendencja jest taka, żeby ograniczać udział starych aut na ulicach, a OC wzrasta z roku na rok.
Minus niby taki, że nie będę mógł zrobić z CJ potwora z TCT pod maską, ale nie planowałem, więc co za różnica.
Inna sprawa to czy stan rzeczy, jaki mam u siebie to
a) czy ktokolwiek ma jakiekolwiek szanse poznać, że to nie jest 1.1 wbite w dowód,
b) czy jak wychodziły też CJ z 1.4, to jak sie przyznam, że tam jest 1.4 to czy to będzie równoznaczne z tym, że silnik jest oryginalny, czy to po VINie rozkodowywane jest?
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Mnie zastanawia jak wygląda sprawa ewentualnych przeróbek/ulepszeń takich jak np:
- zawieszenie z innego modelu/gwint
- fotele z innego modelu (np. z 405 )
Bo zdaje się, że jednym z warunków jest 75% oryginalności auta.
- zawieszenie z innego modelu/gwint
- fotele z innego modelu (np. z 405 )
Bo zdaje się, że jednym z warunków jest 75% oryginalności auta.
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Takim tokiem myślenia to i diesla mógłbyś zarzucić
To musi być konkretnie oryginalność danego egzemplarza, choć jak znam życie, pewnie i to 1.4 by też przeszło
Fotele, jeśli występowały te same w różnych wersjach to tak /patrz te dwubarwne z gti które też były w 106/
To musi być konkretnie oryginalność danego egzemplarza, choć jak znam życie, pewnie i to 1.4 by też przeszło
Fotele, jeśli występowały te same w różnych wersjach to tak /patrz te dwubarwne z gti które też były w 106/
Ostatnio zmieniony 04 lis pt, 2016 1:26 pm przez nowak68, łącznie zmieniany 1 raz.
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 14 kwie pn, 2014 1:53 pm
- Posiadany PUG: CJ
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Jeździ po Wrocku taka beta na żółtych na glebie - chyba nie ma z tym problemu.simon3 pisze:Mnie zastanawia jak wygląda sprawa ewentualnych przeróbek/ulepszeń takich jak np:
- zawieszenie z innego modelu/gwint
- fotele z innego modelu (np. z 405 )
Bo zdaje się, że jednym z warunków jest 75% oryginalności auta.
Nie do końca, bo nie było ich w dieslu ;pnowak68 pisze:Takim tokiem myślenia to i diesla mógł byś zarzucić
To musi być konkretnie oryginalność danego egzemplarza, choć jak znam życie, pewnie i to 1.4 by też przeszło
Te silniki sie niczym w wyglądzie nie różnią (chyba 1.4 jest o pare cm wyższy) i nie ma bata, że ktoś dojdzie, jak sie nie przyznam ;p
A jak wygląda sprawa z tuningiem mechanicznym?
Ostatnio zmieniony 04 lis pt, 2016 10:57 am przez Indjana, łącznie zmieniany 1 raz.
- simon3
- Maniak
- Posty: 1082
- Rejestracja: 03 lis ndz, 2013 3:53 pm
- Posiadany PUG: 205 XS 1.4 XY8 Leżak '88
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Czyli jakby nie patrzeć dużo zależy od rzeczoznawcy, który wyda opinie
http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=600
http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=600
Leżak, Monoblok, Suitcase... XY...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
I tego czy kochacie stare samochody, czy jesteście gimbo-cwaniakami którzy czego się nie dotkną to spierdolą. Już tyle jeździ wydumek na żółtych, że niedługo będzie spory ból z tą drogą rejestracji.
Wniosek o stwierdzenie zgodności jest dostępny pusty w necie, ważne żeby mieć aktualną wersję czyli z 2016 roku, kilka pozycji wyleciało ostatnio. Dane do uzupełnienia wniosku są na forum w tematach "dane regulacyjne" oraz w książce etzolda.
Jak ktoś z głową uzupełni wniosek to będzie to lepiej zrobione niż przez rzeczoznawcę.
Wniosek o stwierdzenie zgodności jest dostępny pusty w necie, ważne żeby mieć aktualną wersję czyli z 2016 roku, kilka pozycji wyleciało ostatnio. Dane do uzupełnienia wniosku są na forum w tematach "dane regulacyjne" oraz w książce etzolda.
Jak ktoś z głową uzupełni wniosek to będzie to lepiej zrobione niż przez rzeczoznawcę.
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
zamieszczam mój wniosek jakby ktoś chciał zobaczyć przykładowy.
- Załączniki
-
- wniosek o badanie.zip
- (63.25 KiB) Pobrany 553 razy
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- czargosia
- Junior
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 sty ndz, 2014 10:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 91-gutek, 205 Rallye 1,9 , 205 Automatic 1,9b+g 5D 89r,
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn --- WARMIA I MAZURY
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
Ja swoje napisałem jakieś 2 tyg temu ale jeszcze nie byłem na stacji kontroli. dzięki dopiszę coś z twojego badania i będzie git.
Peugeot 205 CTI zielony - Jak dorosnę będę JAGUAR-em