Strona 1 z 2
Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami technicznymi
: 03 lis czw, 2016 7:40 pm
autor: czargosia
Wiem że już kilku z Was ma kwity na "zabytek" i może ktoś udostępni dokument już gotowy to jest:
Badanie zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi.
Idą zmiany w zasadach przeglądów i najprawdopodobniej wzrośnie akcyza na sprowadzane auta a co za tym idzie cześć naszych "zakupów" poza granicami trzeba będzie rejestrować od razu jako zabytki więc przyda się dla potomnych.
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 03 lis czw, 2016 8:07 pm
autor: Indjana
Ja się może podepnę z pokrewnym tematem:
Jako, że idzie podwyżka OC dla starych aut i dla wszystkich też przy okazji, to może zacząć się opłacać rejestrację jako zabytek?
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 03 lis czw, 2016 8:21 pm
autor: grzesiek309
Rejestracja na zabytek to wiele korzyści. No chyba, że ktoś chce zarobić grube miliony sprzedając samochód za granicę
Ale to też da się obejść.
W mojej opinii dwie podstawowe zalety to:
-możliwość wykupienia AC,
-w przypadku szkody z OC nie działa "szkoda całkowita"
Słyszałem historię o pewnym skasowanym Porsche, którego koszt naprawy grubo przekroczył wartość rynkową, a ubezpieczyciel płacił i pewnie płakał
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 03 lis czw, 2016 10:23 pm
autor: czargosia
- OC można kupić ze zniżką w PZU na klasyka warunek jedt taki że samochód musi mieć 25 lat i musisz należeć do PZM-otu. Samochód nie musi być zarejestrowany na żółtych tablicach.
- jeśli chodzi o AC to trudniej ubezpieczyć samochód powyżej 20 lat. Są dwa towarzystwa ubezpieczeniowe, z którymi mozna rozmawiać o takim ubezpieczeniu - Warta Klasyk ( od niedawna) i PZU. Warta jest dużo tańsza, w PZU jak się dowiadywałem to zażyczyli sobie 1800zł na rok. w jednym i drugim przypadku trzeba mieć wycenę rzeczoznawcy a najlepiej decyzję o wpisie konserwatora zabytków.
Jak słyszałem projekt ustawy o zmianach w wysokości akcyzy to samochody zabytkowe mają być z niej zwolnione. Tylko teraz jest pytanie czy musi być sprowadzony do Polski jako klasyk czy podczas pierwszej rejestracji w Polsce zarejestrować go jak klasyk i wtedy można się starć o zwrot akcyzy czy być z niej zwolniony
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 03 lis czw, 2016 10:40 pm
autor: nowak68
Samochód do zniżek w PZU musi być zarejestrowany min. 25 lat i data produkcji nie jest podstawą do ubiegania się o zniżkę. W niemieckich briefach jest data produkcji, data sprzedaży i data pierwszej rejestracji. Często w tłumaczonych dokumentach data produkcji jest brana z daty pierwszej rejestracji pojazdu i tak to u nas funkcjonuje w obrocie pojazdu.
Jeśli chodzi o dokumenty na tzw zabytek, to wymagana jest tzw "biała karta" w której uprawniony rzeczoznawca określa procent zgodności auta z oryginałem. Dalej trzeba zrobić przegląd na zabytek, pierwszy i ostatni
Wookash przeszedł tę drogę ze swoim 205 i jest to w temacie auta.
Są jakieś koszty /z tego co wiem to razem około tysiaka/, trochę czasu na to badanie, ale jak ktoś chce pochodzić za tym, to raczej powinno się udać.
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 04 lis pt, 2016 7:20 am
autor: pilot-84
Właśnie odnawiam OC swojej 205. Rok temu płaciłem 320zl/rok (mBank). Teraz wyliczyli 690. Z kolei PZU wyliczyło ok 1200. CTI ma już 25 lat więc dochodzi 70% zniżki i zapłacę finalnie 380zł.
Podobno zmieniają się zasady tej zniżki. Teraz jakakolwiek szkoda likwiduje tą zniżkę.
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 04 lis pt, 2016 8:51 am
autor: woocash
Może wieczorem napiszę co i jak.Jak znajdę czas.
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 04 lis pt, 2016 9:05 am
autor: Indjana
grzesiek309 pisze:Rejestracja na zabytek to wiele korzyści. No chyba, że ktoś chce zarobić grube miliony sprzedając samochód za granicę
Ale to też da się obejść.
W mojej opinii dwie podstawowe zalety to:
-możliwość wykupienia AC,
-w przypadku szkody z OC nie działa "szkoda całkowita"
Słyszałem historię o pewnym skasowanym Porsche, którego koszt naprawy grubo przekroczył wartość rynkową, a ubezpieczyciel płacił i pewnie płakał
Dodatkowe plusy to:
- możliwość wykupienia czasowego OC (jak nie jeżdże zimą, to w sumie po co za nie płacić?)
- przeglądy mają być 2 razy droższe, a dla spóźnialskich jeszcze 2 razy
- lans
Poważnie się nad tym zastanawiam, szczególnie, że tendencja jest taka, żeby ograniczać udział starych aut na ulicach, a OC wzrasta z roku na rok.
Minus niby taki, że nie będę mógł zrobić z CJ potwora z TCT pod maską, ale nie planowałem, więc co za różnica.
Inna sprawa to czy stan rzeczy, jaki mam u siebie to
a) czy ktokolwiek ma jakiekolwiek szanse poznać, że to nie jest 1.1 wbite w dowód,
b) czy jak wychodziły też CJ z 1.4, to jak sie przyznam, że tam jest 1.4 to czy to będzie równoznaczne z tym, że silnik jest oryginalny, czy to po VINie rozkodowywane jest?
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 04 lis pt, 2016 10:37 am
autor: simon3
Mnie zastanawia jak wygląda sprawa ewentualnych przeróbek/ulepszeń takich jak np:
- zawieszenie z innego modelu/gwint
- fotele z innego modelu (np. z 405
)
Bo zdaje się, że jednym z warunków jest 75% oryginalności auta.
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 04 lis pt, 2016 10:38 am
autor: nowak68
Takim tokiem myślenia to i diesla mógłbyś zarzucić
To musi być konkretnie oryginalność danego egzemplarza, choć jak znam życie, pewnie i to 1.4 by też przeszło
Fotele, jeśli występowały te same w różnych wersjach to tak /patrz te dwubarwne z gti które też były w 106/
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 04 lis pt, 2016 10:56 am
autor: Indjana
simon3 pisze:Mnie zastanawia jak wygląda sprawa ewentualnych przeróbek/ulepszeń takich jak np:
- zawieszenie z innego modelu/gwint
- fotele z innego modelu (np. z 405
)
Bo zdaje się, że jednym z warunków jest 75% oryginalności auta.
Jeździ po Wrocku taka beta na żółtych na glebie - chyba nie ma z tym problemu.
nowak68 pisze:Takim tokiem myślenia to i diesla mógł byś zarzucić
To musi być konkretnie oryginalność danego egzemplarza, choć jak znam życie, pewnie i to 1.4 by też przeszło
Nie do końca, bo nie było ich w dieslu ;p
Te silniki sie niczym w wyglądzie nie różnią (chyba 1.4 jest o pare cm wyższy) i nie ma bata, że ktoś dojdzie, jak sie nie przyznam ;p
A jak wygląda sprawa z tuningiem mechanicznym?
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 04 lis pt, 2016 10:57 am
autor: simon3
Czyli jakby nie patrzeć dużo zależy od rzeczoznawcy, który wyda opinie
http://oldtimery.com/index.php?option=c ... Itemid=600
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 04 lis pt, 2016 11:17 pm
autor: woocash
I tego czy kochacie stare samochody, czy jesteście gimbo-cwaniakami którzy czego się nie dotkną to spierdolą. Już tyle jeździ wydumek na żółtych, że niedługo będzie spory ból z tą drogą rejestracji.
Wniosek o stwierdzenie zgodności jest dostępny pusty w necie, ważne żeby mieć aktualną wersję czyli z 2016 roku, kilka pozycji wyleciało ostatnio. Dane do uzupełnienia wniosku są na forum w tematach "dane regulacyjne" oraz w książce etzolda.
Jak ktoś z głową uzupełni wniosek to będzie to lepiej zrobione niż przez rzeczoznawcę.
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 23 lis śr, 2016 6:43 pm
autor: woocash
zamieszczam mój wniosek jakby ktoś chciał zobaczyć przykładowy.
Re: Badanie zgodności poj. zabytkowego z warunkami techniczn
: 23 lis śr, 2016 11:13 pm
autor: czargosia
Ja swoje napisałem jakieś 2 tyg temu ale jeszcze nie byłem na stacji kontroli. dzięki dopiszę coś z twojego badania i będzie git.