Co do wersji silników w GTi i CTi to był to tak naprawdę jeden silnik serii XU. Różnica pojamności (1,6 a 1,9) wynika z zastosowania innego wału i korbowodów, bo blok, tuleje i głowica są w tych silnikach takie same (a nawet chyba takie same jak w pierwszych Mi16). Różnice w mocy osiągnięte są natomiast poprzez zastosowanie różnych osprzętów m.in. zmienionych wałków rozrządu, innej średnicy zaworów, różnych modeli wtrysku. Wszystkie wtryski: LU2-Jetronic, LE2-Jetronic i Motronic w późniejszych modelach są wtryskami wielopunktowymi.
Do Winkla: prawdopodobnie masz jeszcze wersję 130-konna, choć najłatwiej było by to sprawdzić wchodząc pod samochód
Jeśli chodzi o to dlaczego wersja 1,9 w CTi nie była mocniejsza to odpowiedź nasuwa się sama. A dlaczego nie robili seryjnie 205 Mi16? Dlaczego przestali robić T16 i szybko również wycofali ją z rajdów? Po prostu zbyt łatwo byłoby się zabić

W kabrio dodatkowo trochę mniej się może zgnieść w przypadku przewrotki. Nawet dzisiaj większość sportowych kabrioletów ma zmniejszaną moc w porównaniu do modeli z dachem patrz np. BMW M3, Saab 9x Aero.
Sorry że takie długie
