troche laickie.... Jak zmieniac biegi w dieslu??
troche laickie.... Jak zmieniac biegi w dieslu??
jak to jest ze zmiana biegow?? bo wiem ze jest roznica miedzy benzynka a dieselami... jezdze dopiero od kilku dni i wiem ze cos robie nie tak... szarpie.. troche silnik zawyje... moze macie jakies porady??? z gory dzieki:)
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Maja biegi dluzsze! I na poszczegolnych biegach jedziesz z wieksza predkoscia niz w innych pugach. Ale Diesle kreca sie do 4000-4500 obrotow, dlatego trzeba zmieniac je wczesniej niz w benzynie, ktora kreci sie do 6000 i wyzej.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
Kaktus pisze:Maja biegi dluzsze! I na poszczegolnych biegach jedziesz z wieksza predkoscia niz w innych pugach. Ale Diesle kreca sie do 4000-4500 obrotow, dlatego trzeba zmieniac je wczesniej niz w benzynie, ktora kreci sie do 6000 i wyzej.
Otoz to. Silniki wysokoprezene sa silnikami niskoobrotowymi. Maja duzy moment ktory oddaja juz przy nizszych predkosciach obrotowych, a ich charakterystyka mocy jest plaska i podobnie do momentu, moc maksymalna jest oddawana przy nizszych obrotach niz w silnikach bezynowych.
Dlatego mimo dluzszej skrzyni biegi przy przyspieszaniu nalezy zmieniac tak szybko albo nawet szybciej niz w benzynowych, ale za to diesle sa bardzo elastyczne, wiec redukuje sie napewno rzadziej
A co do szarpania, to jak juz szanowni koledzy slusznie zauwazyli, do autka trzeba sie przyzwyczaic
Pozdro
- Ninja
- Uzalezniony
- Posty: 640
- Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
- Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Ząbki k. W-wy
TOMBIKE pisze:mój też szarpie i to na pewno nie przez to że biegów nie umiem zmieniać....(a może ) Ktoś kiedyś powiedział że to mogą być poduszki silnika, ja sie nie znam więc nie wiem
Na podporach silnika sa takie smieszne gumy. Kiedys, jak koledze taka guma popekala to silnik sie "lekko" bujal, wibrowal i stukal (diesel). Faktycznie wtedy czuc bylo szarpniecia ale tylko przy ruszaniu i hamowaniu jak caly silnik sie "obijal".