Strona 1 z 2
co to jest klasa historyczna?
: 15 sty ndz, 2006 4:03 pm
autor: mi
kto mi napisze co to jest klasa historyczna? Może link jakiś do przepisów, bo na stronce pzm nie znalazłem...
: 15 sty ndz, 2006 4:22 pm
autor: Michal
Do grupy HR (HOBBY REPLICA) zaliczane sa auta ktorych homologacja wygasla 4 lata temu. Samochody musza spelniac wymogi zalacznika J dotyczace wyposazenia. HR jest podzielona na 4 klasy zaleznie od pojemnosci silnik: HR9 (do 750cm), HR10 (750 - 1300cm), HR11 (1300 - 1600cm) i HR12 (powyzej 1600cm). Samochody grupy HR startuja na koncu stawki.
Masz to ladnie wypisane na stronie PZM w regulaminie o Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski:
http://www.pzm.pl/regulaminy/k_2/Regula ... P_2006.pdf
: 15 sty ndz, 2006 4:24 pm
autor: mi
hr12 - hmmmm, może być
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Jakieś ograniczenia odnośnie roczników?
: 15 sty ndz, 2006 4:28 pm
autor: Michal
Auto musi miec homologacje ktora wygasla co najmniej 4 lata temu.
http://www.pzm.pl/regulaminy/k_2/Regula ... P_2006.pdf
: 15 sty ndz, 2006 4:30 pm
autor: sekator
samochody muszą być zgodne z homologacją, dlatego potrzebuję kopii homologacji do 1,9gti
: 15 sty ndz, 2006 4:39 pm
autor: mi
No to w zasadzie wszystko jasne. kiedy wygasła homologacja gti 1.9?
: 15 sty ndz, 2006 4:49 pm
autor: Kaktus
Klasa historyczna w GSMP to auta wyprodukowane do 86 roku, a Hobby Replika wystepujaca w RSMP to rzeczywiscie wygasnieta homo + 4 lata, ale aby jezdzic w RSMP w HR, to trzeba miec miedzynarodowa licencje.
: 15 sty ndz, 2006 5:36 pm
autor: sekator
czyli:
1.Rok w kjs-ach - licencja
2.Rok w PZMot - licencja
3.I już można startować w HR
Ps. Miałby ktoś do wglądu taką homologację do 1,9gti?
: 15 sty ndz, 2006 5:46 pm
autor: Kaktus
Zaznaczam ze homologowany byl tylko 1.9 GTI 130KM, te 122 nie mialy homo.
: 15 sty ndz, 2006 5:47 pm
autor: Michal
Nie koniecznie rok
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
KJSy mozesz spokojnie zrobic w pol roku, a PPZM czasami zajmuje wiecej jak rok
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 15 sty ndz, 2006 6:19 pm
autor: sekator
Michal pisze:Nie koniecznie rok
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
KJSy mozesz spokojnie zrobic w pol roku, a PPZM czasami zajmuje wiecej jak rok
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Tak napisałem żeby nakreślić temat, tu jest lista homologowanych kiedyś samochodów
http://www.fia.com/resources/documents/ ... ions_a.pdf
: 15 sty ndz, 2006 6:21 pm
autor: sekator
Kaktus pisze:Zaznaczam ze homologowany byl tylko 1.9 GTI 130KM, te 122 nie mialy homo.
Jesteś pewien, czy tzn., że nawet w PZM nie mógłbym swoim startować?
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
: 15 sty ndz, 2006 6:39 pm
autor: Kaktus
Dokladnie!
Ale inna sprawa to przepisy, a inna ich przestrzeganie.
W polsce jezdzi nawet 205 1.6 A6 na motronicu, co nigdy nie bylo homologowane, kiedys jezdzi; 205 1.9 GTI motronic i kolektorem wydehcowym baran co tez nie bylo homo....
malo kto sie na tym zna
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
I jezdza czasem przekrety...
: 15 sty ndz, 2006 6:49 pm
autor: sekator
ale w RSMP w HR chyba to nie przejdzie?
Wniosek z tego taki, że jak mi się uda kupić to 1,3rallye na które mam oko to chyba lepiej w nie zainwestować. Tylko skąd wziąć do niego części
heh
: 18 sty śr, 2006 4:30 pm
autor: wojti
Do sekatora:) z co to za rallye 1.3 chcesz kupic jakas dobra oferta cenowa?
czesci hmmm z czesciami silnika to rzeczywiscie jest problem( bo w zakladach i sklepach motoryzacyjnych ludzie nie wiedza o jakim pojezdzie ja mowie oni mysla ze jak powiem TU to to narmlany pug a tak ni jest:)
ale jesli chodzi o inne podzespoly to jest ok:) takie same jak w GTi:)
jesli uda ci sie kupic jakas czesc to zycze powowdzneia(kumpel szukal pol roku walka i nie znalazl musial doro0bic u swiatka) najlepiej sprowadzic cale auto lub silnik z niemiec badz anglii!:) ale jak nie kupisz strasznie zajezdzonego to nie wymaga wkladow finansowych chyba ze jezdzi na "LOtosie" badz wlasciiel o niego w ogole nie dbal:) jesli uzywasz dobrych materialow ekploatcyjnych( oleje,beznyna98 only:D, plyny ) masz dobry uklad chlodzacy potworka to nic strasznego nie poiwinno sie dziac:)
inna sprawa jak przy motorze juz bylo grzebane - szczegolnie mam na mysli domowe garazowe mechanikowanie:)
pzdr