Strona 1 z 1

Podatek ekologiczny od aut zamiast akcyzy

: 19 kwie śr, 2006 9:33 am
autor: Para
"Gazeta Wyborcza": Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie nowego podatku ekologicznego od aut, którym zastąpić chce podatek akcyzowy. Wczoraj ujawniło zasady jego płacenia.
Dziennik podkreśla, że nowy podatek uderzy w stare pojazdy masowo sprowadzane z Unii Europejskiej. Będzie kilka, kilkanaście razy wyższy od płaconej dziś akcyzy. Na przykład za 13-letniego volkswagena golfa zapłacimy aż 2 tysiące 900 złotych podatku ekologicznego zamiast około 170 złotych akcyzy.

"Gazeta Wyborcza" pisze, że ekologiczny podatek trzeba będzie płacić raz przy pierwszej rejestracji w Polsce auta osobowego o masie do 3 i pół tony. Jego wysokość będzie zależeć od pojemności silnika i europejskich norm toksyczności spalin, które spełnia. Ministerstwo Finansów w uzasadnieniu do projektu nowego podatku nie ukrywa, że ograniczy on napływ używanych aut do 200 tysięcy rocznie. Przez dwa lata od wejścia do Unii Europejskiej do Polski przyjechało na własnych kołach i lawetach około milion osiemset tysięcy używanych samochodów. To rekord w dziejach europejskiej motoryzacji.

:roll:

: 19 kwie śr, 2006 9:41 am
autor: woocash
staary, przeczytaj sobie jak dokładnie.....

Dokladniejsze info:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... 90286.html

Nowy podatek ekologiczny będzie liczony według skomplikowanego wzoru:


S = cc2 * euro * stawka


Dla poszczególnych norm toksyczności spalin Ministerstwo Finansów proponuje
następujące współczynniki:


. norma Euro 0 (w przybliżeniu auta rejestrowane w UE do 1991 r.
włącznie) - współczynnik 11;


. Euro 1 (1992-95) - 7,3;


. Euro 2 (1996-99) - 2,8;


. Euro 3 (2000-05) - 1,8;


. Euro 4 (od 2006 ) - 1;


. Euro 5 (norma, która będzie obowiązywać od 2010 r.) - 0,9.


Na jakiej podstawie Ministerstwo Finansów ustaliło wysokość współczynników?
Jasnej odpowiedzi nie ma. - Wybraliśmy takie, a nie inne współczynniki -
powiedział nam wiceminister finansów Mirosław Barszcz.


Koniec komplikacji? Bynajmniej. Podatek od używanych aut sprowadzanych do
Polski z Zachodu będzie można pomniejszyć o kwotę zależną od okresu
dotychczasowej eksploatacji. Ulga wynosi od 15 proc. podatku dla samochodów
eksploatowanych przez rok do 55 proc. od aut eksploatowanych przez sześć
lat. Bardziej skomplikowane jest wyliczenie ulgi dla aut zarejestrowanych na
Zachodzie siedem lat lub wcześniej. Dla takich starszych pojazdów ulga
wynosi 55 proc. plus iloczyn 45 proc. i nowego współczynnika, który
otrzymamy, odejmując od 1 wartość 0,95 do potęgi n (n to różnica wieku
pojazdu po odjęciu siedmiu lat).


jak sobie policzysz... to sie okaże, że jak ktoś bedize chciał nowego puga, to sprowadzi i "jakoś to załatwi".... niedługo polska to bedzie jedna wielka szara strefa...

: 19 kwie śr, 2006 10:19 am
autor: mi
no to wporzo - przynajmniej przejrzyście i jasno to opracowali 8)7 :idea: :?: :roll: :? 8)7

: 19 kwie śr, 2006 10:59 am
autor: Pieraś
poje**ni politycy, jak tu ma gospodarka sie rozwijac jak dla wielu ludzi takie auta to okazja by wogole miec samochod !!!! debilizm ku** je**&** i znowu wyjdzie ze zrobili cos nielegalnie a potem nie beda chcieli oddac kasy !!!

: 19 kwie śr, 2006 11:01 am
autor: woocash
tiaa... najwyższy czas na rewolucje :twisted:

ale małe pytanie.... jak tak patrze na autoscout'a to widze, że takie 1,4 tu3m spełnia euro 2... czy to prawda??

: 19 kwie śr, 2006 12:29 pm
autor: Banita
Najlepsze jest to, ze owego podatku wprowadzic nie moga 8)
przepisy unijne dotyczace wolnego handlu w ramach unii nie pozwalaja na opodatkowanie jakimkolwiek podatkiem utrudniajacym przeplyw towarow -to wlasnie jest powodem "nielegalnosci" akcyzy, i bedzie powodem nielegalnosci podatku ekologicznego. Nawet, jezeli owy podatek wprowadza, to za jakis czas ktos zaskarzy slusznosc jego pobierania i znow beda jaja 8)7

: 19 kwie śr, 2006 1:03 pm
autor: woocash
może i tak invictus... ale za ten czas i tak zbiorą kasy jak za zboże, a po sprawie z akcyzą nauczą się, jak uniknąć skutecznie zwracania jej..

: 19 kwie śr, 2006 1:06 pm
autor: Banita
a zamierzasz cos sprowadzac z zagranicy? i tak przy obecnych cenach autek srednio sie to oplaca -chyba ze trafisz...

: 19 kwie śr, 2006 2:19 pm
autor: woocash
tiaa... szczerze... to już teraz mam porównanie co oznacza 18 letni użytkowany i "przeglądany" w niemczech, a 13 letni użytkowany w polsce....

: 19 kwie śr, 2006 4:16 pm
autor: Banita
a ja cie powiem, ze duzej roznicy nie ma -wszystko zalezy jak trafisz, ale faktem jest, ze u nas latwiej o jakiegos szrota

: 19 kwie śr, 2006 4:21 pm
autor: woocash
tiaaa... założe sie ze połowa pugów z klubu nie przeszła by przeglądu w niemczech...

: 19 kwie śr, 2006 4:41 pm
autor: Banita
dlatego mowie, ze o szrota latwiej, ale u nas tez sa dobre samochody -kwestia wlasciciela, a te z niemiec niby wszystko sprawne, ale srednie zuzycie tak duze, ze po roku trzeba generalny remont zrobic :wink:

: 19 kwie śr, 2006 5:12 pm
autor: Sebek
tak to jest z z autkami nastoletnimi niestety