Będąc we Francji postanowiłem nieco zglębić temat tej kultowej wersji 205. Jeżeli coś Was frapuje, lub zastanawia, pytajcie, może będe wiedział, to chętnie odpowiem.
Silnik XU8T blok i głowica aluminiowa R4 16v pojemność 1775 cm3 (83 x 82 mm) Turbo KKK ciśnienie doładowania 0,7bara/0,85bara w zależności od wersji. Silnik zamontowany centralnie z lekim przesunięciem w prawo i pochylenim bloku w kierunku tyłu auta 20stopni.
Moc osiągana 200ps/6750
300ps/6500
Moment maksymalny 260Nm/4000
350Nm/4500
Sprężarka taka sama róznice tylko dwie: inna zwężka przy turbinie i inne ciśnienie doładowania. Filozofia Peugeot'a była prosta: zrobić silnik bardzo mocny i bezawaryjny, po wielu próbach mniej i bardziej udanych uderzyli do Japończyków o opracowanie podzespołów silnika. Suma sumarum blok i błowica są Peugeot'a, natomiast tłoki, korby, wał to odkuwki najwyższej jakości, poza tym panewki, pierścienie, zawory, sprężynki zaworowe, tależyki to wszystko bardzo znanego producenta, oczywiście najlepszego na Świecie do dnia dzisiejszego legendarnego SKUNK. Skrzynia i przeniesienie napędów to francuski wyrób konsultowany z angielskim COSWORTH'em. Przód 34%, tył 36%-wartości minimalne.
Hamulce tył zacisk jednotłoczkowy na tarczy 273mm i zacisk z przodu czterotłoczkowy na tarczy298mm BREMBO
Waga Evo I: 1210kg/ Evo II: 1100kg
0-100 km/h 6,8s; V-MAX 214km/h
Efekty:
Francuzi osiągnęli bardzo ciekawe rezultaty (z ich dośwaidczeń skorzystali Japończycy przy produkcji ostatniego modelu Toyoty Supry MK3-skrzynia/napęd)
Najlepszym elementem auta jest napęd/skrzynia biegów nie występuję zjawisko zepsucia skrzyniy biegów/ukręcenia półosi itp. Silnik na seryjnych częściach-nie rozbierając bloku można ciągnąc do powyżej 700ps. Na 600ps jest zasadniczo policzona pompa paliwa/wtryski. Pierwszem etapem podniesienia mocy jest demontaż zwężki/montaż dużego IC co daje około 450/480ps w zależności czy EVO I czy EVO II. Dalsza moc to montaż kultowej turbiny czyli GARRETT T-3, prodycent podaje że suszarka jest do silników powyżej 3500cm3, gdyż wirniki są ogromnei aby ją napędzić potrzeba troche spalin. Doładowanie turbiny nie jest duże około 1,2bara i daje około 600ps. Nie znalazłem i nie słyszałem aby ktokolwiek zmieniał układ paliwowo-wtryskowy i próbował czegoś więcej. Wszystmie części do silnika są dostępne, ale ich cena...
205 T16
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
205 T16
Car Valeting, Car Detailing.
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
t16
Jezeli byl do wymiany po rajdzie to spelnil swoja zasadnicza funkje!Ogladalem program o formule jeden i o silnikach i tam wlasnie mowili ze silnik odpowiednio przygotowany ma byc do niczego po wyscigu.
Kazda morda pasuje do Forda!
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
To oczywiste. Poza tym odcinek specjalny, to straszna katusza, zasadniczo ciągle na odcięciu, na sportowym paliwie itp. Musimy pamiętać iż tam, mimo że to była grupa B też były szykany typu zwężka, te silniki po jej zdjęcu miały po 200ps więcej. Oprócz silniak to śmietnika był zawias, heble a często cała buda. Ważne, że wygrywał.
Car Valeting, Car Detailing.