205 T16

Tutaj możemy rozmawiać o Peugeocie 205. Nie postować o sprawach technicznych.
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

205 T16

Post autor: Lord Devil »

Będąc we Francji postanowiłem nieco zglębić temat tej kultowej wersji 205. Jeżeli coś Was frapuje, lub zastanawia, pytajcie, może będe wiedział, to chętnie odpowiem.
Silnik XU8T blok i głowica aluminiowa R4 16v pojemność 1775 cm3 (83 x 82 mm) Turbo KKK ciśnienie doładowania 0,7bara/0,85bara w zależności od wersji. Silnik zamontowany centralnie z lekim przesunięciem w prawo i pochylenim bloku w kierunku tyłu auta 20stopni.
Moc osiągana 200ps/6750
300ps/6500
Moment maksymalny 260Nm/4000
350Nm/4500
Sprężarka taka sama róznice tylko dwie: inna zwężka przy turbinie i inne ciśnienie doładowania. Filozofia Peugeot'a była prosta: zrobić silnik bardzo mocny i bezawaryjny, po wielu próbach mniej i bardziej udanych uderzyli do Japończyków o opracowanie podzespołów silnika. Suma sumarum blok i błowica są Peugeot'a, natomiast tłoki, korby, wał to odkuwki najwyższej jakości, poza tym panewki, pierścienie, zawory, sprężynki zaworowe, tależyki to wszystko bardzo znanego producenta, oczywiście najlepszego na Świecie do dnia dzisiejszego legendarnego SKUNK. Skrzynia i przeniesienie napędów to francuski wyrób konsultowany z angielskim COSWORTH'em. Przód 34%, tył 36%-wartości minimalne.
Hamulce tył zacisk jednotłoczkowy na tarczy 273mm i zacisk z przodu czterotłoczkowy na tarczy298mm BREMBO
Waga Evo I: 1210kg/ Evo II: 1100kg
0-100 km/h 6,8s; V-MAX 214km/h
Efekty:
Francuzi osiągnęli bardzo ciekawe rezultaty (z ich dośwaidczeń skorzystali Japończycy przy produkcji ostatniego modelu Toyoty Supry MK3-skrzynia/napęd)

Najlepszym elementem auta jest napęd/skrzynia biegów nie występuję zjawisko zepsucia skrzyniy biegów/ukręcenia półosi itp. Silnik na seryjnych częściach-nie rozbierając bloku można ciągnąc do powyżej 700ps. Na 600ps jest zasadniczo policzona pompa paliwa/wtryski. Pierwszem etapem podniesienia mocy jest demontaż zwężki/montaż dużego IC co daje około 450/480ps w zależności czy EVO I czy EVO II. Dalsza moc to montaż kultowej turbiny czyli GARRETT T-3, prodycent podaje że suszarka jest do silników powyżej 3500cm3, gdyż wirniki są ogromnei aby ją napędzić potrzeba troche spalin. Doładowanie turbiny nie jest duże około 1,2bara i daje około 600ps. Nie znalazłem i nie słyszałem aby ktokolwiek zmieniał układ paliwowo-wtryskowy i próbował czegoś więcej. Wszystmie części do silnika są dostępne, ale ich cena...
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Fajnie sie czyta... Tez bardzo ciekawi mnie ten model , robi niesamowite wrazenie. Tak wielka moc z tak malej pojemnosci miala tylko jedna wade. Praktycznie po kazdym rajdzie silnik byl do wymiany :/
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

t16

Post autor: Munne »

Jezeli byl do wymiany po rajdzie to spelnil swoja zasadnicza funkje!Ogladalem program o formule jeden i o silnikach i tam wlasnie mowili ze silnik odpowiednio przygotowany ma byc do niczego po wyscigu.
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

To oczywiste. Poza tym odcinek specjalny, to straszna katusza, zasadniczo ciągle na odcięciu, na sportowym paliwie itp. Musimy pamiętać iż tam, mimo że to była grupa B też były szykany typu zwężka, te silniki po jej zdjęcu miały po 200ps więcej. Oprócz silniak to śmietnika był zawias, heble a często cała buda. Ważne, że wygrywał.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
pki205
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 25 sty ndz, 2004 9:16 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pki205 »

Dokladnie tak. W profesjonalnym sporcie i przy samochodzie z najwyzszej polki (a taka rajdowka przeciez bylo T16 w czasach B-grupy) koszty to sprawa drugoplanowa. Jak silnik przejechal bezawaryjnie rajd to wystarczylo i do tego byl projektowany (kiedys rajdy byly dluzsze niz teraz).
ODPOWIEDZ