Marin205 pisze:po tym jak rodzice przeprowadzili się z Królewskiego Miasta Krakowa (ponoć poczęty został na naszej ziemi)JoT_JoT pisze:Ale wynalazca i tak urodził sie we Wrocławiu :D:D:D
nowy 4 suw
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Re:
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Lepsze jest wrogiem dobrego !!Originally posted by Feliks
For hi power system my version this good idea:
Nowy korbowodowy dyferencjał w animacji Solid Works w czasie kiedy jedna półośka stoi:
http://www.new4stroke.com/differ%20stop.wmv
Andrzej
Ostatnio zmieniony 13 wrz sob, 2008 1:19 am przez Feliks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: nowy 4 suw
Jeśli nie można obalić maszyny to czemu nie stać się jednym z jej trybów?
Nie chciałeś nigdy podjąć pracy w takim instytucie?
Myślę że miałbyś tam wolną rękę na rozwijanie swoich projektów i sztab ludzi 'myślących podobnie', a nie tak jak np. tu ciemnoty podziwiającej te poruszające się szlaczki na ekranie
Nie chciałeś nigdy podjąć pracy w takim instytucie?
Myślę że miałbyś tam wolną rękę na rozwijanie swoich projektów i sztab ludzi 'myślących podobnie', a nie tak jak np. tu ciemnoty podziwiającej te poruszające się szlaczki na ekranie
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Ostatnio nie lubie trybówJarmarek pisze:Jeśli nie można obalić maszyny to czemu nie stać się jednym z jej trybów?
Nie chciałeś nigdy podjąć pracy w takim instytucie?
Myślę że miałbyś tam wolną rękę na rozwijanie swoich projektów i sztab ludzi 'myślących podobnie', a nie tak jak np. tu ciemnoty podziwiającej te poruszające się szlaczki na ekranie
Obaliłem maszyne trybową
Nowa Przekładnia Głowna z dyferencjałem:
Pełna przekładnia z nowym dyferencjałem w całości bez trybów ( ) oraz bez smarownia olejem . smarowane są tylko łożyska kulkowe i liniowe smarem stałym i zamknięte. Pas poliuretanowy nie wymaga smarowania.
Myślę że też sprawność tej przekłani jest wyższa o około 3% od tradycyjnej .
Pozdrawiam Andrzej
p.s. W którym to instytucie myślą podobnie?
Na razie tylko moja strona jest w takim przeglądzie Google:
http://www.google.com/Top/Science/Techn ... /Research/
http://www.excite.co.uk/directory/Scien ... s/Research
http://www.nomoz.org/Top/Science/Techno ... /Research/
Niestety na razie bez żadnego dofinasowania
-
- Maniak
- Posty: 1435
- Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi
- Numer Gadu-gadu: 2422735
- Lokalizacja: Warszawa
Re: nowy 4 suw
Nie wiem w którym - ale jestem przekonany że takie są!
Dofinansowanie? nie ma sprawy... kasa czeka.
http://www.parp.gov.pl/index/more/282
Programy PO-IG 1.4 oraz 4.1 są w sam raz dla Ciebie.
Dofinansowanie? nie ma sprawy... kasa czeka.
http://www.parp.gov.pl/index/more/282
Programy PO-IG 1.4 oraz 4.1 są w sam raz dla Ciebie.
Zdjęcia CTI: http://jarmarek.205.pl
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Tak, Tak , z ta kasą zawsze jest coś nie tak :Tym razem Przeterminowany Towar.Jarmarek pisze:Nie wiem w którym - ale jestem przekonany że takie są!
Dofinansowanie? nie ma sprawy... kasa czeka.
http://www.parp.gov.pl/index/more/282
Programy PO-IG 1.4 oraz 4.1 są w sam raz dla Ciebie.
Poprzednim razem miało być 1 milion euro, tylko jeden mały warunek : zatrudnić 50 osób. Na pensje z ZUS by nie starczyło przez rok.
A podobno w KGHM to na innowacje poszło 200 milionów.
Przestawiali wanny galwanizacyjne w poprzek, i zmieściła się jedna więcej. Do opatentowania.
A zresztą prototyp działający zrobiłem bez żadnego dofinansowania, ale znielubią jak go puszczam.Za dużo huku robi
Kiedyś żartowałem, że jak pojadę na wyścigi z tym silnikiem i stanę na starcie, to po dobrym przegazowaniu wszyscy walkowerem oddadzą zwycięstwo
Na pewno jest najgłośniejszy ze wszystkich znanych konstrukcji.
Nawet suwakowe nie buły tak głośne, bo tam suwak się obracał i otwierał okno wydechowe z liniowa prędkością, a u mnie otwiera się przy maksymalnej prędkości tłoka , który potem zwalnia żeby przejść przez ZW. tak trochę podobnie do dwusuwu, ale z dużym ciśnieniem czterosuwu..
Pozdrawiam 205
Andrzej
Ostatnio zmieniony 07 sty śr, 2009 12:45 am przez Feliks, łącznie zmieniany 1 raz.
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Co 180 stopni
i nowa animacja
Andrew
i nowa animacja
Andrew
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Czytajac ten temat popadlem w zadume nad moim kompletnym brakiem znajomosci mechaniki
Co powiecie na temat Silniczka z RX8 ?
http://www.youtube.com/watch?v=rORKtxb_J3Y
lub z Mazdy 767B o piekielnym brzmieniu
http://www.youtube.com/watch?v=lVxeO5M6KOE
Co powiecie na temat Silniczka z RX8 ?
http://www.youtube.com/watch?v=rORKtxb_J3Y
lub z Mazdy 767B o piekielnym brzmieniu
http://www.youtube.com/watch?v=lVxeO5M6KOE
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Za bardzo się nie przejmuj ,całe szcęście, że masz się gdzie douczyć. Inni zatrzymali swoje wiadomosci z mechaniki na Turbince Kowalskiego.Para pisze:Czytajac ten temat popadlem w zadume nad moim kompletnym brakiem znajomosci mechaniki
Co powiecie ......
I myślą ,że od mieszania przybywa słodkości w herbacie
A teraz dalszy ciąg poszerzania wiadomości:
Big Boy największa lokomotywa z Stephenson Drugi silnikiem pracuje,
Ciekawe, dokąd zajedzie ?
Andrew
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Może tu?
Bez jakichkolwiek przekładni zębatych.Ostatnio cos ich nie preferuje:)
Animacja napędu cieżarówki bez przekładni zębatych.
Dyferencjał na korbowodach,sprzęgła( mogą być hydrauliczne) i pólobrotowy silni diesla ,o parametrach mocy podobnych do silnika "Hercules C130" - Vzassania= 250 litrów. Żadnej skrzyni biegów- moment takiego silnika wystarczający do napedu bezpośredniego ciężarówki.
Dla cieżarówki to dobre parametry.
Pewnie do lokomotywy spalinowej też byłby dobry.(bez dyferencjału)
Pozdrawia Andrze j
Bez jakichkolwiek przekładni zębatych.Ostatnio cos ich nie preferuje:)
Animacja napędu cieżarówki bez przekładni zębatych.
Dyferencjał na korbowodach,sprzęgła( mogą być hydrauliczne) i pólobrotowy silni diesla ,o parametrach mocy podobnych do silnika "Hercules C130" - Vzassania= 250 litrów. Żadnej skrzyni biegów- moment takiego silnika wystarczający do napedu bezpośredniego ciężarówki.
Dla cieżarówki to dobre parametry.
Pewnie do lokomotywy spalinowej też byłby dobry.(bez dyferencjału)
Pozdrawia Andrze j
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Co to jest?
To jest hydrauliczna pompa wiatraka
Sposób na pozbycie sie przekładni mechanicznej przy produkcji prądu przez wiatrak:pólobrotowa pompa
Sposób działania na animacji
Zalety:tańsze rozwiązanie, brak hałasu wytwarzanego przez przekładnie. łatwosc dysponowania mocą i hamowaniem.
Nastepna poważną zaletą jest to ,że takie przekładnie zastosowane na całej farmie wiatraków umożliwiają podłączenie ich do jednego zbiorczego silnika hahraulicznego który napędza jedno dynamo.
To jest droga do znacznej redukcji kosztów , poprzez oszczędnosc przy pomonisciu znaczacych kosztowo elementów wiatraka.takze servis bedzie uproszczony ( bez wspinania się na niebagatelne wieże wiatraków).
To rozwiazanie jest wynikiem kompleksowego spojrzenia na projektowanie farmy wiatraków, anie jak dotychczas na składanie kilku zupełnie nie powiązanych wiatraków.Farma to jest coś wiecej niż klocki Lego.
Pozdrawia Andrzej
To jest hydrauliczna pompa wiatraka
Sposób na pozbycie sie przekładni mechanicznej przy produkcji prądu przez wiatrak:pólobrotowa pompa
Sposób działania na animacji
Zalety:tańsze rozwiązanie, brak hałasu wytwarzanego przez przekładnie. łatwosc dysponowania mocą i hamowaniem.
Nastepna poważną zaletą jest to ,że takie przekładnie zastosowane na całej farmie wiatraków umożliwiają podłączenie ich do jednego zbiorczego silnika hahraulicznego który napędza jedno dynamo.
To jest droga do znacznej redukcji kosztów , poprzez oszczędnosc przy pomonisciu znaczacych kosztowo elementów wiatraka.takze servis bedzie uproszczony ( bez wspinania się na niebagatelne wieże wiatraków).
To rozwiazanie jest wynikiem kompleksowego spojrzenia na projektowanie farmy wiatraków, anie jak dotychczas na składanie kilku zupełnie nie powiązanych wiatraków.Farma to jest coś wiecej niż klocki Lego.
Pozdrawia Andrzej
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Gwiazdowe silniki zawsze charakteryzowały się naiwiększym upakowaniem mocy.
Pozdrawiam Andrzej
Pozdrawiam Andrzej
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
No , dobra , jak lubicie z zaworami dawnymi to coś dla Was.
Ale zmodyfikowałem trochę....
Nowy rodzaj zaworów silnikowych :
Moja propozycja , to zmienione zawory grzybkowe silnika , które pozwalają na bardzo skuteczne odbieranie ciepła z komory spalania, poprzez chłodzenie pustego w środku zaworu olejem chłodzącym poprzez intensywny jego natrysk do środka zaworu
Dzięki temu że powiększyłem część prowadzącą zaworu , do maksymalnych wymiarów , jakie mogą się zmieścić , żeby tylko przejść przez gniazdo zaworowe, powierzchnia styku zaworu z głowicą wielokrotnie wzrosła.
Dzięki temu przepływ ciepła do głowicy jest bardzo intensywny , ze względu na dużą powierzchnie ,
Także brak elementu pośredniczącego w postaci prowadnicy zaworu , która jest zwykle z materiałów gorzej przewodzących ciepło niż aluminium , oraz dodatkowego hamulca w postaci szczeliny (minimalnej) pomiędzy prowadnicą a głowicą, powoduje dożo lepszy przepływ ciepła do głowicy.
W tej nowej konstrukcji jest bardzo ważne to że zawór na 3/4 swojej długości jest pusty w środku i na skutek dużej średnicy ma olbrzymia powierzchnie do wymiany ciepła z chłodzącym olejem
chłodzący olej dochodzi do środka zaworu dwoma rurkami , z których wypływa pod dużym ciśnieniem , dla zapewnienia wydajności chłodzenia
Myślę , że przy takiej konstrukcji zaworu , temperatura jego grzybka , nie powinna dla zaworu wylotowego przekroczyć 500 stopni Celsjusza , przez co powstawanie NOx zostanie ograniczone o ok 80 %. (powstaje ten NOx powyżej 600 stopni).
Także , będzie możliwe powiększenie sprawności ogólnej silnika , poprzez zwiększenie stopnia sprężania , ponieważ niska temperatura komory spalania spowoduje zmniejszenie ognisk samozapłonów i bardziej laminarny proces spalania.
No i teraz najważniejsza sprawa .Ponieważ temperatura takiego zaworu n jego 3/4 długości nie powinna być większa niż temperatura głowicy, będzie można zupełnie zrezygnować z urządzeń do ustawiania luzów zaworowych, ponieważ suma długości rozszerzenia takiego nagrzanego zaworu (stalowego) i aluminiowej głowicy będzie prawie identyczna .
Poniżej opisuję dwa nowej konstrukcji zawory i rozkład temperatur na długości tradycyjnego zaworu wydechowego.
No i jak z luzami nie będzie kłopotu , to może stary doby desmodrom wróci do łask ??
pozdrawia Andrzej
Ale zmodyfikowałem trochę....
Nowy rodzaj zaworów silnikowych :
Moja propozycja , to zmienione zawory grzybkowe silnika , które pozwalają na bardzo skuteczne odbieranie ciepła z komory spalania, poprzez chłodzenie pustego w środku zaworu olejem chłodzącym poprzez intensywny jego natrysk do środka zaworu
Dzięki temu że powiększyłem część prowadzącą zaworu , do maksymalnych wymiarów , jakie mogą się zmieścić , żeby tylko przejść przez gniazdo zaworowe, powierzchnia styku zaworu z głowicą wielokrotnie wzrosła.
Dzięki temu przepływ ciepła do głowicy jest bardzo intensywny , ze względu na dużą powierzchnie ,
Także brak elementu pośredniczącego w postaci prowadnicy zaworu , która jest zwykle z materiałów gorzej przewodzących ciepło niż aluminium , oraz dodatkowego hamulca w postaci szczeliny (minimalnej) pomiędzy prowadnicą a głowicą, powoduje dożo lepszy przepływ ciepła do głowicy.
W tej nowej konstrukcji jest bardzo ważne to że zawór na 3/4 swojej długości jest pusty w środku i na skutek dużej średnicy ma olbrzymia powierzchnie do wymiany ciepła z chłodzącym olejem
chłodzący olej dochodzi do środka zaworu dwoma rurkami , z których wypływa pod dużym ciśnieniem , dla zapewnienia wydajności chłodzenia
Myślę , że przy takiej konstrukcji zaworu , temperatura jego grzybka , nie powinna dla zaworu wylotowego przekroczyć 500 stopni Celsjusza , przez co powstawanie NOx zostanie ograniczone o ok 80 %. (powstaje ten NOx powyżej 600 stopni).
Także , będzie możliwe powiększenie sprawności ogólnej silnika , poprzez zwiększenie stopnia sprężania , ponieważ niska temperatura komory spalania spowoduje zmniejszenie ognisk samozapłonów i bardziej laminarny proces spalania.
No i teraz najważniejsza sprawa .Ponieważ temperatura takiego zaworu n jego 3/4 długości nie powinna być większa niż temperatura głowicy, będzie można zupełnie zrezygnować z urządzeń do ustawiania luzów zaworowych, ponieważ suma długości rozszerzenia takiego nagrzanego zaworu (stalowego) i aluminiowej głowicy będzie prawie identyczna .
Poniżej opisuję dwa nowej konstrukcji zawory i rozkład temperatur na długości tradycyjnego zaworu wydechowego.
No i jak z luzami nie będzie kłopotu , to może stary doby desmodrom wróci do łask ??
pozdrawia Andrzej
-
- Nowicjusz
- Posty: 92
- Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
- Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
- Numer Gadu-gadu: 8397047
- Login tlen: 3173277
- Lokalizacja: sosnowiec
Re: nowy 4 suw
Hmmm opel ma zawory wydechowe wypełnione sodem dla lepszego chłodzenia...
Ducati z powodzeniem stosuje rozrząd desmodromiczny...
Tradycyjny zawór porusza się w prowadnicy a ten?czyżby bezpośrednio w głowicy?jak rozwiązac problem tarcia scianek zaworu i głowicy?
Jak dla mnie zwykłego ludzia za drogi biznes za małe efekty..
Ducati z powodzeniem stosuje rozrząd desmodromiczny...
Tradycyjny zawór porusza się w prowadnicy a ten?czyżby bezpośrednio w głowicy?jak rozwiązac problem tarcia scianek zaworu i głowicy?
Jak dla mnie zwykłego ludzia za drogi biznes za małe efekty..
Autotransporter nie laweta......
- Feliks
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 27 sie ndz, 2006 3:13 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: nowy 4 suw
Drogi zwykły ludziu !PANDEIVEK pisze:Hmmm opel ma zawory wydechowe wypełnione sodem dla lepszego chłodzenia...
Ducati z powodzeniem stosuje rozrząd desmodromiczny...
Tradycyjny zawór porusza się w prowadnicy a ten?czyżby bezpośrednio w głowicy?jak rozwiązac problem tarcia scianek zaworu i głowicy?
Jak dla mnie zwykłego ludzia za drogi biznes za małe efekty..
Więc tak , rzeczywiście zawór porusza się bezpośrednio w głowicy.Problemu tarcia jak wiesz z lekcji fizyki ( chyba że opuściłeś) niema , bo siła tarcia teoretycznie nie zależy od powierzchni tego tarcia ,(teoria , a praktyka czasem się różnią ) . Ale za to od powierzchni zależy przekazywanie ciepła do głowicy. No i teraz mamy tE powierzchnie kilkakrotnie większą , więc sprawność tego przekazywania jest o wiele większa, co zaowocuje dużo niższą temperaturą zaworów. Po drugiej stronie ścianki zaworu też zyskaliśmy taką samą powierzchnię, która obficie chłodzona natryskowo olejem jest w stanie odebrać też bardzo dużo ciepła. Według mnie , w bardziej finezyjnej konstrukcji mogła by i tam przepływać woda , co pewnie pozwoliło by na utrzymanie temperatury poniżej temperatury tłoka , czyli nawet około 100 stopni C (!!) A jak , ludziu wiesz, to chłodzenie jest bardzo pożądane i w wykonaniu chłodzenia sodem , daje obniżenie temperatury o jakieś 120- 150 stopni .Ale to nie jest znacząca obniżka , a jednak stosowana nawet w ciężarówkach ZIŁ 130 , i wielu innych samochodach osobowych i sportowych . Wykonanie takiego zaworu z zawalcowanym sodem , też nie jest wyjątkowo tanie . A ma to też pewne wady , bo dość poważnie osłabia konstrukcję zaworu. A jednak pomimo wszystko jest stosowany , bo nawet tak stosunkowo niewielka obniżka temperatury w komorze spalania, przynosi dość korzystne efekty.
W moim rozwiązaniu , staje się technicznie możliwe chłodzenie zaworu nawet wodą , co daje obniżkę temperatury zaworu rzędu 700 stopni C.
Trzeba pamiętać , że takie rozwiązanie będzie można stosować również do zaworów silników kolejowych i morskich, gdzie zawory maja już słuszne wymiary, a nie tylko do samochodów osobowych .
Przy tak niskiej temperaturze w komorze spalania , nie będzie elementów od których powstają samozapłony mieszanki , co zaowocuje możliwością podniesieniem stopnia sprężania co najmniej o 4 jednostki,i da w efekcie możliwość podwyższenia sprawności silnika o ok 15 %.
Ale takiego bardzo rzetelnego podniesienia sprawności ,czysto naukowego , bez reklamowych przekłamań .
Przy produkcji seryjnej , nie powinien ten system być droższy od tradycyjnych (sodowych) zaworów . No i odpada cały hydrauliczny system kasowania luzów zaworowych na każdy zawór , bo zawór nie będzie się rozszerzał ,więcej niż głowica . Są to spore koszty i dość duży ciężar . Desmodromy , może i są dzisiaj stosowane, ale właściwe ustawienie luzów zaworowych w takim systemie , to sprawa tyko dla kilku fachowców na ŚWIECIE, ( w środku każdej krzywki desmodromu z reguły znajdują się jeszcze dwa ekscentryczne koła , przestawiane względem siebie , co powoduje regulacje tego luzu )
Z chwilą braku konieczności ustawiania luzu zaworowego , system może być o wiele prostszy i tańszy , co umożliwiło by popularyzacje jego i możliwości większego "kręcenia " aut, a co za tym idzie mocy .
Myślę , że te wszystkie zalety mogą tradycyjny silnik bez większych nakładów zmodernizować .
A teraz dla ludziów obrazek:
Ale po co komu takie zawory....
Niezwykły ludź Andrzej