Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Forum na którym możecie rozmawiać o wszystkim co nie związane jest z 205. Lub też chcecie prowadzić sobie jakieś dyskusje na niezwiązany temat.
Awatar użytkownika
Kris
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 12 cze sob, 2010 7:24 pm
Posiadany PUG: Renault Clio I RN 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: Kris »

2mouse pisze:
Kris pisze:W sumie na prowadzenie wysuwa się AX i 205.
No właśnie, ten wyszperany przez babelo proponowałbym sprawdzić, może to być niezła rzecz...

Jest to opcja, ale samochód kupię najwcześniej w sierpniu, więc teraz odpada...

Niestety... :N
Teraz jestem krisss.moto@interia.pl...
pytonrallyteam

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: pytonrallyteam »

witam kolegów.
ja ze swojej strony mogę dodać że najlepszym wyborem będzie pug 205 bo zamienność częsci jest zaje*** z innych pugów i w ten sposób możesz kombinować jeśli masz troche pojęcia.
koszt zrobienia tylnego zawiasu to kwestia kupienia sportowych amorków. z przodu juz zwykle sportowe amorki i sprężyny dają rade.zrobienie cieńkiego wyjdzie cię więcej niż puga. Silnik najlepiej mieć 1,4 bo masz najwiekszą dopuszczalną pojemność w klasie(chyba ze dziwne rajdy to jest np 1,3-1,6). skrzynie od berlingo albo ax gti (sam poszukuję takiej) i miażdżysz innych. Sam mam rajdówkę z 205 i jestem zadowolony. Tyle że nasza to już nie będzie byle co
Awatar użytkownika
Kris
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 12 cze sob, 2010 7:24 pm
Posiadany PUG: Renault Clio I RN 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: Kris »

Tak swoja droga czy ktos wie ile mniej wiecej palil bedzie silnik 1.4 przy KJS'owym deptaniu w pedal?
Teraz jestem krisss.moto@interia.pl...
pytonrallyteam

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: pytonrallyteam »

w sporcie to chyba nie jest jakimś większym wymogiem? na wtrysku to z 15 spali, na gaźniku zapewne więcej :) Zresztą zależy od tego na jakim poziomie będzie silnik podkręcony
Awatar użytkownika
Kris
Nowicjusz
Posty: 71
Rejestracja: 12 cze sob, 2010 7:24 pm
Posiadany PUG: Renault Clio I RN 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: Kris »

Nie ma to znaczenia - chcialbym tylko wiedziec jak beda ksztaltowaly sie koszty 'pi x oko' :P
Teraz jestem krisss.moto@interia.pl...
pytonrallyteam

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: pytonrallyteam »

na nas może lepiej się nie wzorować bo my co prawda robimy 205 1.4 ale to jest ekstremalny tuning i koszt zrobienia silnika i przeniesienia napędu w normalnych warunkach kosztowałoby grubo ponad 10tyś + zawias + hamulce +klatka no i spalanie na torze ok 40l (4 gaźniki od R1 a paliwo mimo dawania energii musi chłodzić zawory i kolektor

jak dobrze podkręcisz silnik to wiecej jak 20 to raczej nie spali przy kręceniu sie w kółko
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: rallye »

1.4 i ekstremalny tuning 8)7

do tego belka na tulejach zamiast łożysk i masz rajdówe na 102 :W
Fast Garage ... in progress
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: 2mouse »

rallye pisze:1.4 i ekstremalny tuning 8)7
No, no... Z niecierpliwością czekam na przedstawienie auta w Projektach... Kiedyś, jak planowałem usportowienie Berlingo 8)7 :lol: to mądrzy ludzie twierdzili, że z TU3JP więcej niż 85 KM nie wybiegnie...
pytonrallyteam

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: pytonrallyteam »

to zależy czy tuning polega na tym że kupujesz to co jest do danego silnika/auta czy myślisz, projektujesz i robisz coś sam.
Narazie śpieszymy się żeby wyjechać nim jak najszybciej i dotrzeć bo 23. chcemy jechać na rajd. Później pewnie będę mieć troche czasu żeby wypisać pare rzeczy które jest zrobione,
np zawias od puga 306 Mi16, kute tłoki, wałek sportowy, liczony dolot na gaźnikach z R1, liczony wydech, głowica z 1,6 itd itp

Nie sztuką jest kupić np 1.9GTI i mieć moc. Dla mnie to porażka. Sztuką jest zrobić coś z niczego a zrobienie 100koni z litra pojemności to żaden wyczyn

Dlaczego niby zrobienie z 1.4 85km to takie trudne? :D
Macie tu filmik z delikatnego ruszenia naszego puga http://www.youtube.com/watch?v=oMIGnoZ_3KY
Teraz zachodzą kolejne zmiany i bedzie jeszcze lepiej, na filmiku kumpel pociągnął go do ok7tys nawet chyba nie a kręci 10
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: 2mouse »

pytonrallyteam pisze:kute tłoki, wałek sportowy, liczony dolot na gaźnikach z R1, liczony wydech, głowica z 1,6, kręci 10
No proszę... Brzmi baardzo ciekawie :)
Awatar użytkownika
rallye
Uzalezniony
Posty: 834
Rejestracja: 08 cze pt, 2007 11:57 am
Posiadany PUG: 205 GTi Export 1.9 >< 205 Gentry
Numer Gadu-gadu: 3612169
Login tlen: fastadi
Lokalizacja: Frankfurt am Main / Wrocław

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: rallye »

ciekawe jak długo tuleje pozostaną bez ruchu przy kręceniu go do 10k ??

Chyba że w zastosowaliście żeliwny blok, szczerze to innej opcji nie widzę :)

Co ze strojeniem ?? Wzmocnienie iskry ??

co do filmiku ........ nie widać na nim nic poza gwiazdą na masce merca :P

205 Garros 1.4 - wybebeszony kompletnie, silnik praktycznie seryjny ( głowica liźnięta), dobra opona z przodu, z tyłu 145/13 i kręcił kilka razy 16 sek na 1/4,

Czekam na jakieś porządne filmiki albo wykresy :)
Fast Garage ... in progress
pytonrallyteam

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: pytonrallyteam »

z wykresem póki co problem bo z tego co mi wiadomo to najbliższa hamownia obciążeniowa dla mnie to kraków a nie ukrywam że nie mamy teraz nic kasy a sam bardzo ciekawy jestem ile to będzie mocy. Zapewniam Was że nie 85 ani nawet nie 100 :) Dodam też że po 600km brakło tarczy sprzęgłowej.
Z tyłu mamy szersze opony niż z przodu bo nie chodzi tylko o opory ale głównie o pełną kontrolę. Auto jest wyważone 60/40 więc praktycznie idealnie. A jak robicie wyważenie przy wsadzeniu Mi16 do 205? :D Kumpel ma Clio 1.8 16V które dopiero co mu zrobiłem i co z tego że ma od cholery mocy jak przy 50km/h przy ostrym ruchu kierownica dupa ucieka.
Nasz pug bez klatki ważył 690kg przygotowany do jazdy. Klatka specjalnie z przodu robiona jest z rur 48x2 a z tyłu max rozbudowana i z rur 48x2,5. Teraz 100 w zakręcie to nie problem. opony z przodu Yokohama A539 185\50-14 a z tyłu Toyo R888 195/50-15

Wracając do tematu, polecam koledze 205. do KJSów bo jest przyjemna do zrobienia i wyróżniasz się z tłumu a nie jeździsz jak wszyscy SC, CC i civic. 205 to legenda w rajdach a to trzeba kontynuować :)
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: 2mouse »

pytonrallyteam pisze:205 to legenda w rajdach a to trzeba kontynuować :)
Dobrze gada, dać mu wódki... :lol: Czekam z niecierpliwością na opis w Projektach...
pytonrallyteam

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: pytonrallyteam »

Tak w ogóle przypomniało mi się że jest niedaleko mnie do sprzedania biała 205 GTi chyba 1,6 już zrobiona do rajdów. Koleś za to chce 5000. wygląda jak T16, dorzuca sporo bajerów do tego. Myślę że to dobra cena. Wadą jest że z prawego tylnego błotnika lakier poodchodził a to dlatego że stoi on już jakiś czas dłuższy
Awatar użytkownika
rocky
Junior
Posty: 133
Rejestracja: 15 lut wt, 2011 10:12 pm
Posiadany PUG: 205 look
Lokalizacja: Skoczów

Re: Co wybrac na absolutny poczatek do KJS?

Post autor: rocky »

A ja dodam swoje 5gr
Nie liczy się tylko i wyłącznie moc samochodu a także umiejętności. Podczas mojego pierwszego startu zajołem 11 pozycję w klasnie (na 13) ale z dość ładnymi przygodami...
Na pierwszym przejeździe strzeliłem bączka (efekt nie dorobionej beli) po czym samochód mi zgasł i potrąciłem 2 opony co dało mi czas 1min40sek,60 a koleś który był przedemną czas na tym przejeździe miał 1min33sek,20 (nie wliczam taryfy innego kumpla)drugi przejazd spoko a na trzecim mialem juz czas 1minute21sek,50 co dało mi 7czas... ale do czego dąże ja serią gdyby nie moje błędy miałbym +/- 9czas a za sobą colta,lancera i 2x SC profesjonalnie zbudowane oba jeżdzące w PPZM
Obrazek
ODPOWIEDZ