jazda bokiem-wskazówki

Forum na którym możecie rozmawiać o wszystkim co nie związane jest z 205. Lub też chcecie prowadzić sobie jakieś dyskusje na niezwiązany temat.
Awatar użytkownika
painmaker
Junior
Posty: 278
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 6:42 pm
Posiadany PUG: 1.1 kat 1993r New Look, 1.4 RG, 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 7796949
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

jazda bokiem-wskazówki

Post autor: painmaker »

Chciałbym się nauczyć jeździć szybko i agresywnie moim peugeocikiem. Wchodzić w zakręty bokiem i robić inne "rajdowe" rzeczy. Nauczyć się panować nad autem w trudnych warunkach przy większej prędkości. Chcę sobie poćwiczyć na leśnych i polnych drogach ale nie wiem od czego zacząć...
Macie może jakieś wskazówki jak zacząć rajdową przygodę?
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: KrakerSx »

Hmm leśne drogi raczej nie wskazane chyba że daleko do drzew, brak wystających korzeni blisko drogi. Zapisz sie na doszkalanie jazdy w trudnych warunkach :D. A lepiej to jakiś duzy pusty plac proponuje znaleźć pojechać jak popada śnieżek i można sobie po kontrolować uślizgi.
Awatar użytkownika
painmaker
Junior
Posty: 278
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 6:42 pm
Posiadany PUG: 1.1 kat 1993r New Look, 1.4 RG, 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 7796949
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: painmaker »

no w zasadzie tak
ale od czego zacząć naukę??
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: sekator »

:D wjedź dość szybko w zakręt na biegu bezpośrednim i jak już będziesz miał lekko skręcone koła odejmij całkowicie gazu, po chwili kiedy już będziesz leciał bokiem skieruj koła w stronę drogi (kierunku jazdy) i dodaj gazu :P mozna zrobić to samo ale zamiast puszczać gaz klepnąć lekko lewą nogą hamulec :W Potrenuj najpierw tam gdzie masz dużo miejsca :twisted:
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: Orfister »

Pogadaj z Krzycho-g - wiele się nauczysz :D
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: cejot »

A Krzycho jakieś kursy prowadzi, czy co?? :D
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: Orfister »

Jest samoukiem do dużym doświadczeniem :D
Awatar użytkownika
painmaker
Junior
Posty: 278
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 6:42 pm
Posiadany PUG: 1.1 kat 1993r New Look, 1.4 RG, 1.4 XR
Numer Gadu-gadu: 7796949
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: painmaker »

co to jest bieg bezpośredni??
jakie jest prawdopodobieństwo, że przewrócę auto??
Awatar użytkownika
KrakerSx
Uzalezniony
Posty: 624
Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 1:39 pm
Posiadany PUG: 205 Roland Garros 92'
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: KrakerSx »

Bieg bezpośredni to ten na którym będziesz wchodził w zakręt.
Jak będziesz jechał 120km/h to duże przy 20-30 zerowe.

Najlepiej na placu rozpędź sie do 40km (trójeczka), tuż przed skrętem zredukuj do 2, i wejdź dość stanowczo w zakręt, tak jak pisał sekator odejmij gazu, po chwili zkontruj i jak będziesz czuł że silnik słabnie delikatnie dodaj gazu, jak depniesz do podłogi to cie obróci.

Przynajmniej ja się tak uczyłem, mistrzem nie jestem ale lekkie drifciki na ośniezonych drogach nie sa problemem.
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: Florek2b »

najlepszym (wg mnie) sposobem na kontrolowane poślizgi jest jednak hamulec ręczny :D
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: sekator »

KrakerSx pisze:Bieg bezpośredni to ten na którym będziesz wchodził w zakręt.
Jak będziesz jechał 120km/h to duże przy 20-30 zerowe.

Najlepiej na placu rozpędź sie do 40km (trójeczka), tuż przed skrętem zredukuj do 2, i wejdź dość stanowczo w zakręt, tak jak pisał sekator odejmij gazu, po chwili zkontruj i jak będziesz czuł że silnik słabnie delikatnie dodaj gazu, jak depniesz do podłogi to cie obróci.

Przynajmniej ja się tak uczyłem, mistrzem nie jestem ale lekkie drifciki na ośniezonych drogach nie sa problemem.
wszystko prawie TAK tylko, że 40km/h to ja jeszcze na jedynce jeżdżę, proponuję co najmniej 2-gi bieg a 3 nie wcześniej niż z 80km/h (zależy od przełożeń) chyba, że jedziesz po żywym lodzie to wtedy prościej wcześniej wrzucać wyższy bieg żeby mniej momentu na kołach było. Jak odejmiesz gazu i Cię zarzuci to w ułamkach sekundy kontrujesz a w między czasie już dodajesz gazu (musisz wyczuć ten moment), skrętem kół celujesz w kierunku, w którym chcesz jechać :W

... a ha, jak w nic nie wpadniesz (studzienka, krawężnik, dziura w jezdni itp.) to na cywilnej oponie dach prawie nie do wykonania, szczególnie na śliskiej nawierzchni ale popróbuj najpierw przy mniejszych prędkościach.
Ostatnio zmieniony 06 sty wt, 2009 7:54 pm przez sekator, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: sekator »

florek2b pisze:najlepszym (wg mnie) sposobem na kontrolowane poślizgi jest jednak hamulec ręczny :D
przy wyższych prędkościach poślizg po ręcznym jest najmniej kontrolowanym poślizgiem :D , proponuję właśnie odjąć gaz lub kopnąć lewą w hamulec z jednoczesnym dodawaniem dalej gazu.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Florek2b
Peugeot 205 Master
Posty: 2196
Rejestracja: 10 gru pn, 2007 5:34 am
Posiadany PUG: 205 GR 1,9 (jak ktoś jeszcze ma 1,9 w 5 drzwiach niech da znać :D)
Numer Gadu-gadu: 1958447
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: Florek2b »

sekator pisze:
florek2b pisze:najlepszym (wg mnie) sposobem na kontrolowane poślizgi jest jednak hamulec ręczny :D
przy wyższych prędkościach poślizg po ręcznym jest najmniej kontrolowanym poślizgiem :D , proponuję właśnie odjąć gaz lub kopnąć lewą w hamulec z jednoczesnym dodawaniem dalej gazu.
ale tu chodzi o naukę dlatego warto zacząć właśnie od ręcznego przy małych prędkościach :lol:
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: sekator »

florek2b pisze:
sekator pisze:
florek2b pisze:najlepszym (wg mnie) sposobem na kontrolowane poślizgi jest jednak hamulec ręczny :D
przy wyższych prędkościach poślizg po ręcznym jest najmniej kontrolowanym poślizgiem :D , proponuję właśnie odjąć gaz lub kopnąć lewą w hamulec z jednoczesnym dodawaniem dalej gazu.
ale tu chodzi o naukę dlatego warto zacząć właśnie od ręcznego przy małych prędkościach :lol:
to będzie zły nawyk :N
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
cejot
Forum Admin
Posty: 3561
Rejestracja: 23 kwie pn, 2007 1:37 am
Posiadany PUG: 205 Automatic, 205 El Charro, 205 ...
Lokalizacja: Warszawa

Re: jazda bokiem-wskazówki

Post autor: cejot »

Jazda z dodawaniem gazu i odejmowaniem daje większą kontrolę niż z ręcznym. Przynajmniej takie doświadczenie zebrałem jeżdżąc po wiaduktach mostu Łazienkowskiego i Poniatowskiego.
Jedź na biegu, żyj na luzie... :)

-----
205 '91 Automatic | 205 '92 El Charro | 205 '94 La Moisissure
ODPOWIEDZ