dla tych co kupuja z neta
: 09 lut czw, 2006 12:10 pm
Handel internetowy 07:52 09.02.2006
czwartek
Choć z danych podawanych przez serwisy aukcyjne wynika, że liczba sieciowych oszustw nie przekracza 0,5 proc. transakcji, to strach przed otrzymaniem cegły zamiast DVD, coraz częściej zniechęcał do kupowania.
Naprzeciw internautom na początku roku wyszła Poczta Polska, wprowadzając nową usługę polegającą na możliwości sprawdzenia paczki przed jej odebraniem. Dzięki temu możemy przekonać się, czy nadawca rzeczywiście wysłał to, co zamówiliśmy. Jest to rozwiązanie dla tych, którzy kupują za zaliczeniem pocztowym.
REKLAMA Czytaj dalej
Na podobne rozwiązanie już wcześniej zdecydowały się firmy kurierskie, jednak najwięcej internetowych transakcji obsługuje właśnie poczta. Klientów jest wielu. Tylko na jednym serwisie aukcyjnym allegro.pl zarejestrowanych jest prawie 3 miliony użytkowników, a internetowe transakcje co miesiąc liczone są już w milionach złotych. Nie ukrywam, zmotywowali nas głównie internauci - mówi Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy centrali Poczty Polskiej. Nie mamy jeszcze dokładnych danych, jak dużą popularnością cieszy się ta usługa, widzimy jednak, że zainteresowanie jest spore.
Czy bezpieczeństwo handlu przez Internet wzrosło nie wiedzą jeszcze przedstawiciele serwisów aukcyjnych. Ich zdaniem, pierwsze wnioski będzie można wyciągnąć dopiero po trzech miesiącach funkcjonowania usługi. Wszyscy przyznają jednak, że od początku roku liczba transakcji, także tych na większe kwoty (często przekraczające nawet 2000 zł) wzrasta. Myślimy też, jak udoskonalić tę usługę - twierdzi Radosław Kazimierski.
O tym, co w niej nie funkcjonuje dobrze, rzecznik nie chciał jednak mówić. Dowiedzieliśmy się, że niektórzy klienci narzekają np., że wysłać i sprawdzić można paczkę jedynie o wadze do 30 kg. A dla niektórych to za mało.
Marcin Tymiński
Dziennik Bałtycki
czwartek
Choć z danych podawanych przez serwisy aukcyjne wynika, że liczba sieciowych oszustw nie przekracza 0,5 proc. transakcji, to strach przed otrzymaniem cegły zamiast DVD, coraz częściej zniechęcał do kupowania.
Naprzeciw internautom na początku roku wyszła Poczta Polska, wprowadzając nową usługę polegającą na możliwości sprawdzenia paczki przed jej odebraniem. Dzięki temu możemy przekonać się, czy nadawca rzeczywiście wysłał to, co zamówiliśmy. Jest to rozwiązanie dla tych, którzy kupują za zaliczeniem pocztowym.
REKLAMA Czytaj dalej
Na podobne rozwiązanie już wcześniej zdecydowały się firmy kurierskie, jednak najwięcej internetowych transakcji obsługuje właśnie poczta. Klientów jest wielu. Tylko na jednym serwisie aukcyjnym allegro.pl zarejestrowanych jest prawie 3 miliony użytkowników, a internetowe transakcje co miesiąc liczone są już w milionach złotych. Nie ukrywam, zmotywowali nas głównie internauci - mówi Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy centrali Poczty Polskiej. Nie mamy jeszcze dokładnych danych, jak dużą popularnością cieszy się ta usługa, widzimy jednak, że zainteresowanie jest spore.
Czy bezpieczeństwo handlu przez Internet wzrosło nie wiedzą jeszcze przedstawiciele serwisów aukcyjnych. Ich zdaniem, pierwsze wnioski będzie można wyciągnąć dopiero po trzech miesiącach funkcjonowania usługi. Wszyscy przyznają jednak, że od początku roku liczba transakcji, także tych na większe kwoty (często przekraczające nawet 2000 zł) wzrasta. Myślimy też, jak udoskonalić tę usługę - twierdzi Radosław Kazimierski.
O tym, co w niej nie funkcjonuje dobrze, rzecznik nie chciał jednak mówić. Dowiedzieliśmy się, że niektórzy klienci narzekają np., że wysłać i sprawdzić można paczkę jedynie o wadze do 30 kg. A dla niektórych to za mało.
Marcin Tymiński
Dziennik Bałtycki