przekladka silnika na 1,9td

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
neon forever
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 30 gru sob, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 1,9 D forever
Numer Gadu-gadu: 7986249
Lokalizacja: poznan / swarzedz

przekladka silnika na 1,9td

Post autor: neon forever »

witam, mam pytanko ile jest roboty zeby wsadzic zamiast 1,9 d silnik 1,9 td, od czego najlepiej 405,306,bx czy skrzynie tez trzeba przekladac?? jakie moga byc tego koszty?? pozdro
nie ważne jaki masz samochód.... ważne jak nim jeździsz....
Awatar użytkownika
neon forever
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 30 gru sob, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 1,9 D forever
Numer Gadu-gadu: 7986249
Lokalizacja: poznan / swarzedz

Post autor: neon forever »

hallo zna sie ktos :W
nie ważne jaki masz samochód.... ważne jak nim jeździsz....
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Post autor: krzycho-g »

nie ma dużo roboty - wlocik na masce do IC, reszta pasuje bez zmian.
A chyba że masz wymiennik woda-olej to treba sie wciąć w obieg ale to też nie jest dużo roboty
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
stelmi
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 26 paź śr, 2005 11:04 am
Posiadany PUG: ???
Numer Gadu-gadu: 4666801
Login tlen: pstelm
Lokalizacja: wawa

Post autor: stelmi »

nie wiem czasem czy wydechu nie trzeba przerabiać, no i skrzynia to może zostać ale inaczej są dobrane przełożenia do TD (tak mi się przynajmniej wydaje).
205 1.9TD GTI
205-TEAM-CELESTYNÓW
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Post autor: krzycho-g »

aaaa zapomniałem o wydechu ale nie ma tam dużo roboty. Skrzynia pasi tylko końcowe jest dłuższe ale za to sie lepiej bedzie zbierać
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

U mnie było tak:
-wydech - zdobyłem rurę od 205TD
-zbiorniczek wyrównawczy "jajko" się nie zmieści, musi być czarny prostokątny i w dodatku musiałem przesunąć mocowania.
-filtr paliwa jeśli jeszcze nie jest na termostacie to trzeba gdzieś przenieść
-mogą być różne rozwiązania z podłączeniem chłodniczki oleju.
-w TD sprzęgło ma 215mm i też są dwa rodzaje zwykłe i "ciągnione", to drugie ma inną łapę łożyska w skrzyni, zdarzały się też wersje TD 200mm, ja jeżdze na zwykłym 200mm i narazie żyje
-skrzynie TD generalnie są nieco "dłuższe", na zwykłej skrzyni jedziesz już na piątce a myślisz że masz 4 :wink: i ciągle sięgasz wbić kolejny bieg :wink:
-chłodnice w TD były grubsze, ale radzi sobie na zwykłej
-może być problem z wężami powietrza filtr-turbo, nie wiem czy wersja z 405 nad obudową rozrządu zmieści się w 205, ja zastosowałem z 306 idącą przy grodzi, ale w samych 306 było też różnie:wink:
-Trzeba się zdecydować czy chce się rzeźbić maskę dla IC... dla mniej wymagających mam gdzies kolektor ssący do wersji bez IC
A jeśli iśc na całość, to szukałbym dawcy 406 z kolektorem ssącym fajnie zgranym do podpięcia zewnętrznego IC
-TD były na wtrysku Lucasa i Boscha, w dodatku różnie "zelektronizowane" od sterowania tylko EGR, po sterowanie wyprzedzieniem wtrysku, wtedy pierwszy wtryskiwacz ma czujnik i kabelek, no i może być dla kogoś dużym utrudnieniem ta kablomania.
Do zabaw z podkręcaniem przyjemniejszy jest Bosch, szybciej i wygodniej daje się regulować i modyfikować :D
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
ODPOWIEDZ