Zajechałem kolejną skrzynię!!!

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zajechałem kolejną skrzynię!!!

Post autor: sekator »

Stało się to tak:

dość szybko cofałem a następnie mocno zahamowałem i zblokowała mi się skrzynia, nie wchodził mi żaden bieg, stałem na srodku ulicy a na dodatek paliło się sprzęgło. jakoś udało mi sie wbić chyba 5-tkę i zjechałem na bok, nie mogłem zbić 5-tki i dopiero z międzygazem i sprzęgłem udało mi się to zrobić, znowu żaden bieg nie wchodził ale wszedł wsteczny. Jakoś dziwnie wysoko załapało sprzęgło coś walnęło i wbiłem na luz. Nie wiem co jest grane ale wszystkie biegi i sprzęgło zaczęły działać normalnie. Pojeździłem trochę i było ok., aż znowu cofnołem i zahamowałem i teraz zblokowała się na dobre.
Jedzie mi teraz na luzie (ma chyba 3-kę) jak wbijam inny bieg to pali sprzęgło i nie jedzie albo jakoś dziwnie wali jakby wchodził bieg na bieg.

co mogło się stać :?:
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Przesuwka mogła się spierniczyć. Nie wbija biegu, lub inny wchodzi. Albo się któryś bieg wysypał (wsteczny?) i blokuje skrzynie.
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

hmm... na skrzyniach dalej się nie znam więc zapytam, co prościej (taniej/lepiej) zrobić, mam całą drugą skrzynię z gti ale szkoda mi tego krótszego przełożenia które mam teraz:

1. naprawić
2. założyć tą z gti i przełożyć przełożenia
3. kupić same przełożenia z mi16 i założyć do skrzyni z gti

wiem, że wszystkie te operacje są podobne ale chodzi mi o szczegóły, np. czy przy każdej z tych czynności trzeba rozbierać cała skrzynkę, czy np. tylko część?
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
stelmi
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 26 paź śr, 2005 11:04 am
Posiadany PUG: ???
Numer Gadu-gadu: 4666801
Login tlen: pstelm
Lokalizacja: wawa

Post autor: stelmi »

najkrótsze byłoby od mi 16 ale chyba najdroższe a robota ta sama co z kazdym innym. rozebrac trzeba całą i z wałka z przełożenia głównego zdjąć wszytko i przełożyć na nowe przełożenie. jak chcesz to ci to zrobie? (jestem z wawy, no pod wawy)
205 1.9TD GTI
205-TEAM-CELESTYNÓW
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

jedno jest pewne - na wstecznym lepiej nie szaleć ! ;)
ODPOWIEDZ