Cholerna ciekawostka na temat tlokow!
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Cholerna ciekawostka na temat tlokow!
Ale jestem wscielky!!!
Robimy wszystko aby wystartowac w GSMP Zaloz ktory jest za tydzien, i dzis juz wiadomo ze sie nie wyrobie
Silnik pozostalo poskladac, a jest ten sam co sezon temu, ale postanowilem wlozyc tloki wklesle aby go odprezyc...
jedyny komplet fajnych tlokow to tloki z silnika DKZ, czyli 122km, na oko wygladaja tak samo jak tloki z silnika 128km... co ciekawe maja te same ozanaczenia producenta!!
A jak sie okazalo sa inne, i sa nizsze od tlokow z 128km.
Tak wiec wiadomo juz ze silniki 128 km i 122km mialy takze rozne tloki!!
I teraz jak policzylem wychodzi mi 9.9:1 zamiast 11.0:1
Trzeba jeszcze splanowac glowice (a juz jest splanowana o 1,6mm)... i w zwiazku z tym nie wyrobimy sie na GSMP
Te francuzy coraz bardziej mnie zaskakuja, im czlowiek wiecej wie, tym wiecej jest "nie wiadomych"
Robimy wszystko aby wystartowac w GSMP Zaloz ktory jest za tydzien, i dzis juz wiadomo ze sie nie wyrobie
Silnik pozostalo poskladac, a jest ten sam co sezon temu, ale postanowilem wlozyc tloki wklesle aby go odprezyc...
jedyny komplet fajnych tlokow to tloki z silnika DKZ, czyli 122km, na oko wygladaja tak samo jak tloki z silnika 128km... co ciekawe maja te same ozanaczenia producenta!!
A jak sie okazalo sa inne, i sa nizsze od tlokow z 128km.
Tak wiec wiadomo juz ze silniki 128 km i 122km mialy takze rozne tloki!!
I teraz jak policzylem wychodzi mi 9.9:1 zamiast 11.0:1
Trzeba jeszcze splanowac glowice (a juz jest splanowana o 1,6mm)... i w zwiazku z tym nie wyrobimy sie na GSMP
Te francuzy coraz bardziej mnie zaskakuja, im czlowiek wiecej wie, tym wiecej jest "nie wiadomych"
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Nie nie ma bata, stwierdzilem ze po raz kolejny na szybko nie zamierzam tego robic, rok temu bylo wszystko na szybko przed GSMP SwAnna, i wyszlo ze silnik mial sprezanie 13.5:1 i dzwonil.
Teraz chce miec 11.0:1 a aby to zrobic trzeba miec czas, w tej chwili mam 9,9:1 i z wstepnych wyliczen wychodzi mi ze musze glowice jeszcze o 1 mm splanowac, jak splanuje to zmierze kompresje. Ale chyba bede planowal blok i tuleje, bo glowicy juz nie bardzo sie da...
Teraz chce miec 11.0:1 a aby to zrobic trzeba miec czas, w tej chwili mam 9,9:1 i z wstepnych wyliczen wychodzi mi ze musze glowice jeszcze o 1 mm splanowac, jak splanuje to zmierze kompresje. Ale chyba bede planowal blok i tuleje, bo glowicy juz nie bardzo sie da...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Weź pod uwagę, że planując tak dużo zmniejszysz o tyle samo odległość między kołami rozrządu i może być nawet problem z naciągiem paska, do tego przesuną się znacznie fazy rozrządu.
Przerobiłem to w XUD.
Pasek był już lekko luźny a napinacz już na końcu regulacji..
Do tego wałek nie zgrywał się z wałem o niecały ząb!
Bez przeróbki kółka na wałku się nie obyło - były już kolizje no ale w XUD bliżej..
A w XU teoretycznie ta odległość mocniej wpłynie na fazy bo odłoży się praktycznie bezpośrednio w mm na obwodzie kółka..
W XUD jest jeszcze kółko pompy i odległość na pasku zmienia sie mniej.
Powodzenia!
Przerobiłem to w XUD.
Pasek był już lekko luźny a napinacz już na końcu regulacji..
Do tego wałek nie zgrywał się z wałem o niecały ząb!
Bez przeróbki kółka na wałku się nie obyło - były już kolizje no ale w XUD bliżej..
A w XU teoretycznie ta odległość mocniej wpłynie na fazy bo odłoży się praktycznie bezpośrednio w mm na obwodzie kółka..
W XUD jest jeszcze kółko pompy i odległość na pasku zmienia sie mniej.
Powodzenia!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Wiem wlasnie i to jest dylemat, kolko mozna zrobic regulowane to nie problem, ale obawiam sie o naciag paska rozrzadu... problem w tym ze takich tlokow jak ja potrzebuje nikt nie ma, bo juz kiedys szukalem bardzo dlugo.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
83V21 z przed 91 roku... ale juz nie trzeba, dzis poszla glowica do planowania.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora