Co TO?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Co TO?

Post autor: smug »

Co TO jest i gdzie sie znajduje?Czemu TO ma sluzyc?I z czego TO jest sterowane bo nie ma tego(tak mi sie wydaje) na schemacie sterowania silnika xu9j1.Jak najwiecej inforacji potrzebuje.
Załączniki
"TO"
"TO"
100_3339.jpg (163.96 KiB) Przejrzano 5320 razy
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

elektrozawor par paliwa miedzy filtrm weglowym, a przepustnica -jezeli jest wadliwy zapala lampke od kompa. Kazdy podobny nawet od poloneza podejdzie jako zamiennik.
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Ma jakis wplyw na prace silnika?Z filtra weglowego tez juz nic nie zostalo.Jego nie ma schemacie sterowania wiec moze bedzie na innym...
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Dobra to jak to będzie nie potrzebne to powiedzcie co zrobić z rurką w przepustnicy do której jest to podłączone.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Jest potrzebne, bo inaczej komputer przechodzi w tryb serwisowy :roll:
Jesli filtr macie popekany,a nie chcecie szukac takiego, to zrobicie tak przepustnica ->ten (sprawny!) zawor->kawalek rurki z zaslepka.
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

A moze mi ktos powiedziec gdzie sie "TO" znajduje na schemacie?
Bo u mnie nie ma zadnych luznych kabli ktore moglyby przypasowac...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Canister solenoid, solenoid valve, czy cos w ten desen -pamietam, ze kiedys to w haynesie widzialem -znajdziesz :)
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Jest ale w schemacie XU9JA/L ,a do XU9J1 nie ma :(
Tak ze nie wiem...
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Rozgrzebałem osatnio przód auta i też zastanawia mnie to cudo. Rozumiem, że filtr jest w przednim nadkolu po stronie kierowcy.

W jakich sytuacjach to cudo powoduje zapalanie kontrolki STOP. U mnie świeci się tylko po rozgrzaniu, na wolnych obrotach/przy zmianie biegu.

Owo cudo ma miejsce na wtyczkę, u mnie jest ona niepodłączona. Wtyczka jest taka sama jak do czujnika wstecznego biegu. Problem w tym, że u mnie jest tylko jedna taka w tym miejscu i nie wiem do czego służy. Mam trochę bałaganu w elektryce i próbuję dojść co jest co. Nie mam świateł wstecznego. Po spięciu pinów wtyczki na krótko, światła nie działają, żarówki OK, na jednym z pinów jest prąd (podświetla żarówkę probówki). Czy można w jakiś sposób ocenić do czego służy kabel z wtyczką?

Czym objawia się tryb serwisowy? Moje auto jeździ całkiem przyzwoicie, lepiej niż 122KM w jednym czrnym GTI składane u jednego z rajdowych speców, tyle że na wyższych biegach od 4500 obr/min się kończy moc. Czy to mogą być objawy trybu serwisowego?

Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Na serwisowce z reguly jest opozniony zaplon i wiecej paliwa, ale ja tego w pugu nie zauwazylem. Po prostu swieci strasznie irytujaca lampka.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Hehe to moze dlatego mam power flama z wydechu przy redukcji na niższy bieg przy wysokich obrotach :D
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

zgadza sie przelot + troszke paliwa i sa flame'y
Awatar użytkownika
smug
Uzalezniony
Posty: 551
Rejestracja: 28 maja ndz, 2006 10:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Krakow,Bochnia i okolice

Post autor: smug »

Zastanawiam sie czy nie wpiac sie z tym "cudem" tak jak jest to pokazane na schemacie XU9JA/L...
Czy lepiej bedzie to wypierdzielic i zaslepic?
Zadna kontrolka mi nie swieci...
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: d_ARC »

Jak sprawdzić stan filtra i za co on tak naprawdę odpowiada? Czy jego usunięcia ma wpływ na prawidłową pracę silnika (poza wyłączeniem trybu serwisowego) i osiągi auta?
ODPOWIEDZ