słaby diesel.

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Lisu
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 07 paź sob, 2006 11:08 pm

słaby diesel.

Post autor: Lisu »

Witam mój kumpel posiada tak jak ja puga 205 1.8 w dieselku. ale już jak go kupił wydawał sie jakoś dziwnie słaby. Postanowił sprawdzić ile pojedzie na maxa i wyszło 115 km/h ?? Ja niestety nie potrafie mu pomóc bo nic a nic nie znam sie na dieselach. Może wy wiecie co i jak ?? acha. zapala normalnie, przy dodawaniu gazu na postoju widać czarny dym z rury wydechowej. Jak jeździ w trasie to wychodzi mu 6 - 6,5 litra na 100 km.
Peugeot 1.8 D '87
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Za pozny zaplon (albo za wczesny) -tak to wyglada. Rozrzad sprawdzcie
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

kiedys mialem podobny przypadek, powodem był zafajdany filtr paliwa. Jezeli silnik nie jest zajezdzony to mozesz probować zacząc od tego.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

Pagi pisze:powodem był zafajdany filtr paliwa
zafajdany -czytaj z dużą zawartością wody. (Tyle ze wtedy zapala sie kontrolka)
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

nie przemo, mialem poprostu brudny filtr, na tyle byl brudny ze przy wyzszym obciazeniu silnika, gdzie jest wyzsze zapotrzebowanie na paliwo, nie docierało go tyle ile trzeba... tak to sobie tłumacze...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
Lisu
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 07 paź sob, 2006 11:08 pm

Post autor: Lisu »

a czy ktoś wie jakie są objawy za wczesnego i za późnego zapłonu ??

acha. a czy taki filterek za 4 czy 5 zł zda egzamin w dieselu na krótką mete ??
Peugeot 1.8 D '87
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

wlasnie dym i slaba moc, tlyko nie pamietam czy bialy dym -za szybki zaplon, a czarny za pozny, czy odwrotnie.
Awatar użytkownika
Lisu
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 07 paź sob, 2006 11:08 pm

Post autor: Lisu »

jak go odpali to leci biały dymek. czasem musi długo kręcić to wyleci wielka biała chmura. a jak silnik jest ciepły to tylko czarny dymek
Peugeot 1.8 D '87
Awatar użytkownika
plaski
Nowicjusz
Posty: 78
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 2:48 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.8 GRD `92 ---> Peugeot 306 1.8 16V `00
Numer Gadu-gadu: 944242
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: plaski »

przemo pisze:
Pagi pisze:powodem był zafajdany filtr paliwa
zafajdany -czytaj z dużą zawartością wody. (Tyle ze wtedy zapala sie kontrolka)

Jaka kontrolka się zaświeci? Która?

Swoją drogą, to ja swojego kręce rano prznajmnie z 10 sekund i wtedy bialy dymek wylatuje... ale j asobie to tłumacze tym, że mam chyba niesprawną którąś świece i chyba dlatego. A jak już rano odpale, to przez dzień już ładnie zapala :)
Był sobie 205 1.8 Diesel :) Teraz większy LEW! 306 1.8 16V :) Ten lepiej przyspiesza i hamuje! Czyli ideał?
http://plaski.peugeot205.pl/<br />
http://www.inew.pl/
Awatar użytkownika
Lisu
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 07 paź sob, 2006 11:08 pm

Post autor: Lisu »

dziś sie dowiedziałem od kumpla że zmieniał uszczelke pod głowicą. a że nie zmierzył ile tłok wystaje ponad blok bo są chyba 4 czy 5 grubości uszczelek to wzią najgrubszą. Czyli mogła mu troche kompresja spaść. ale mi osobiście sie nie wydaje żeby przez to mógł jechać max. ok 110 km/h
Peugeot 1.8 D '87
ODPOWIEDZ