pug mi sie zepsuł (1.8 D)

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
wilczak
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 kwie czw, 2007 1:55 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

pug mi sie zepsuł (1.8 D)

Post autor: wilczak »

Witam
więc mam taki problem
na początek fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


powiem co się stało...
jechałem... nie szybko, koło 40 - 50 km/h i coś trzasło, jakbym na butelkę plastikową najechał albo puszkę po piwie.. sprzęgło i zgasł, zjechałem na bok i spróbowałem odpalić i rozrusznik zapinał jak głupi...
no to zajrzałem pod maskę, zdjąłem tą obudowę od paska rozrządu... no i widok jak na zdjęciu, chyba urwany skoro jest luźny i myślę że na upartego przez tą szparę która jest po odchyleniu obudowy bym mógł go zdjąć, a właściwie wyciągnąć
więc odpowiedź znam... poszedł rozrząd :(
co w związku z tym?
żeby coś wiedzieć trzeba to rozebrać i zobaczyć co się stało

proszę o Wasze opinie i rady
jak się do tego zabrać, co robić, jakie kroki podjąć?
reperować to czy szukać silnika?
jakie to będą koszta?

co myślicie o jedenosiemtede ?? :PP

z góry dziękuję za odpowiedzi i rady :)


PS a wszystko przy takim przebiegu
Obrazek
pechowy? nie ważne
i tak trzeba to x2 i będzie bliższy prawdziwemu...


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 cze ndz, 2007 8:05 pm przez wilczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Post autor: TO-MI »

trzasnął jak nic :(
rozebrać ocenić straty i zastanowić sie wtedy co bedzie lepsze tzn. tańsze :wink:
zależy co sie zepsuło ale przy małych obrotach pewnie zawory tylko chociaż bez rozebrania nie ocenisz :cry:
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
borek_wpr
Uzalezniony
Posty: 844
Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: borek_wpr »

Bez demontażu ani rusz.
1. Pasek może być luźny bo mógł odkręcić, urwać się napinacz.
2. Pękł ze starości. Paski mają określoną żywotność np 60 tyś. km. Należy wymienić nieco wcześniej -55 tyś. km.
Koszt paska uzależniony od żywotności, przy przebiegu jw. to ok. 50 zł.
Za 120 tyś. km. to ok 100 zł .Obowiązkowo należy wymienić rolkę napinacza a to koszt od 120 zł. Należy się liczyć z uszkodzeniem pompy cieczy chłodzącej,zaworów. A może okazać się że to tylko pękł pasek a reszta jest ok.
Proponuję wizytę u mechanika. Wymiana paska przez mechanika to koszt ok 100 zł. plus części.
W książce jest co prawda podany opis, lecz jeżeli się tego nie robiło to lepie zlecić naprawę. :oops:
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

borek_wpr pisze: Należy się liczyć z uszkodzeniem pompy cieczy chłodzącej,zaworów.
Pompe cieczy chlodzacej? Ciekawe jak :wink:
Rozbierzesz, zobaczysz. Mowisz, ze nie bylo glosno i rozrusznik lekko kreci, to wyglada mi na to, ze miales szczescie i zaworki byly prawie zamkniete. Will see.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Może był fart :wink:

Miałem przypadek, że wyrzuciło wałek do góry, pękły półpanewki, wałek też..

To był 405 1,8td ponad 500tys km, znajomy z oszczędności niewiele już przy nim robił..

Po wsadzeniu drugiego wałka i przypadkowych półpanewek z różnych głowic :roll: i nie zawracając sobie głowy luzami zaworowymi silniczek odpalił.

Ponoć stukał trochę na jednym garnku ale mu przeszło i chodził naprawdę ładnie :wink:

Także szanse są, powodzenia!
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
wilczak
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 26 kwie czw, 2007 1:55 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wilczak »

Dobra
już mogę odpisać w końcu (kminilem coś w profilu i nie mogłem się później zalogować aż do dziś, dzięki Para :) )

sprawa wygląda tak:
wałek rozrządu mi się połamał na 3 części i pękła ta środkowa półpanewka (tak to się chyba nazywa) co go trzyma
tyle zobaczyłem po zdjęciu tej pokrywy
jak to zobaczyłem to się zdołowałem i nic więcej nie robiłem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

nie wiem czy brać się za to, jak popatrzyłem po allegro i zobaczyłem ceny
tych silników to ręce mi opadły, dzwoniłem jeszcze do faceta z kraśnika
który się zajmuje silnikami, to za silnik i przekładkę krzyknął mi 1900
zeta...

narazie pug stoi pod blokiem na parkingu a ja myślę co dalej
Awatar użytkownika
przemo
Junior
Posty: 365
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 12:22 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: przemo »

wilczak pisze: jak popatrzyłem po allegro i zobaczyłem ceny
tych silników to ręce mi opadły, dzwoniłem jeszcze do faceta z kraśnika
który się zajmuje silnikami, to za silnik i przekładkę krzyknął mi 1900
zeta...
to 1zł za każdy ccm pojemności ;> a tak serio to masz racje te ceny na allegro to nieporozumienie.Nie poddawaj sie i szukaj czegoś tańszego!Powodzenia
205 1.9 D - kupa dymu i smrodu ale pedzi do przodu ;P
p.s. nie drażnij lwa
http://www.przemo.205.pl
ODPOWIEDZ