Witam,
mam 205 1.9 GTi '90 XU9JAZ i bardzo powaznie mysle o zmianie silnika na 16-to zaworowy, jednak mam problem ze znalezieniem silnika XU9J4 i sa to juz 'wiekowe' silniki - najczesciej z lat 89-91, a ja wolalbym wlozyc cos 'swiezszego'.
Orientuje sie ktos jak jest ze wstawieniem silnika 2.0 16V z 406 ( http://moto.allegro.pl/item285823074_si ... _benz.html ), gdyz sa one bardzo tanie. Czy jest to silnik XU, czy skrzynia , ktora mam teraz bedzie pasowala i jak sie ma sprawa elektryki i wiazki.
16v w moim GTi
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 16v w moim GTi
Tylko, że silniki 2,0 16V montowane w 406, 206 itd. mają o ile wiem ok 136KM Zyskasz 10-15KM i trochę Nm, więc nie wiem czy warto rzeźbić i wydawać 2-3 tys. PLN. Taniej już wyjdzie seryjny motor 8V wykręcić na taką moc.
XU9J4 mimo swojego wieku są bardzo wydajne (ok. 85KM z 1L pojemności silnika) i co najważniejsze sprawdzone przy swapach do 205. Warto jednak doprowadzić taki motor do stanu fabrycznego. Tu jak wiem z doświadczenia zaczynają się schody. Nawet mając odpowiedni budżet coraz trudniej dostać części, np. tuleje i tłoki w dobrym stanie (czytaj: nadające sie do regeneracji/honowania). Nowe iestety kosztują krocie
Powodzenia w modyfikacjach
XU9J4 mimo swojego wieku są bardzo wydajne (ok. 85KM z 1L pojemności silnika) i co najważniejsze sprawdzone przy swapach do 205. Warto jednak doprowadzić taki motor do stanu fabrycznego. Tu jak wiem z doświadczenia zaczynają się schody. Nawet mając odpowiedni budżet coraz trudniej dostać części, np. tuleje i tłoki w dobrym stanie (czytaj: nadające sie do regeneracji/honowania). Nowe iestety kosztują krocie
Powodzenia w modyfikacjach