16v w moim GTi

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
baberek
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 31 paź pt, 2003 1:50 pm
Posiadany PUG: 205 GTi XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

16v w moim GTi

Post autor: baberek »

Witam,

mam 205 1.9 GTi '90 XU9JAZ i bardzo powaznie mysle o zmianie silnika na 16-to zaworowy, jednak mam problem ze znalezieniem silnika XU9J4 i sa to juz 'wiekowe' silniki - najczesciej z lat 89-91, a ja wolalbym wlozyc cos 'swiezszego'.
Orientuje sie ktos jak jest ze wstawieniem silnika 2.0 16V z 406 ( http://moto.allegro.pl/item285823074_si ... _benz.html ), gdyz sa one bardzo tanie. Czy jest to silnik XU, czy skrzynia , ktora mam teraz bedzie pasowala i jak sie ma sprawa elektryki i wiazki.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 16v w moim GTi

Post autor: d_ARC »

Tylko, że silniki 2,0 16V montowane w 406, 206 itd. mają o ile wiem ok 136KM ;) Zyskasz 10-15KM i trochę Nm, więc nie wiem czy warto rzeźbić i wydawać 2-3 tys. PLN. Taniej już wyjdzie seryjny motor 8V wykręcić na taką moc.
XU9J4 mimo swojego wieku są bardzo wydajne (ok. 85KM z 1L pojemności silnika) i co najważniejsze sprawdzone przy swapach do 205. Warto jednak doprowadzić taki motor do stanu fabrycznego. Tu jak wiem z doświadczenia zaczynają się schody. Nawet mając odpowiedni budżet coraz trudniej dostać części, np. tuleje i tłoki w dobrym stanie (czytaj: nadające sie do regeneracji/honowania). Nowe iestety kosztują krocie :(
Powodzenia w modyfikacjach
ODPOWIEDZ