Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: Kamkiler »

Witam przymierzam sie do wzmocnienia troche silnika 1.4 Leżak i mam do was pare pytań
seryjnie stopien sprezania wynosi 9,2 czy ktoś podnosił stopien do 10,5 -11 ?? czy nie wystepuje przy tym sprezaniu spalanie stukowe ,chodzi mi tylko o ten typ silnika bo np gti wytzrymuja 11 i wiecej .
Po drugie czy warto w gaznikach polerować a pozniej zhonować dolot w głowicy ,czy lepiej zostawić chropowaty seryjny
Wylot zamierzam wypolerować
chciałbym przylgnie zaworowe i grzybki zrobić na dwa kąty ( ile mniej wiecej biorą w zakladzie za obrobienie ) ,moze ktos ma jakieś rozeznanie .
i czy przy zwiekszonym sprezaniu mozna lekko wyprzedzic zapłon(oczywiscie tak by spalanie stukowe nie wystapiło) i czy da to wymierne efekty .
W zasadzie interesuje mnie czy ktoś wykonywał to na tym silniku i jakie efekty to przyniosło ,(nie wymieniam wałka rozrzadu ) obrabiam tylko głowice.
Za wszelką pomoc dziekuje .
dziekuje tez za rady odnosnie wymiany silnika na wiekszy ,juz to przerabialem kupilem Gti lecz byl troche zajechany po rozmontowaniu silnika ,dodatkowo mocowania budy trzebaby było wspawywać na nowo w inne miejsca .
Pozdrawiam Kamil
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
MBR

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: MBR »

Przy modyfikacjach musisz sprawdzić dopuszczalny wymiar głowicy
i nie powinno sie jej planować poniżej norm producenta. Na pewno warto polerować kanały wydechowe na lustro i ssące prze polerować a później porobić poprzeczne rysy aby paliwo nie osadzało sie na ściankach i nie spływało strumyczkiem :wink:
Warto dokładnie dopasować kolektor do głowicy aby nie było żadnych progów, można też powiększyć kanały ssące i dolotowe. Po polerować zawory wydech lustro ssące lustro od strony komory spalania a z rysami na grzybku od strony kanału ssącego. Na pewno przyniesie to pozytywny efekt - jeśli nie poprawi znacznie mocy to przynajmniej zmniejszy spalanie.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: Banita »

Nikt nigdy nie udowodnil, ze polerowanie poprawia cokolwiek poza samopoczuciem wlasciciela, a co do powiekszania kanalow, to moze byc tak, ze zamiast poprawic, wszystko zepsujemy :wink:
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: Kamkiler »

Mam tylko mieszane uczucia do dolotu ,i sprezania dlatego kazdą wypowiedz przemysle
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: Banita »

Dolot warto wygladzic nieco, ale nie polerowac.

Spalanie stukowe jest zalezne, od stopnia sprezania, paliwa i zaplonu, a nie typu silnika.

Fabryczne zawory sa obrobione na 3 katy (tylko nie takie jakie byc powinny), wiec to warto poprawic.

Z zaplonem mozesz pokombinowac, tylko nawet jak juz nei slyszysz spalania stukowego, to trzeba jeszcze cofnac o jakies 1-3*.
MBR

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: MBR »

Banita pisze:Dolot warto wygladzic nieco, ale nie polerowac.
nie napisałem wypolerować a prze polerować i porobić poprzeczne rysy - jak by sie dało to idealne było by poprzeczne honowanie ale niestety nie da sie tego zrobić...
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: Banita »

MBR pisze:Przy modyfikacjach musisz sprawdzić dopuszczalny wymiar głowicy
i nie powinno sie jej planować poniżej norm producenta. Na pewno warto polerować kanały wydechowe na lustro
Czy ja gdzies napisalem, ze chodzi mi tylko o ssace?

PS -producent w ogole nie przewiduje planowania :wink:
MBR

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: MBR »

Banita pisze:
MBR pisze: PS -producent w ogole nie przewiduje planowania :wink:
skoro producent nie przewiduje planowania a co za tym idzie nawet wymiany uszczelki pod głowica to albo znaczy to ze silnik jest wieczny albo trzeba wymieniać cały :roll: silnik
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: Kamkiler »

Hmm no to zajebiś..... ;/
P.S skąd banita masz informacje dot. możliwości planowania poszczególnych głowic ??
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: Banita »

Napisalem, ze nie przewiduje, a nie, ze nie mozna.

Po prostu nie ma zadnych danych. Jedynie w przypadku jakiegostam (nie pamietam juz ile) odchylenia w rownosci glowicy, 'trzeba' ( :wink: ) ja wymienic na nowa.

W gruncie rzeczy chodzi o to, ze gdy glowica jest skrzywiona ze wzgl. na przegrzanie, a blok mamy aluminiowy, to planowanie czesto nic nie daje i wymieniamy uszczelke za uszczelka.

Planowac mozna tyle, ile chcemy, byleby spalania stukowego nie bylo.
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Modyfikacje silnika 1.4 Leżak

Post autor: Kamkiler »

Rozumiem , no to spoko bo juz sie przestraszyłem ze głowica jest tak wewnetrznie zbudowana ze planowanie nie wchodzi w gre ...
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
ODPOWIEDZ