uboga mieszanka-co to może być

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: uboga mieszanka-co to może być

Post autor: d_ARC »

Jest w Gorzowie chłopak który w KJS smigał BX GTI 16V 4x4, chwilami też 205GTI. Kupiłem od niego to 205, auto trochę styrane i po przejściach, ale silnik XU9JAZ chodził całkiem dobrze (pomijając ciśneinei wskazujace na stan agonalny). Nazywa się Nowak i o ile kojarzę ma jakiś serwis. Może będzie w stanie pomóc. Powodzenia.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: uboga mieszanka-co to może być

Post autor: moralez »

variet pisze: czy są pomiędzy kompem a wtryskami jakieś przekaźniki?
nie
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: uboga mieszanka-co to może być

Post autor: Kaktus »

Hej!

Ciezki temat... bo w sumie czepilbym sie tych wtryskiwaczy ze sa czasy krotkie i nie regularne, ale najlepiej by bylo zobaczyc jakis log z oscyloskopu, bo inaczej to wiesz... trzeba poprostu wierzyc "slowu" elektryka ktory nie do kona moze miec pojecie o tym co mowi...

Jezeli czasy wtryskow sa krotkie, to przyczyn moze byc pare!

1 - ECU nie widzi poprawnie roznicy temperatury powietrza i temperatury silnika... a odpowiedzialne za to sa 2 czujniki. Jeden to czujnik chlodziwa silnika (niebieski z 2 pinami), a drugi to czujnik temperatury zasysanego powietrza czyli czujnik w przeplywomierzu powietrza.

Jezeli wskazania z czujnikow wskaza ze powietrze jest gorace, czyli ubogie w tlen, i ze silnik jest goracy, czyli moze pracowac na mieszance lambda=1 a nie lambda=0,8 jak to ma miejsce przy rozruchu, to automatycznie zostana zdjete w dol czasy wtrysku aby nie bylo za bogato.

Ja bym pojechal na analizator spalin, i tam na analizatorze odpialbym wtyczke od przeplywomierza - i momentalnie CO powinno rosnac. To samo zrobilbym z czujnikiem temp silnika - zdjalbym kostke i tez powinno wzrosnac CO.

Na czas wtrysku ma tez wplyw czujnik zamkniecia - otwarcia przepustnicy ... ale nie az tak.

2 - ECU dostaje bledne informacje o masie zasysanego powietrza, i mysli ze jest go malo, wiec i paliwa podaje malo... bedzie tak sie dzialo jak wadliwa bedzie przeplywka lub cos na drodze przeplywka - ecu.

3 - Cos jest nie tak z sygnalem z sondy lambda, i komp dostaje info ze lambda jest 0,9 i zubaza mieszanke, i dalej widzi ze jest 0,9 i dalej zubaza mieszanke, i tak ja sciaga w dol az do granicy mozliwosci i juz nizej jej zdjac nie moze... a robi to poprzez zdjecie czasu wtrysku w dol.

4 - Brakuje jakiejs masy przy wtryskach... - czas i wtryski beda nieregularne i czas moze byc krotki, pomimo ze wysterowywany jest dlugi czas.

5 - Wadliwy czujnik polozenia walu korbowego, ale wtedy oprocz krotkich i nie regularnych czasow wtrysku, bylyby takze przerwy w iskrze...
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ