Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
Czesc.
Jak pewnie wiecie moim drugim samochodem jest 405 1.9 TD.
Lubie ten motor, ale mam co do niego jedno zastrzerzenie. Zaczyna sie bujac dopiero od 2500 tys obrotow i wg mnie jest to wina za duzej turbinki, ktora jeszcze niedawno dmuchala sobie 1.8 bara.
Teraz mam ustawione 1.3 bara (fabrycznie 1.0) i z tego co poczytalem ta taka turbinka z 1.4 hdi moze smialo smigac na takim doladowaniu.
Czy faktycznie wczesniej zacznie dostrzegac sie moc, w sensie od nizszych obrotow, rzedu 2000-2100 ? Jest mi to potrzebne glownie na trase, bo np na 5 biegu to moge wyprzedzac sensownie dopiero powyzej 100-110km/h...
Turbinke mozna kupic za 300 pln.
Co o tym sadzicie ?
Jak pewnie wiecie moim drugim samochodem jest 405 1.9 TD.
Lubie ten motor, ale mam co do niego jedno zastrzerzenie. Zaczyna sie bujac dopiero od 2500 tys obrotow i wg mnie jest to wina za duzej turbinki, ktora jeszcze niedawno dmuchala sobie 1.8 bara.
Teraz mam ustawione 1.3 bara (fabrycznie 1.0) i z tego co poczytalem ta taka turbinka z 1.4 hdi moze smialo smigac na takim doladowaniu.
Czy faktycznie wczesniej zacznie dostrzegac sie moc, w sensie od nizszych obrotow, rzedu 2000-2100 ? Jest mi to potrzebne glownie na trase, bo np na 5 biegu to moge wyprzedzac sensownie dopiero powyzej 100-110km/h...
Turbinke mozna kupic za 300 pln.
Co o tym sadzicie ?
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
moze się nieznam na tyle żeby tu coś wyrokować ale moim zdaniem mała turbinka będzie faktycznie dmuchać przy mniejszych obrotach ale tez i może sie okazać że straci siłe wiatru zawcześnie i zyskując dół zgubisz góre naprzykład w audi s4 czy s6 2.2 turbo są 2 turbiny jedna mała do dmuchania z wolnych a że jest za cienka na wieksze obroty to jest druga większa która dmucha od wiekszych obrotów i w ten oto sposób pozbyto sie turbodziury w jakimś tam stopniu.
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
no wlasnie gory chyba bym nie stracil, bo te 1.4 hdi moze dmuchac bezpiecznie 1.5 bara. Wiec na 1.3 spokojnie by chodzila. Natomiast ta moja, ma naprawde duzy potencjal, ale nie chce meczyc silnika doladowaniem rzedu 1.7-1.8 bara...
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
tylko że 1.4 to nie 1.9 i nie wiem czy wydajność turbiny bedzie zadowalająca ale to już trzeba popatrzeć w katalogi
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- -BARON-
- Junior
- Posty: 135
- Rejestracja: 22 lut czw, 2007 12:28 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 16V
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
wiesz tu nie oto chodzi ile ona moze dac na silniku do jakiego ona była przeznaczona wez sobie takie poruwnanie rure z woda o srednicy 1/2 cala i 1 cal i w obu daj takie samo cisnienie i lej wode z nich do wiadra i ta mniejsza napelni te wiadro w innym czasie niz ta wieksza i tak moze byc z turbna ze jej wydajnosc bedzie mniejsza co sie odbije na tym ze w 1.9 nienapompuje tyle co trzeba ,turbina ma sprawnisc do jakis obrotow a potem niepompuje wiecej wiec moze sie okazac ze naprzyklad rozkreci sie ladnie juz okolo 1500obr i bedzie super do 3000 bor a potem silnik bedzie potrzebował wiecej i wiecej wiatru a go niedostanie
Peugeot 205 1.9 gti,Isuzu trooper 2.8tdi.
http://www.BARON.peugeot205.pl
http://www.BARON.peugeot205.pl
-
- Junior
- Posty: 261
- Rejestracja: 04 lip pn, 2005 8:12 am
- Posiadany PUG: 205 rallye,205 rallye bikera,było 309GTI,405srd-t 405grd-t
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: hryno
- Lokalizacja: Bystrzyca klodzka
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
kup mojego d-turbo ma wszystko co tobie potrzeba
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
BARON - masz racje, faktycznie o tym nie pomyslalem. Po chipie na 1.4 hdi wyciskaja 98km, wiec malo. Trzeba w takim razie szukac cos od 1.6 hdi, bo na tym wyciskaja nawet 133 konie :]
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
A pomyslales o tym, ze turbo moze pompowac wczesniej, a pompa nie podaje tyle paliwa, ile bys chcial? Pamietaj, ze tam nie ma przepustnicy i moment zwiekszasz paliwem. Nie mowie, ze tak jest w tym konkretnym przypadku, tylko ze taka opcja istnieje.
KKK03 jest na lozyskach slizgowych, a takie wkrecaja sie ok 20% wolniej od tych na lozyskach kulkowych, wiec moze po prostu poszukaj czegos na kulkach.
KKK03 jest na lozyskach slizgowych, a takie wkrecaja sie ok 20% wolniej od tych na lozyskach kulkowych, wiec moze po prostu poszukaj czegos na kulkach.
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
Pompa jest wysterowana w jakis tam sposob, ale glownym czynnikiem okreslajacym ilosc paliwa jest LDA, ktore reaguje na cisnienie. Wiec paliwa nie zabraknie, bo jak sie pojawi, to membrana sie ugnie i poleci extra ropa.
Za to kulkowe turbiny sa strasznie drogie z tego co wiem...
Za to kulkowe turbiny sa strasznie drogie z tego co wiem...
-
- Junior
- Posty: 406
- Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: daro406
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
Niektóre 1.4hdi miały turbine o zmiennej geometri łopatek miałbyś problem z uruchomieniem tego wszystkiego.
- levis
- Uzalezniony
- Posty: 988
- Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
- Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana turbiny KKK03 na 1.4 HDI
Wprowadzilem was w blad. Moja turbina to KKK K14.
Potrzebuje jakas mniejsza turbinke, tak zeby byla w miare Plug & Play.
Myslalem nad Garrett GT15 - ale gdzie taka dostac...
Potrzebuje jakas mniejsza turbinke, tak zeby byla w miare Plug & Play.
Myslalem nad Garrett GT15 - ale gdzie taka dostac...