problem z odpaleniem diesla

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
fatoom15
Junior
Posty: 102
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
Numer Gadu-gadu: 1158532
Lokalizacja: Wadowice

problem z odpaleniem diesla

Post autor: fatoom15 »

witam,
sprawa wyglada tak:
w sobote wracalem z pracy, godzina 15, temp. powietrza na plusie (okolo 3C) i krotka trasa, ledwie 5km.
zostawilem samochod pod domem, wyjalem aku na noc i podlaczylem go na prostowniku.
rano w niedzielę temperatura, tak jak przewidywalem, okolo -10C wiec dumny ze nie bede mial problemow z odpaleniem, wlozylem aku i krece i krece i nic. no to jeszcze ladnie go przygrzalem ze 4razy pod rzad i nadal nic, juz wydawalo mi sie to dziwne bo takich problemow nigdy nie mialem.
zostawilem go bo czasu i nerwow nie mialem a temp nadal duzo ponizej zera i bylem przekonany ze tym wlasnie jest to spowodowane.
dzis od godz 12 zaczalem dociekac co mu jest. temperatura prawie +5C wiec powinien ladnie palic, i co? kupa.
pierwsze posuniecie: filterek paliwa, reczne podpompowanie na filtrze i ladnie bryzga ON.
drugie: za i przed zaworem zwrotnym kontrola przeplywu. bryzga nadal.
dalej...dochodzimy do pompy. elektrozawór. no to odpialem go od przewodow i spialem na krotko do aku, stuka ladnie, wiec powinien puszczac. tyle ze jak go tak spialem na krotko i zakrecilem to nadal nic.
no to ostatnie posuniecie: przewody przy wtryskach. odkrecone, podlozona zakretka pod przewod i kilka sekund krecenia. paliwo w zakretce, co prawda kilka kropel ale jest, zreszta chyba wiecej paliwa na wtryski pompa nie daje. no i nadal nie lapie, nawet na kilka cykli pracy.
przyznam ze lekko jestem tym podlamany. i teraz zwracam sie do forumowiczow. jakies pomysly?
od razu wykluczam przestawiony rozrzad, no chyba ze w nocy przyszly krasnoludy i go przestawily.
nie wykrecalem wtryskiwaczy, co z nimi moglo sie stac? nie wykrecalem poniewaz zaczelo sniezyc a autko pod domem i lipa ze wstawieniem go do garazu bo jest pod gorke.
ciekawi mnie, czy na tą sytuacje miala wplyw roznica temperatur. toz to okolo 15 stopni, to co za dnia sie roztopilo, w nocy dobrze przymarzlo tyle ze dzis jak działalem to temperatura byla dodatnia.
jakby policzyc ile autko na rozruszniku sie krecilo od wczoraj to by sie z 4min chyba uzbieraly. jak dla mnie co by sie nie stalo z wtryskami to powinny sie udroznic.
nie mam wiecej pomyslow wiec licze na Was;]
czekam na pomysly, sugestie.
Awatar użytkownika
tatamarty
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:14 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 XRD, 306 1.4i XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: tatamarty »

Jesli pompa daje paliwo, a nie chcew odpalić, to masz padnięte świece żarowe, moze nie dosłownie świece, ale sterownik od świec, bo nie możliwe, żeby jednocześnie i od razu padły wszystkie, sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka dochodzi prąd do świec. Bez podgrzania też powinien odpalić, ale zależy to od stanu silnika, po dłuższym kręceniu powinien załapać, choć też nie zawsze.
Obrazek Obrazek
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: domel »

Świece,
olej jakiś stary, wodnisty i stężał, przymarzł ;)
Rozrusznik żwawo kręci czy ledwo ? Bo jak cieńko to ty może rozładowałeś ten akku, lub i tak był u końca swojego żywota.

Aha napisz jeszcze ogólny stan akumulatora, jaki masz prostownik.
Bo mogło być tak, że akumulator stary, pod koniec swojego żywota a ty go ostro przeładowałeś ( zgaduje że chiński prostownik marketowy).
Taki prostownik często ma za wysokie napięcie ładowania, podpięłeś na noc praktycznie naładowany akumulator. Akumulator całą noc gazował (bo za wysokie napięcie ) co może spowodować odpadnięcie masy czynnej z płyt. A jak akku był b. stary to poprostu przyśpieszyłeś jego zgon.
fatoom15
Junior
Posty: 102
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
Numer Gadu-gadu: 1158532
Lokalizacja: Wadowice

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: fatoom15 »

aku nie ma tu nic do rzeczy.
nie po to go ladowalem zeby dac go sobie rozladowac po kilku probach odpalenia. dlatego podpialem go pod prostownik z rozruchem. rozrusznik kreci az milo, ta kwestie w ogole mozemy pominac.
ide sprawdzic swiece choc wykrecenie ich to bedzie niezla kara ;/

any ajdijas?
Awatar użytkownika
tatamarty
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:14 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 XRD, 306 1.4i XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: tatamarty »

Z wykręceniem świec nie ma żadnego problemu, ale przedtem sprawdź, czy dochodzi do nich prąd.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
trekpio88
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
Numer Gadu-gadu: 4204075
Lokalizacja: Rybnik

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: trekpio88 »

a powiedzcie: przestawienie o jeden ząbek rozrządu co moze spowodować?? jak już pisałem w którymś z moich postów też mam problem z odpaleniem mojego dieselka ale przy niższych temp. po kręceniu gdy wpada na obroty odpala ale musze od razu troszke na gaz nacisnąć bo tak jakby przerywa a jak go zostawie na wolnych obrotach to zgaśnie a czasami zara po odpaleniu na wolnych obrotach chodzi ale za 2 sekundy zaczyna któryś z garów przerywac i gasnie. No i zastanawiam sie czy to nie rozrząd?? Nagram filmik jak go odpalam.
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D


Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)


FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654

VW Obrazek GOLF
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: levis »

Jezeli zapalal tak sobie jak byl zimny, a dobrze jak cieply. A teraz ma problemy, to stawiam na swiece.
Jak wczesniej zapalal od strzala czy cieply czy zimny - sterownik.

Przy przestawionym rozrzadzie nie da sie jezdzic, spadek mocy 50%, kosmiczne klopoty z odpaleniem i dym z rury na kilometr...
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
Awatar użytkownika
trekpio88
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
Numer Gadu-gadu: 4204075
Lokalizacja: Rybnik

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: trekpio88 »

aha w takim razie rozrząd odpada
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D


Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)


FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654

VW Obrazek GOLF
Awatar użytkownika
tatamarty
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 22 paź pn, 2007 11:14 pm
Posiadany PUG: 205 1.9 XRD, 306 1.4i XR
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: tatamarty »

trekpio88 pisze:a powiedzcie: przestawienie o jeden ząbek rozrządu co moze spowodować?? jak już pisałem w którymś z moich postów też mam problem z odpaleniem mojego dieselka ale przy niższych temp. po kręceniu gdy wpada na obroty odpala ale musze od razu troszke na gaz nacisnąć bo tak jakby przerywa a jak go zostawie na wolnych obrotach to zgaśnie a czasami zara po odpaleniu na wolnych obrotach chodzi ale za 2 sekundy zaczyna któryś z garów przerywac i gasnie. No i zastanawiam sie czy to nie rozrząd?? Nagram filmik jak go odpalam.
To nie rozrząd, tylko świece, lub też jeśli po nocnym postoju tak robi, to cofa się paliwo - przez noc zejdzie z najwyżej położonego elementu układu, czyli filtra, a podczas kręcenia i odpalania zanim znów napełni przewody, to troche silnik popierdzi, poszarpie, poprzerywa, ale po chwili wraca do normy, jeśli tak jest, to załóż zaworek zwrotny przed filtrem i będzie koniec kłopotów.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
trekpio88
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
Numer Gadu-gadu: 4204075
Lokalizacja: Rybnik

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: trekpio88 »

świece to napewno nie są ,przewody paliwa też wymienione, musiałbym jeszcze wymienić na nowy filtr paliwa i poszukać jakiejś pompki ręcznej bo nie mam pompki na filtrze
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D


Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)


FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654

VW Obrazek GOLF
fatoom15
Junior
Posty: 102
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
Numer Gadu-gadu: 1158532
Lokalizacja: Wadowice

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: fatoom15 »

przyczyna najpewniej zlokalizowana.
okazuje sie ze sa to swiece, wykrecone wszystkie i po zetknieciu do aku czy tez miernikiem nie wykazuja zadnej reakcji. jutro zakupie komplecik, ktos poleci jakies swiece? mam do wyboru beru, bosche i jakies polskie.
ponoc beru calkiem dobrze sie sprawuja.
Awatar użytkownika
trekpio88
Junior
Posty: 328
Rejestracja: 18 mar wt, 2008 1:26 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 GLD
Numer Gadu-gadu: 4204075
Lokalizacja: Rybnik

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: trekpio88 »

NGK D-power. BOSCH też dobre. ISKRA- nie kupuj mnie szybko wysiadły
PEUGEOT 205 GLD 1.8 D


Seks jest jak Peugeot, zaprojektowany by cieszyc:)
Peugeot jest jak Media Markt-nie dla idiotów:)


FOTKi http://www.polskajazda.pl/Samochody/Peugeot/205/48654

VW Obrazek GOLF
Awatar użytkownika
levis
Uzalezniony
Posty: 988
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 12:22 pm
Posiadany PUG: 406 3.0 V6 / Aprilia SXV 450
Lokalizacja: Warszawa

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: levis »

Jak przepalily sie wszystkie, to sprawdz najpierw czy automat podrzewajacy swiece sie nie zwalil i odcina. Bo czasem lubi sie popsuc a wted swieczki wytrzymaja caly tydzien ;]

Firma, hmm, ja zawsze jezdzilem na boschu.
Twój serwis motocyklowy:

http://www.motofreak.waw.pl/
domel
Uzalezniony
Posty: 505
Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
Posiadany PUG: 1,8D 92r
Numer Gadu-gadu: 0

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: domel »

No kolego bądź poważny ;). Jak pytasz czemu nie odpala dieselek to zakładam, że pierwsze co zrobiłeś to sprawdziłeś świece - szczególnie zimą.
Ze świec to też polecam NKG (czy jakoś tak). Iskier nie polecam, mi wytrzymywały pół roku do roku i ciągle wymieniałem.
Inna możliwość jak pisali koledzy cofające się paliwo lub jakąś mała nieszczelność w przewodzie, filtrze i zapowietrza się po dłuższym postoju.
fatoom15
Junior
Posty: 102
Rejestracja: 02 sty wt, 2007 4:56 pm
Posiadany PUG: 406 '98 1.9TD Break, 309 '91 1.9d
Numer Gadu-gadu: 1158532
Lokalizacja: Wadowice

Re: problem z odpaleniem diesla

Post autor: fatoom15 »

sorry domel, ale jak samochod zostawiam wieczorem i do tego temperatura spada do -10 to dla mnie ma to zwiazek z zamarznietym paliwem czy cos w ten desen a aku byl na prostowniku.
nie wiem, moze Ty wpadlbys na to ze to swiece chociaz 12 godzin wczesniej dzialaly.

niewazne, wazne ze ogromny wplyw na uruchomienie maja owe swiece.
nie sadzilem ze az tak ogromny.

w kazdym razie temat do zamkniecia.
ODPOWIEDZ