Problem z czujnikiem ECT

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Problem z czujnikiem ECT

Post autor: klim »

Witam. Od dawna borykam się z problemem w moim aucie. Mam motronica i wyglada na to ze mam cos z instalacją od silnika. Mianowicie komp podaje defekt czujnika cieczy, auto zachowuje się własnie tak jakby nie widziało temperatury. Czujnik mam nowy 100% sprawny. Wtyczka zmieniona do pewnosci (nie zasniedziała) Odwinąłem nawet instalacje zeby sprawdzic czy kable się gdzies nie przetarły ale nic nie znalazłem. Kable z czujnika nie idą do komputera tylko do skrzynki bezpieczników i dopiero potem do kompa. Jednak nie dam rady tego rozwikłac i moje pytanie jest takie. Czy moge na krótko podpiąc ten czujnik do pinów w kompie? Z poniższego spisu wnioskuje ze to pin 45 ale do którego pinu podlączyc drugi kabel czujnika? Może pin 30?


Silnik xu9jaz DKZ Motronic M1.3

1-ignition amplifier
2-
3-fuel pump relay
4-idle air control (IAC) valve-some models
5-evaporative emission (EVAP ) karnister purge valve
6-
7-volume air flow(VAF) sensor
8-
9-
10- heated oxygen sensor (HO2S)
11-knock sensor (KS)
12- volume air flow(VAF) sensor
13-data link connector (DLC) ,engine control module (ECM)-pin15
14-earth , knock sensor (KS) shield wire
15- data link connector (DLC)
16- injectors 1 & 2
17- injectors 3 & 4
18-battery
19- earth, heated oxygen sensor (HO2S)- shield wire
20-
21-
22-
23-AC compressor clutch relay
24-crankshaft position ( CKP ) sensor-shield wire , earth
25-
26- volume air flow(VAF) sensor
27-engine control relay
28- heated oxygen sensor (HO2S)
29-
30-closed throttle position (CTP )switch, engine coolant temperature (ECT) sensor ,octane coding plug-some models , wide open throttle (WOT) switch
31-
32-
33-
34-
35-
36-engine control relay
37-engine control relay
38-
39-
40-air conditioning
41-air conditioning
42-starter motor inhibitor switch relay
43-
44- intake air temperature (IAT) sensor
45- engine coolant temperature (ECT) sensor
46- octane coding plug
47- crankshaft position ( CKP ) sensor
48- crankshaft position ( CKP ) sensor
49-
50-
51-
52- closed throttle position (CTP )switch
53- wide open throttle (WOT) switch
54-
55-data link connector (DLC)
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: Banita »

Kabel z czujnika na pewno idzie do komputera -bezposrednio.
Sprawdz, czy aby nie masz pomylonych kostek z czujnika cofania/temperatury cieczy. Nawet kostki od sondy, czy zaworka powietrza dodatkowego pasuja, ale ten od cofania jest najblizej.
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: klim »

Kurde zobacze, ale swiatła cofania dzialają mi poprawnie, zawór powietrza miałem ale wywalilem bo mi nie potrzebny. Czy na kostce z czujnika temp cieczy na zapłonie powinno byc jakies napięcie na jednym z pinów?
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: TO-MI »

Czy na kostce z czujnika temp cieczy na zapłonie powinno byc jakies napięcie na jednym z pinów?

:Y
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: klim »

To co powie mi ktoś obeznany do których pinów kompa podłączyc "na krótko" czujnik temp cieczy? Pin 45 i który jeszcze?

Postudiowałem pewne schematy zapodane kiedys przez Banite i wywnioskowałem że 45 i 46 to czujnik, z tym że jeden kabel idzie przez czujnik polozenia przepustnicy i przez jakiś rezystor (injection matching resistor) nie wiem co to. Czyli chyba nie mozna na krótko podpiąc samego czujnika? :cry:
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: Kaktus »

A sprawdzales odczyty na pinach 45 i 46?!

Sprawdzales przejscia z tych pinow na czujnik?!

Dobry masz czujnik kupiony?! Bo sa 2 rodzaje, taki w ktorych rezystancja opada wraz ze wzrostem temp i takie w ktorych rosnie wraz ze wzrostem temp.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: klim »

Czujnik mam dobry bo na starym (oryginalnym) był ten sam cyrk. Poza tym mierzyłem i stary i nowy i obydwa pokazywały podobnie. Kiedys mierzyłem na pinach kompa był tam jakis opór i zmieniał się minimalnie ze wzrostgem temp ale nie pamiętam dokładnie. Dzisiaj postaram się podłączyc czujnik prosto do kompa, bez czujnika przepustnicy i w ogóle jeszcze raz przejże instalację
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: klim »

Nie chce zapeszac ale chyba znalazłem przyczynę. Po dokładnym przesledzeniu kabli 45 i 46 idących od kompa okazało się że kończą się one ucięte zawinięte i schowane w peszlu (nie podłączone) w pobliżu skrzyni. Ale żeby nie było łatwo to jeden z tych kabli kończy się obok filtra paliwa końcówką konektorową i zaczyna się w tym samym miejscu taką samą końcówką. Poprosty koło filtra wychodzą mi 3 białe kable pojedyncze nie wpięte do niczego. Wydaje mi się że tam powinno byc coś podłączone, może ten rezystor o którym pisałem powyzej? Ponizej jest fotka tych kabli. Jezeli bym złączył 2 białe to zamknąłbym obwód czujnika temp. Jezeli ktoś ma motronca to niech napisze co tam ma podłączone.

Obrazek
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: Banita »

Jutro sprawdze co i jak.
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: buniooo »

U mnie tez sa one nigdzie nie podpiete. Tak ma byc. Kiedys nawet spr czy to nie przewody diagnostycze:D
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: klim »

No tak ale to są przewody od czujnika temp do komputera. Jezeli są niepodpięte to nie ma sygnału do kompa.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
buniooo
Uzalezniony
Posty: 508
Rejestracja: 11 lut ndz, 2007 2:17 pm
Posiadany PUG: 205 Mi16, DS3
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: buniooo »

Moze idzie inna droga? Ja zadnych problemow niema, kumpel tez ma motronica to samo, te przewody tez ma wolne.
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: klim »

Kurde to moze to tak ma byc. Podepne ten czujnik tam gdzie mam ucięty kabel i obadam czy jest poprawa. Tak czy inaczej dzięki za info.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: Banita »

Kolo filtra mam tylko kabel masowy z konektorem i zlacze diagnostyczne.

Kostka do czujnika temp jest niebieska i ida do niej 2 kable -bialy i jasnoniebieski. Oba wychodza z tego samego peszla, co wiazka od przeplywki.
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem ECT

Post autor: klim »

Dokładnie tak tylko że jakby odwinąc peszel to biały od czujnika idzie do czujnika przepustnicy na środkową noge, ale na srodkowej nodze są 2 kable więc tą drugą biegnie dalej peszlem az do filtra paliwa i tam u mnie wychodzi z konektorem. Jasno niebieski kabel idzie peszlem az do kompa. Mysle ze ten biały kabel idzie inną drogą przez ten czujnik połozenia przepustnicy
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
ODPOWIEDZ