Hej,
Jako ze na forum sporo rajdowcow pewnie ktos temat juz przerabiał. Standardowy magiel do 205 GTI (bez wspomagania) ma dosc duze przelozenie, wiec krecenia kierownica sporo. Alternatywa jest quick-rack albo kombinowanie z przekladnia ze wspomaganiem. Pierwsze rozwiazanie oczywiscie zdecydowanie lepsze (2.5 obrotu lock-to-lock), choc DROGIE - problemem jednak jest dostepnosc. Sprzedaja krotkie przekladnie z tego co wiem Quaife, West Midlands i AB Motorsport - tyle tylko ze jedynie teoretycznie, nie maja na stanie, nie wiadomo czy i kiedy beda, ogolnie kontakt slaby Ponoc Peugeot Sport tez cos takiego robil, ale ciezko mi znalesc jakies informacje, czy gdzies sa dostepne.
Jest opcja zalozenia przekladni ze wspomaganiem (bez osprzetu oczywiscie) - tu jednak pare watpliwosci. Po pierwsze czy jest sens? Ktos ma sprawdzone (najlepiej doswiadczalnie dane o ile krotsza jest przekladnia wspomagana? Ponoc 0.5 obr. ale nie mam pewnosci. Druga sprawa - slyszalem opinie, ze taka przekladnia sprawuje sie tak sobie, ponoc sprawia wrazenie pewnego luzu przy podlaczeniu bez osprzetu - to ponoc cecha konstrukcyjna niewyczuwalna przy dzialajacej pompie wspomagania. Ma ktos taka kombinacje? Jak wrazenia?
Pozdrawiam,
Paweł
P.S. Wie ktos jak jest "krotka przekladnia kierownicza" po francusku albo niemiecku?
Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza
z tego co wiem to przeladnia bez wspomagania ma 2,9 obrotu
bez napedu hydraulicznego jezdzi sie calkiem fajnie mialem okazje przetestowac po awarii uszczelnienia 200 km od domu
co do luzu to ciezko mi odpowiedziec gdyz najpierw musze wymienic drazek kierowniczy
bez napedu hydraulicznego jezdzi sie calkiem fajnie mialem okazje przetestowac po awarii uszczelnienia 200 km od domu
co do luzu to ciezko mi odpowiedziec gdyz najpierw musze wymienic drazek kierowniczy
- klim
- Junior
- Posty: 139
- Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
- Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 1200836
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza
Witam. Odświeżę trochę stary temat, ale jakże przydatny. Mi też wydaje się że mój magiel ma trochę za dużo kręcenia na odcinkach.
Nie chce mi sie wierzyc że wszyscy co jadą na os tak kręcą, przecierz musi byc na to metoda. Niech ktos napisze jezeli prubował magiel ze wspomaganiem (NA SUCHO) jak się sprawuje i w ogóle czy taki zabieg się opłaca.
Nie chce mi sie wierzyc że wszyscy co jadą na os tak kręcą, przecierz musi byc na to metoda. Niech ktos napisze jezeli prubował magiel ze wspomaganiem (NA SUCHO) jak się sprawuje i w ogóle czy taki zabieg się opłaca.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
http://amk-slazak.pl/
- xtrack
- Uzalezniony
- Posty: 667
- Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: dolnyslask
- Kontakt:
Re: Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza
ja mam jush wszytskie potrzebne elementy do takiej konwersji.na dniach bede to robil ,wtedy zrobie mala foto relacje i podziele sie odczuciami z jazdyklim pisze:Witam. Odświeżę trochę stary temat, ale jakże przydatny. Mi też wydaje się że mój magiel ma trochę za dużo kręcenia na odcinkach.
Nie chce mi sie wierzyc że wszyscy co jadą na os tak kręcą, przecierz musi byc na to metoda. Niech ktos napisze jezeli prubował magiel ze wspomaganiem (NA SUCHO) jak się sprawuje i w ogóle czy taki zabieg się opłaca.
- precyzyjna
- Junior
- Posty: 189
- Rejestracja: 11 mar wt, 2008 2:56 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI, 205 GRD
- Numer Gadu-gadu: 2595383
- Lokalizacja: W-wa
Re: Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza
Ja mam zmienioną, na tą ze wspomaganiem i jest super.
A mąż zmienił już u siebie perzkładnię, ale jeszcze nie założył pompy od wspomagania i narzeka.
Perzekładnia ze wspomaganiem jest krótsza o niecały obrót, warto i pasuje też ta od 309-tki.
To tyle, co mogłam "zaszpanować" w temacie rajdowców
A mąż zmienił już u siebie perzkładnię, ale jeszcze nie założył pompy od wspomagania i narzeka.
Perzekładnia ze wspomaganiem jest krótsza o niecały obrót, warto i pasuje też ta od 309-tki.
To tyle, co mogłam "zaszpanować" w temacie rajdowców