Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
uncle_ho

Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza

Post autor: uncle_ho »

Hej,

Jako ze na forum sporo rajdowcow pewnie ktos temat juz przerabiał. Standardowy magiel do 205 GTI (bez wspomagania) ma dosc duze przelozenie, wiec krecenia kierownica sporo. Alternatywa jest quick-rack albo kombinowanie z przekladnia ze wspomaganiem. Pierwsze rozwiazanie oczywiscie zdecydowanie lepsze (2.5 obrotu lock-to-lock), choc DROGIE - problemem jednak jest dostepnosc. Sprzedaja krotkie przekladnie z tego co wiem Quaife, West Midlands i AB Motorsport - tyle tylko ze jedynie teoretycznie, nie maja na stanie, nie wiadomo czy i kiedy beda, ogolnie kontakt slaby ;) Ponoc Peugeot Sport tez cos takiego robil, ale ciezko mi znalesc jakies informacje, czy gdzies sa dostepne.
Jest opcja zalozenia przekladni ze wspomaganiem (bez osprzetu oczywiscie) - tu jednak pare watpliwosci. Po pierwsze czy jest sens? Ktos ma sprawdzone (najlepiej doswiadczalnie ;) dane o ile krotsza jest przekladnia wspomagana? Ponoc 0.5 obr. ale nie mam pewnosci. Druga sprawa - slyszalem opinie, ze taka przekladnia sprawuje sie tak sobie, ponoc sprawia wrazenie pewnego luzu przy podlaczeniu bez osprzetu - to ponoc cecha konstrukcyjna niewyczuwalna przy dzialajacej pompie wspomagania. Ma ktos taka kombinacje? Jak wrazenia?

Pozdrawiam,
Paweł :)

P.S. Wie ktos jak jest "krotka przekladnia kierownicza" po francusku albo niemiecku? ;)
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4911
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza

Post autor: moralez »

z tego co wiem to przeladnia bez wspomagania ma 2,9 obrotu
bez napedu hydraulicznego jezdzi sie calkiem fajnie mialem okazje przetestowac po awarii uszczelnienia 200 km od domu :)
co do luzu to ciezko mi odpowiedziec gdyz najpierw musze wymienic drazek kierowniczy :mrgreen:
Awatar użytkownika
klim
Junior
Posty: 139
Rejestracja: 12 wrz śr, 2007 8:43 am
Posiadany PUG: 205 1.9 GTI
Numer Gadu-gadu: 1200836
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza

Post autor: klim »

Witam. Odświeżę trochę stary temat, ale jakże przydatny. Mi też wydaje się że mój magiel ma trochę za dużo kręcenia na odcinkach.
Nie chce mi sie wierzyc że wszyscy co jadą na os tak kręcą, przecierz musi byc na to metoda. Niech ktos napisze jezeli prubował magiel ze wspomaganiem (NA SUCHO) jak się sprawuje i w ogóle czy taki zabieg się opłaca.
Peugeot 205 1.9 gti, volvo v40 T4, ticemon 0.8
http://amk-slazak.pl/
Awatar użytkownika
xtrack
Uzalezniony
Posty: 667
Rejestracja: 15 wrz pt, 2006 2:48 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: dolnyslask
Kontakt:

Re: Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza

Post autor: xtrack »

klim pisze:Witam. Odświeżę trochę stary temat, ale jakże przydatny. Mi też wydaje się że mój magiel ma trochę za dużo kręcenia na odcinkach.
Nie chce mi sie wierzyc że wszyscy co jadą na os tak kręcą, przecierz musi byc na to metoda. Niech ktos napisze jezeli prubował magiel ze wspomaganiem (NA SUCHO) jak się sprawuje i w ogóle czy taki zabieg się opłaca.
ja mam jush wszytskie potrzebne elementy do takiej konwersji.na dniach bede to robil ,wtedy zrobie mala foto relacje i podziele sie odczuciami z jazdy
Awatar użytkownika
precyzyjna
Junior
Posty: 189
Rejestracja: 11 mar wt, 2008 2:56 pm
Posiadany PUG: 205 GTI, 205 GRD
Numer Gadu-gadu: 2595383
Lokalizacja: W-wa

Re: Krótka (krótsza) przekładnia kierownicza

Post autor: precyzyjna »

Ja mam zmienioną, na tą ze wspomaganiem i jest super.
A mąż zmienił już u siebie perzkładnię, ale jeszcze nie założył pompy od wspomagania i narzeka.
Perzekładnia ze wspomaganiem jest krótsza o niecały obrót, warto i pasuje też ta od 309-tki.

To tyle, co mogłam "zaszpanować" w temacie rajdowców :wink:
ODPOWIEDZ