migracja silnika miedzy 1,6 a 1,9 gti

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
point
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie ndz, 2010 5:23 pm
Posiadany PUG: 205 gti 1,9
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: warszawa

migracja silnika miedzy 1,6 a 1,9 gti

Post autor: point »

Serwus
czy duzo jest zabawy albo co trzeba zmienic zeby przelozyc silnik z 1,6 na 1,9
lub odwrotnie
a jaka miedzy 1,6 , 1,9 na Mi 16
dzieki za informacje
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: migracja silnika miedzy 1,6 a 1,9 gti

Post autor: kubas »

poszukaj sobie informacji na forum jest tego pełno :)
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: migracja silnika miedzy 1,6 a 1,9 gti

Post autor: Fox »

W miare latwo jest przelozyc silnik ktory jest tak samo sterowany jak oryginalny. Np 1.9 8v motronic na mi16. Jesli masz spawarke albo znasz spawacza to nie ma przy tym wiekszych problemow. Podpisujesz sobie wtyczki, wyciagasz silnik, wkladasz nowy silnik i podpinasz wtyczki praktycznie w te same miejsca w mi16. Skrzynia pasuje ta sama, aczkolwiek pod mi16 dobrze jest wrzucic krotsze przelozenie glowne. Niestety nie bedzie sie miescil kolektor dolotowy. Albo kupujesz krotszy, stuningowany

http://www.mi16conversion.co.uk/

Albo sam skracasz, albo kupujesz mniejsza chlodnice ( BX gti ) i montujesz ja pod kontem tak aby weszla. Niestety wymaga to dospawania nowego mocowania chlodnicy.

Nie bedzie ci tez pasowal wydech. Mozesz albo zamowic sobie customowy kolektor, albo wyciac dziure w grodzi ( jak to zrobil Stef ) albo tak jak u mnie - kupic sobie kolektor od Xary. Wtedy potrzebujesz jeszcze spawacza zeby zmienil kat nachylenia oryginalnej rury zeby zapasowala do nowego kolektora.

Ja mialem kompa 3 rzedowego w 8v i tez takiego z mi16 wiec pasowalo to bez przerobek wtyczki. Nawet na kompie z 8v da sie odpalic i jako tako chodzi ( tzn tak samo jak 8v:) ) Poza tym ze gasnie na wolnych obrotach:) Zeby temu zapobiec trzeba dolozyc silniczek krokowy zamiast tego zaworka co jest w 8v, co wiaze sie z dorobieniem 2 kabli do wiazki. Oprocz tego w mi16 148KM jest czujnik stukowy ktory tez trzeba jakos dopiac bo w 8v go nie ma. Bez tego czujnika bedzie caly czas blad kompa sie swiecil i auto bedzie jezdzilo bardzo marnie ( tryb awaryjny sie wlaczy )

Jesli nie masz oryginalnie motronica to zabawy jest duzo wiecej bo trzeba pewnie cala wiazke wymieniac.

Jesli chodzi o 1,6-1,9 to podobnie - jesli oba sa tak samo sterowane to nie ma raczej problemu, jak inaczej to troche trzeba sie narobic podejrzewam, chociaz tego tematu nigdy nie przerabialem:)

Poszukaj sobie wszystkich informacji na angielskich forach

http://www.205gtidrivers.com np - prawdziwa kopalnia wiedzy
point
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 11 kwie ndz, 2010 5:23 pm
Posiadany PUG: 205 gti 1,9
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: warszawa

Re: migracja silnika miedzy 1,6 a 1,9 gti

Post autor: point »

dziekuje za informacje
pytanie bylo czysto pogladowe jest troche w necie 205-tek ktore maja wsadzone rozne silniki
i chcialem wiedziec czy w momencie przywracania do oryginalu bedzie duzo problemow
a tak czysto informacyjnie

duza jest roznica w osiagach miedzy 1,9 8v a 16v?
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: migracja silnika miedzy 1,6 a 1,9 gti

Post autor: Fox »

To zalezy jakie 8v i jakie 16v. Jak juz sie wymienia silnik to warto mu zrobic porzadny remont. Jak wsadzisz padline to nic nie zyskasz a te silniki maja juz sporo lat i przebiegu. Przy zdrowych silnikach to do 4,5tys obrotow nie ma zadnej roznicy. Powyzej, az do odcinki jest dosc znaczna. Ogolnie to ok 1sek na przyspieszeniu do setki oraz fajniejszy dzwiek silnika:) Jak juz chcesz robic taki swap to musisz sie liczyc z wydatkiem przynajmniej rzedu 4tys. Oprocz samego silnika i doprowadzenia go do odpowiedniego stanu to zawsze sie cos znajdzie dodatkowo do roboty "przy okazji".

W przypadku powrotu do oryginalu to jak wyzej - zalezy czy system sterowania silnikiem byl ten sam. Jesli tak to wystarczy przelozyc silnik na oryginalny. Chlodnica w innym miejscu nie bedzie przeszkadzac, tak samo jak dodatkowo dopiete do wiazki kable. Pozostaje tylko przerobic z powrotem wydech na oryginalny i koniec roboty.
ODPOWIEDZ