STOP+temp. płynu w mi16, czyli co u licha?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

STOP+temp. płynu w mi16, czyli co u licha?

Post autor: d_ARC »

Taki mały chochlik mi się zaczłął robić na zegarach, ale okolicy 95 st. C 8)7 Płyn mi gdzieś gubi, ale w zbiorniczku coś na dnie było, dla pewności uzupełniłem na maksa i dalej to samo. Chłodnica/nagrzewnica/termostat prawie nówki, złączki na przewodach sprawdzałem i podokręcałem. Wcześniej był zegary z BX GTI i nic się nie działo (kontrolki działały). Zmieniłem na ory GTI i po pewnym czasie takie cuda. Z ciekawostek zauważyłem, że wskazówka temp. płynu na testach zegarów nie szła do końca na maksa, tylko trochę poza 2/3 skali.
Cuda się zaczęły, bo puszczał płyn, więc dałem ostatnio mały oring pod obudowe termostatu (praktycznie nowa z ASO) i dla testów czujnik temp. płynu dla kompa zmieniłem (zbyt wysokie obroty miał), odpowietrzyłem. Wskaźnik płynnie pokazuje wzrost temp. płynu. powyżej 92 st. zaczyna stopniowo podżarzać się stop+kontrolka, przy 95 świeci już,włączam wentylator przyciskiem z kabiny i po paru minutach zestaw przygasa i przestaje świecić.
Rozwalio mi ostatnio kopułkę i strąciło kabel z czujnika, założyłem, ale może czujnik gdzieś uszkodziło, albo zapowietrzony gdzies jeszcze... Jakieś pomysły macie? Potrzebuję auta, więc jeżdżę, na światłach włączam wentylator, motor pracuje bez zmian, ale stresuje mnie ta choinka :(
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: STOP+temp. płynu w mi16, czyli co u licha?

Post autor: moralez »

d_ARC pisze:Taki mały chochlik mi się zaczłął robić na zegarach, ale okolicy 95 st. C 8)7 Płyn mi gdzieś gubi, ale w zbiorniczku coś na dnie było, dla pewności uzupełniłem na maksa i dalej to samo. Chłodnica/nagrzewnica/termostat prawie nówki, złączki na przewodach sprawdzałem i podokręcałem.
Najpewniej miejscem gubienia plynu sa cylindry, o ile nie pomogla wymiana oringu pod termostatem. 8). Czujnik z zegarami bardzo latwo sprawdzic. Wykrec czujnik, doloz mu mase, zanurz w gotujacej sie wodzie i bedziesz wiedzial czy oszukuja zegary, czy czujnik.
Awatar użytkownika
Marin205
Peugeot 205 Master
Posty: 3172
Rejestracja: 03 wrz sob, 2005 12:56 pm
Posiadany PUG: 205RG zamienione na Skodę
Numer Gadu-gadu: 4777015
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
Kontakt:

Re: STOP+temp. płynu w mi16, czyli co u licha?

Post autor: Marin205 »

moralez pisze:.........Najpewniej miejscem gubienia plynu sa cylindry, .......
czyli uszczelka pod głowicą

miałem tak w skodzie - pierwsze oznaki na wskaźniku, do czasu aż dziurka się nie powiększyła, wzrosło ciśnienie i dup.....
http://www.katalogi.peugeot205.pl Kliknij tu i zobacz spis katalogów z galerii.

http://www.facebook.com/Peugeot205Brochures Kliknij tu ściągnij katalog w pdf z facebooka
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: STOP+temp. płynu w mi16, czyli co u licha?

Post autor: d_ARC »

Heh obawiałem się, że ta sugestia padnie :( Nie jestem ekspertem w kwestiach awarii silników i może się pocieszam, ale:

1) przez blisko ponad 1500km temp. płynu i oleju trzymał książkowo i dalej trzyma, termostat otwierał się zgodnie z wartosciami producenta (jest z BX z niższą temp. otwarcia), motor nie był przegrzany jak sądzę, chłodnice i inne elementy układu chłodzenia, łącznie z czujnikami i termostatem, zakładałem nowe
2) są jeszcze nieszczelności przy zbiorniczku płynu (chyba spod czujnika) i nagrzewnicy (jest nowa, zmieniałem drugi raz oringi, ale jeszcze cieknie, głównie kilkanaście minut po wyłaczeniu rozgrzanego motoru)
3) oleju nie przybywa, wręcz gubi chyba przez nieszczelności pokrywy zaworów, m.in. przed świętami przy wymianie świec parę setek znalazłem w 2 otworach (muszę oringi tych otworów drugie gdzieś kupić), olej nie zmienia konsystencji itd., oczywiście uzupełniam stan
4) nie wiem czy powyższe ma znaczenie, ale fakt, że w trakcie nagrzewania, od chwili monatażu silnika trochę zadymia na biało, ale szybko się normuje i dalej jest ok
5) czy możliwe aby czujnik w zegarach GTI kłamał - skoro po podaniu masy wychylał się tylko do 2/3 to faktyczna temperatura jest sporo wyższa...
6) 2-pinowy czujnik dla kompa wymieniłem w tym czasie, ale on raczej nie ma na to wpływu

Kurcze zimno jest, nie chce mi się po raz n-ty pruć deski i zmieniać zegarów. Czujnik płynu do kontrolki mam zapasowy, podmienię. Zbiornik płynu pewnie też.
Czy można w sposób mniej inwazyjny niż zdjęcie głowicy sprawdzić czy to uszczelka?

Dzięki za wszelkie pomysły. Jak trzeba zmieniać, to będzie od razu założona czekająca w szafie A-grupa, choć wolałem drugi, wyremontowany motor wiosną poskładać :D

No kurcze migacz jest ewidentnie złośliwy, ja go dopieszczam, co się da zmieniam na nowe, na święta V-powerem Racing nakarmiłem, a on mi takie rzeczy niewdzięczny :cry:
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: STOP+temp. płynu w mi16, czyli co u licha?

Post autor: moralez »

d_ARC pisze: 4) nie wiem czy powyższe ma znaczenie, ale fakt, że w trakcie nagrzewania, od chwili monatażu silnika trochę zadymia na biało, ale szybko się normuje i dalej jest ok
5) czy możliwe aby czujnik w zegarach GTI kłamał - skoro po podaniu masy wychylał się tylko do 2/3 to faktyczna temperatura jest sporo wyższa...
6) 2-pinowy czujnik dla kompa wymieniłem w tym czasie, ale on raczej nie ma na to wpływu

Kurcze zimno jest, nie chce mi się po raz n-ty pruć deski i zmieniać zegarów. Czujnik płynu do kontrolki mam zapasowy, podmienię. Zbiornik płynu pewnie też.
Czy można w sposób mniej inwazyjny niż zdjęcie głowicy sprawdzić czy to uszczelka?
4) to ze w trakcie nagrzewania zadymi na bialo to nie tragedia. Gorzej jesli odpalasz nagrzane auto i na poczatku puszcza biala chmure.
5) Mozliwe ze ktos kiedys grzebal przy nich i zle osadzil wskazowke. Normalnie przy zwarciu do masy wskazowka powinna poleciec az za skale.
6) zgadza sie, on nie ma nic do zegarow.

Mozesz sprawdzic sobie plyn chlodniczy pod katem zawartosci spalin. W lepszym serwisie samochodowym powinni miec urzadzenie do sprawdzania.
d_ARC pisze: 2) są jeszcze nieszczelności przy zbiorniczku płynu (chyba spod czujnika) i nagrzewnicy (jest nowa, zmieniałem drugi raz oringi, ale jeszcze cieknie, głównie kilkanaście minut po wyłaczeniu rozgrzanego motoru)
To nie jest normalne ze plyn wychodzi spod czujnika. Na rozgrzanym silniku ostroznie odkrec korek i popatrz czy przy dodawaniu gazu nie leca bable w zbiorniczku( pomijam te ktore powstaja z wpadajacego powrotu sprzed termostatu). Co do nagrzewnicy to dziwne ze cieknie kiedy cisnienie w ukladzie powinno spasc.
Awatar użytkownika
d_ARC
Uzalezniony
Posty: 887
Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
Numer Gadu-gadu: 2897169
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: STOP+temp. płynu w mi16, czyli co u licha?

Post autor: d_ARC »

Zegary są moje stare z 8V, ale nigdy wcześniej nie sprawdzałem ich na sucho, więc nie wiem jak się zachowywały, wcześniej żadnych przekłamań nie zauważyłem. Zbiorniczek i układ chłodzenia zaadoptowany z BXa 16S, przed odnowieniem był na łączeniu okręcony taśmą, ale spod czujnika coś jeszcze może lecieć bo miałem problem z dobraniem oringu (czujnik stanu płynu na dole zbiorniczka). To i inne wycieki jeszcze do sprawdzenia.

Generalnie skorzystałem z uprzejmości gminy która odświeżyła na nowy rok dojazd do działki i pojechałem na szybki serwis. Po drodze 'stop' palił się dopóki nie pociągnąłem po obrotach przy wyprzedzaniu, nie pomagały wentylaory, temperatura w normie. Dałem po garach i nagle zgasł 8)7 Zapalił się dopiero jak stał na wolnych pod garażem. Zdjałem wtyczkę z czujnika i spokój, kontrolka oczywiście zgasła, założyłem i świeci dalej. Wjechałem na garaż i zacząłem sprawdzanie, kilkanaście minut ciągłej pracy silnika:
Odkręciłem korek, w zbiorniczku spokój, dolałem trochę płynu, żadnych bąbli, nadmiernego ciśnienia, śladów oleju itd.
Wentylatory i temperatura książkowo.
Posprawdzałem odpowietrzniki - żadnego powietrza, sam płyn.

Podmieniłem czujnik i choinka się skończyła. Oczywiście jest szansa, że uszkodzony, ale przynajmniej dyskoteka na zegarach mnie nie stresuje :mrgreen: Zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów, żadnych niepokojących oznak w pracy silnika nie ma. Dla spokoju psychicznego kupię i założę nowy czujnik - mam nadzieję, że to pozwoli uniknąć kontynuacji tego tematu...
Pablo
Junior
Posty: 114
Rejestracja: 30 lip czw, 2009 12:54 pm
Posiadany PUG: Jest 205 1.1 look był 205 GL 1.0 TU9A
Numer Gadu-gadu: 8279577
Lokalizacja: SZCZECIN

Re: STOP+temp. płynu w mi16, czyli co u licha?

Post autor: Pablo »

Miałem coś podobnego w 309 po wymianie uszczelki pod głowicą też mi się stop zapalał i pokazywało wysoką temperaturę, okazało się winny był przegrzany czujnik w głowicy po jego wymianie wszystkie objawy ustąpiły - z tego co wywnioskowałem silnik ci się przegrzewał i to mogło załatwić czujnik
ODPOWIEDZ