Witam serdecznie.
Mam problem z regulatorem dodatkowej dawki paliwa (najprawdopodobniej), który umieszczony jest na zewnątrz z przodu obudowy pompy wtryskowej, a mianowicie po odłączeniu przewodu który idzie od turbiny i podłączeniu tam innego przewodu i wywołaniu ciśnienia (ustami) , słychać syk, co znaczy że element ten nie jest szczelny, a co za tym dalej idzie pompa nie daje odpowiedniej (większej) ilości paliwa i auto nie poraża mocą. A teraz pytanie: jak to wymontować/rozebrać (jeśli wogóle się da) ?? Czas na refleksję...może się mylę i problem tkwi w czymś innym.
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Dziubek
Turbo Diesel
- d_ARC
- Uzalezniony
- Posty: 887
- Rejestracja: 22 mar śr, 2006 7:44 pm
- Posiadany PUG: Rallye16 - powoli, ale do przodu :)
- Numer Gadu-gadu: 2897169
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Turbo Diesel
Może pomoże patant z forum 405: http://www.forum.peugeot405.pl/viewtopic.php?t=6190 Pod linkiem instrukcja ze zdjęciami która pozwala w "domowych" warunkach zwiększyć ciśnienie doładowania i dawkę paliwa w 405TD (motor w zasadzie ten sam co w 205).
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 17 kwie czw, 2008 5:26 pm
- Posiadany PUG: 205 Turbo Diesel
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Turbo Diesel
Patent jest extra !! ale pompa Lucasa jest inaczej skonstruowana. Miałem kiedyś 405 1,8 TD i została mi taka pompa, ale nie wiem czy można tak "bezkarnie" ją włożyć zamiast Lucasa do 205. Teoretycznie silnik jest ten sam, natomiast próbowałem się podpytać fachowca-dieslowca i powiedział że to niemożliwe bo inne fazy rozrządu i pasek i wogóle.
Katalogi części zamiennych wskazuje że pasek dla każdego silnika 1,8 i 1,9 D i TD i TD z intercoolerem ma taką samą ilość zębów, więc nie powinno być z tym problemu. Jedyne co może mieć wpływ to fazy rozrządu. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć faz rorządu dla silnika 1,8 TD w 205, czyli bez intercoolera. Może ktoś z Szanownych Forumowiczów posiada taką wiedzę i jest w stanie się nią ze mną podzielić.
Oczywiście odpowiedź na pierwotne pytanie (jak to wymontować/rozebrać) mile widziana.
Pozdrawiam
Katalogi części zamiennych wskazuje że pasek dla każdego silnika 1,8 i 1,9 D i TD i TD z intercoolerem ma taką samą ilość zębów, więc nie powinno być z tym problemu. Jedyne co może mieć wpływ to fazy rozrządu. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć faz rorządu dla silnika 1,8 TD w 205, czyli bez intercoolera. Może ktoś z Szanownych Forumowiczów posiada taką wiedzę i jest w stanie się nią ze mną podzielić.
Oczywiście odpowiedź na pierwotne pytanie (jak to wymontować/rozebrać) mile widziana.
Pozdrawiam
-
- Junior
- Posty: 406
- Rejestracja: 20 lis wt, 2007 10:17 pm
- Posiadany PUG: 205 CTI 2.0T, 205 GT, 604 GTI, R5 GT TURBO, CITROEN CX TURBO 2, CITROEN 2CV 78r.
- Numer Gadu-gadu: 0
- Login tlen: daro406
- Lokalizacja: wrocław
- Kontakt:
Re: Turbo Diesel
Jest możliwe wlożenie pompy bosch ale musisz wymienić też koło pompy, podstawe pompy ,rurki wtryskowe i wtryski i żadne fazy nie zmieniasz.Ustawiasz rozrząd na punkty i wszystko chodzi,już tak robiłem.Na pompie boscha silnik jest żwawszy.
- Paweł
- Junior
- Posty: 198
- Rejestracja: 15 sie pn, 2005 10:23 pm
- Posiadany PUG: 205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9)
- Numer Gadu-gadu: 46077
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Turbo Diesel
Czy można zamienić lucasa na boscha w silniku bez turbo i czy może być od 1,8 do 1,9? Pytam, bo chyba mi pompa zdechła, a lucasa ciężko u mnie znaleźć.
205 Diesel '92 - 1,9 SRD (XUD9Y)
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 paź sob, 2007 7:16 pm
- Posiadany PUG: 1,9 D
- Lokalizacja: Mielec
Re: Turbo Diesel
Podłączam się pod pytanie.Paweł pisze:Czy można zamienić lucasa na boscha w silniku bez turbo i czy może być od 1,8 do 1,9? Pytam, bo chyba mi pompa zdechła, a lucasa ciężko u mnie znaleźć.
Re: Turbo Diesel
również podłączam sie pod powyższe pytanie, bardzo zalezy mi aby zmienić pompę z lucasa na boscha mam silnik 1.8d. daro mamy wielką prośbe lub ktoś kto wie konkretnie co trzeba zmienić, jak założyć i co zrobić aby wszystko miało ręce i nogi napiszcie co i jak pozdrawiam i z góry dziekuje