po SWAPOWE problemy
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
po SWAPOWE problemy
Niestety po wymianie silnika dalej dzieje się to samo co działo się przed wymiana. A mianowicie po nagrzaniu silnika jest problem z wkręcaniem się na obroty, na zimno jest ok. Przy ok 70' zaczyna się robić coś takiego że jak wciskam pedał to silnik nie reaguje od razu tylko jakby chwile go przyduszało i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Problem jest także z wolnymi obrotami, jak się rozgrzeje to strasznie falują, silnik czasami gaśnie. Przy zimnym silniku właściwie tego wszystkiego nie ma. Wszystkie czujniki wydają się być ok, komputer nie wypluwa żadnego błędu. Zastanawiam się czy winę za to może ponosić komputer albo wtryskiwacz.
Drugi problem to kolor płyny w układzie wspomagania kierownicy, jak nalewałem był różowy, a dzisiaj tam zaglądnąłem i jest prawie żółty, taki mleczny, i przy kręceniu kierownicą słychać pompę wspomagania.
Nie wiem od czego to, wcześniej nie miałem takich problemów.
Drugi problem to kolor płyny w układzie wspomagania kierownicy, jak nalewałem był różowy, a dzisiaj tam zaglądnąłem i jest prawie żółty, taki mleczny, i przy kręceniu kierownicą słychać pompę wspomagania.
Nie wiem od czego to, wcześniej nie miałem takich problemów.
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: po SWAPOWE problemy
Kolejne problemy sa następujące. Silnika odpala, ale ma bardzo słaba iskrę, nie trzyma obrotów, czasami gaśnie, z wydechu leci szary dym. Po rozgrzaniu silnika dochodzi jeszcze zamuła przy dość gwałtownym wciśnięciu gazu. tzn wciskam gaz prawie do deski a on jakby chwilę sie zastanawiał i reaguje po chwili. Wydaje mi się też że jest bardzo słaby. Smierdzi strasznie benzyną po uruchomieniu, chyba wtrysk leje. Silnik nowy, uszczelka pod głowica nowa, zawory dotarte, uszczelniacze wymienione, Nowy moduł DIS, nowe świece, nowy filtr powietrza, kable stare ale w ciemnościach żadna iskra nie przeskakuje (ale na wszelki wypadek i tak chciałbym je sprawdzić tylko nie wiem jak), komputer nie wypluwa błędów.
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: po SWAPOWE problemy
trzeba sprawdzić luzy zaworowe
ciśnienie na cylindrach
ciśnienie na cylindrach
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: po SWAPOWE problemy
Jak to sprawdzić jak są szklanki a nie popychacze? cisnienie sprawdzę w poniedziałek.
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: po SWAPOWE problemy
Tak samo najpierw pomiar na szklankach , następnie ściągnąć wałek wyciągnąć szklanki , pomierzyć podkładki pod szklankami , następnie kupić nowe podkładki pod wymiar poskładać zmierzyć luzy.A tak wogóle to najpierw wykonaj pomiar wałka
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: po SWAPOWE problemy
miedzy czym a czym pomiar? Bo tego nie kumam za bardzo. Wydaje mi się ze to nie wina wałka ani luzów zaworowych, na dwóch silnikach mam identyczne problemy...
I wydaje mi się że wtryskiwacz est ok, tzn. nie leje. Dopiero wczoraj wieczorem mogłem to dokładnie sprawdzić. Na moje oko jest ok, musiał by to zobaczyć ktoś kto wie jak wygląda zepsuty i dobry wtryskiwacz
I wydaje mi się że wtryskiwacz est ok, tzn. nie leje. Dopiero wczoraj wieczorem mogłem to dokładnie sprawdzić. Na moje oko jest ok, musiał by to zobaczyć ktoś kto wie jak wygląda zepsuty i dobry wtryskiwacz
-
- Junior
- Posty: 299
- Rejestracja: 29 sty czw, 2009 8:11 pm
- Posiadany PUG: GRD i GTD
- Numer Gadu-gadu: 296692
- Lokalizacja: Dąbrówki Łańcut Podkarpacie
Re: po SWAPOWE problemy
Luzy zaworowe mirzy się szczelinomierzem miedzy szklanką a krzywką wałka rozrządu Zawór ssácy 0,20mm wydechowy 0,40m Ale jak Ci się wydaje że wszystko wporządku to niech tak będzie! Ja bym zaczął sprawdzać od luzów i ciśnienia Ale becyzja należy do Ciebie
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: po SWAPOWE problemy
ok. sprawdzę sobie luzy i cisnienie. A w jakim położeniu ma być krzywka względem szklanki?
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: po SWAPOWE problemy
kurde, sprawdziłem sobie przyspieszenie i troche sie załamałem. 15s
a powinno byc ok 10s. Dalej jest jakiś problem, bo przy wciskaniu gazu na początku sie dławi, i nie trzyma obrotów, gasnie co chwilę. kurde ja już wymiękam, nie mam pojęcia od czego to wszystko. Chce żeby na benzynie chodził prawidłowo zanim zrobię gaz, ale kurde Pug nie chce współpracować.
To jak z tym luzem zaworowym? rozumiem że krzywka nie ma dotykać szklanki tzn mierzy się luz miedzy tą okrągłą częścia krzywki a szklanką?
a powinno byc ok 10s. Dalej jest jakiś problem, bo przy wciskaniu gazu na początku sie dławi, i nie trzyma obrotów, gasnie co chwilę. kurde ja już wymiękam, nie mam pojęcia od czego to wszystko. Chce żeby na benzynie chodził prawidłowo zanim zrobię gaz, ale kurde Pug nie chce współpracować.
To jak z tym luzem zaworowym? rozumiem że krzywka nie ma dotykać szklanki tzn mierzy się luz miedzy tą okrągłą częścia krzywki a szklanką?
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: po SWAPOWE problemy
Wracam do tematu, zostałem niejako zmuszony do poskładania Puga Dzisiaj sprawdzałem przyspieszenie i wyszło nadal tragicznie 13s filmik: http://www.youtube.com/watch?v=tQGBlHtzWnQ
jak widać przy ruszaniu jakby nie miał mocy, pamiętam ze jak kiedyś się ścigałem to musiałem odpuszczać gaz bo koła buksowały w miejscu, a teraz po wciśnięciu gazu strasznie muli szczególnie przy niskich obrotach i szczególnie na 1 biegu. Uszczelniłem dzisiaj cały dolot i jak narazie nie wypluł mi żadnego błędu, ale po wciśnięciu gazy nadal silnik ma chwile zastanowienia. Z tego co przeczytałem i znalazłme to błąd 52 który mi się wyświetlał to: Regulacja skadu mieszanki poza zakresem.(Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy - - możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa pojazdu a ukadem wydechowym oraz jego szczelność?. Usterka może być powodowana takže nieprawidowym działaniem sterownika ukadu. Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.) Sonda była wymieniona na nową, chyba że ją źle podpiąłem. Co jeszcze ma wpływ na skład mieszanki? Zauważyłem że jak wypinam mapsensor i czujnik temp. silnika to silnik zachowuje się lepiej i nie ma dziury w obrotach. Proszę o pomoc!!!
jak widać przy ruszaniu jakby nie miał mocy, pamiętam ze jak kiedyś się ścigałem to musiałem odpuszczać gaz bo koła buksowały w miejscu, a teraz po wciśnięciu gazu strasznie muli szczególnie przy niskich obrotach i szczególnie na 1 biegu. Uszczelniłem dzisiaj cały dolot i jak narazie nie wypluł mi żadnego błędu, ale po wciśnięciu gazy nadal silnik ma chwile zastanowienia. Z tego co przeczytałem i znalazłme to błąd 52 który mi się wyświetlał to: Regulacja skadu mieszanki poza zakresem.(Uszkodzenie sondy lambda, przerwy w obwodzie lub zwarcie do masy lub plusa zasilania. Sprawdzić złącza, kable i działanie sondy - - możliwe zestarzenie sondy. Sprawdzić połączenie pomiędzy masa pojazdu a ukadem wydechowym oraz jego szczelność?. Usterka może być powodowana takže nieprawidowym działaniem sterownika ukadu. Usterka możliwa również jeśli kontynuowano jazdę z bardzo niskim stanem paliwa w zbiorniku lub do jego wyczerpania.) Sonda była wymieniona na nową, chyba że ją źle podpiąłem. Co jeszcze ma wpływ na skład mieszanki? Zauważyłem że jak wypinam mapsensor i czujnik temp. silnika to silnik zachowuje się lepiej i nie ma dziury w obrotach. Proszę o pomoc!!!
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: po SWAPOWE problemy
Po paru wydanych setkach i jakimś czasie wracam do tematu A mianowicie. Dzisiaj zauważyłem że będąc na gazie (lpg) dodałem gazu i wskazówka poziomu paliwa spadła, i po chwili się znowu dźwignęła. Nie wiem czy to normalne, po prostu komp sobie odczytuje chwilowy pobór paliwa i dlatego wskazówka wariuje czy może paliwa mi się mieszają.
Nadal jest problem, którego nie potrafię rozwiązać, a mianowicie, błąd 52 (obwód sondy lambda, mieszanka poza zakresem regulacji, wydaje mi się że to może mieć związek z mieszaniem się paliw), wyskakuje i na gazie i na benzynie. Na benzynie silnik nadal się dławi po gwałtownym dodaniu gazu. Wymienione: Wtryskiwacz, pompa paliwa, krokowy, TPS, dolot szczelny. MA ktoś jakiś pomysł?
Nadal jest problem, którego nie potrafię rozwiązać, a mianowicie, błąd 52 (obwód sondy lambda, mieszanka poza zakresem regulacji, wydaje mi się że to może mieć związek z mieszaniem się paliw), wyskakuje i na gazie i na benzynie. Na benzynie silnik nadal się dławi po gwałtownym dodaniu gazu. Wymienione: Wtryskiwacz, pompa paliwa, krokowy, TPS, dolot szczelny. MA ktoś jakiś pomysł?
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: po SWAPOWE problemy
Gwałtowne dodanie gazu i u mnie powoduje dławienie, ale tylko na moment.
Na ile rozumiem ten kod, to znaczy on:
- albo, że lambda podaje niewłaściwy sygnał
- albo, że faktycznie masz znacznie bogatszą lub uboższą mieszankę niż norma przewiduje -- co może być skutkiem problemów z czujnikiem temperatury lub TPS.
Ewentualnie oba jednocześnie ;-)
Co do sondy: 1) zanieczyszczona np. silikonem z silikonowych uszczelenień silnika lub siarka z paliwa, 2) zużyta (wg. producenta wytrzymuje coś z 100tyś. km) 3) upaprane styki (dwie niebieskie kostki po dwa piny) 4) brak prądu w obwodzie podgrzewania tej sondy (służy do utrzymania odpowiedniej temperatury, ale chyba tylko przy starcie i na niskich obrotach?) -- jest /chyba/ do tego jakiś bezpiecznik w komorze silnikowej.
Na ile rozumiem ten kod, to znaczy on:
- albo, że lambda podaje niewłaściwy sygnał
- albo, że faktycznie masz znacznie bogatszą lub uboższą mieszankę niż norma przewiduje -- co może być skutkiem problemów z czujnikiem temperatury lub TPS.
Ewentualnie oba jednocześnie ;-)
Co do sondy: 1) zanieczyszczona np. silikonem z silikonowych uszczelenień silnika lub siarka z paliwa, 2) zużyta (wg. producenta wytrzymuje coś z 100tyś. km) 3) upaprane styki (dwie niebieskie kostki po dwa piny) 4) brak prądu w obwodzie podgrzewania tej sondy (służy do utrzymania odpowiedniej temperatury, ale chyba tylko przy starcie i na niskich obrotach?) -- jest /chyba/ do tego jakiś bezpiecznik w komorze silnikowej.
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: po SWAPOWE problemy
TymczaS z tą wskazówką to nie ma nc wspólnego z dodaniem gazu. Przecież pomiar poziomu paliwa jest z pływaka w zbiorniku i nie ma on w żaden sposób połączenia z elektroniką silnika i dodawaniem gazu.
P205
- TymczaS
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 15 cze wt, 2010 8:09 pm
- Posiadany PUG: lepiej nie wiedzieć :P
- Numer Gadu-gadu: 3402152
- Lokalizacja: Lublin
Re: po SWAPOWE problemy
Lambda też wymieniona, zapomniałem napisać, na starej z boscha było to samo, wszystkie stryki ok, napięcie na grzałkę też jest.
Co jakiś czas zapala mi isę kontrolka check engine, ale są to różne momenty (chociaż chyba częściej po nagrzaniu)
Czujnik temp jest dobry, TPS jest nowy ()podmieniałem jeszcze na inny i to samo)
Dzisiaj jak jechałem do pracy wskazówka wariowała, od poziomu rezerwy do pierwszej kreski
Co jakiś czas zapala mi isę kontrolka check engine, ale są to różne momenty (chociaż chyba częściej po nagrzaniu)
Czujnik temp jest dobry, TPS jest nowy ()podmieniałem jeszcze na inny i to samo)
Dzisiaj jak jechałem do pracy wskazówka wariowała, od poziomu rezerwy do pierwszej kreski
- dexen
- Junior
- Posty: 453
- Rejestracja: 23 paź ndz, 2011 4:12 pm
- Posiadany PUG: XS '91r; Xsara VTS '00r
- Numer Gadu-gadu: 3222175
- Lokalizacja: Szczecin
Re: po SWAPOWE problemy
Yyy może masz jakiś generalny problem z elektryką? Może napięcie skacze poważnie -- np. z powodu złego połączenia akumulatora z masą?
return -ENOCOMPREHEND; || my other ride is a Kerbal Space Program rocket ^^