1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
martinop
Uzalezniony
Posty: 648
Rejestracja: 08 cze śr, 2005 10:21 pm
Posiadany PUG: Peugeot 107
Lokalizacja: Rybnik

1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić

Post autor: martinop »

Jak większość wie mam w garażu taki silnik. Nie chce się spieszyć ze SWAP'em. Co można zrobić z tym silnikiem ( oprócz generalnego remontu), chodzi mi o zmodyfikowanie głowicy i inne dozwolone operacje tak aby samochód naprawdę fajnie jeździł. Czy można osiągnąć wynik ~130km??
Na jakie przyspieszenia 0-100km/h można liczyć przy skrzyni z CTi i GTi?
Jaka kasa jest potrzebna bo to też ważen pytanie.
W moim niedługim życiu nauczyłem się już że należy robić coś raz a porządnie.
Chce mieć cywilne CTi z pazurem, które bedzie fajnie jeździć.
Marzyło by mi się 16v ale to i inna kasa, oprócz tego mam już silnik z 1,9 GTi XU9JAZ 122km za śmieszne pieniądze przygotowanego do remontu.
czekam na pomoc i propozycje.
z góry dzięki
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: 1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić

Post autor: stef »

Jak najbardziej trzeba zabrac sie za glowice bo tam tkiw potencjal silnika. Nalezy odpowiednio przeprofilowac kanaly ssace i wydechowe, spasowac je razem z kolektorami. Obrobic zawory na 3 katy tak samo gniazda zaworowe. Proponowalbym jeszcze zwiekszyc stopien kompresji i jakis ostrzejszy walek zapewne ten z wersji 130KM (lub oczywiscie jakis catcams). Na koniec wypolerowanie przepustnicy, dolot ze stozkiem oraz wyciecie kata. Oczywiscie wszystko kwestia kasy bo mozna wycisnac troche z tego silnika jak z kazdego.

Mysle, ze z tymi modyfikacjami ~130KM byloby jak najbardziej realne.

Przy zastosowaniu krotszej skrzyni z CTi przyspieszenie zeszloby pewnie ponizej 8s do 100km/h (bo CTi troche wiecej wazy)

Kasa to juz indywidualna sprawa zalezy gdzie to bedziesz robil - koszt samej obrobki glowicy to pewnie min 300zl
Obrazek
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: 1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić

Post autor: Banita »

Mam nieco bardziej optymistyczne zdanie i do 130km mozna sie zblizyc nie ruszajac kanalow ani zaworow w glowicy. Krotka skrzynia to pomylka jesli sie nie jezdzi na torze( i ma charakterystyke zblizona do fabrycznej).
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: 1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić

Post autor: JASIEK1 »

Da się troche wycisnąc z tego silnika, ale jeśli ma troche jeździć to koszty znacznie wieksze niz ze swapa na MI16.
grzesiek309
Peugeot 205 Master
Posty: 5502
Rejestracja: 01 lis ndz, 2009 8:13 pm
Posiadany PUG: Dużo 205 & Partner V6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 1,9 GTi XU9JAZ Co można z tym zrobić

Post autor: grzesiek309 »

Odgrzeję kotleta.
Muszę zrobić przymusowy remont głowicy w 309 i postanowiłem przy okazji przy niej pogrzebać.
Byłem dziś w zakładzie obróbki silników ale niestety nie wiedzą jak dokładnie obrobić zawory z puga na 3 kąty :( Może ktoś podrzucić jakiś rysunek/opis?
Pytanie drugie: co zrobić z prowadnicami? Obcinać na równo czy obrobić na stożek?
Pytanie trzecie: ile mm mogę bezpiecznie splanować głowicę? Dodam, ze auto głównie będzie jeździło na LPG.
Kolejna sprawa to pocienianie trzonków zaworów. Ile mm mogę zebrać?


Ostatnio przesunięty w górę 25 sie sob, 2012 9:27 am przez: grzesiek309.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!
Określenie "Poranny poprawiacz nastroju" nabiera nowego znaczenia... :D
Naprawy, modyfikacje, remonty 205 i nie tylko ;) https://www.facebook.com/205renovation/
ODPOWIEDZ