Idzie zima. Czas myśleć o przyszłym sezonie.
Wiadomo, że największy problem w optymalnym wykorzystaniu XU9J1 stanowi przepływka. Już dawno doszedłem do wniosku, że należy się jej pozbyć i założyć mapsensor. Żeby obsłużyć mapsensor trzeba piggy back'a. Zwykle wkłada się DET3, ale wydaje mi się, że Jetronic jest tak prosty, że może całkowicie wystarczy DET2. A może jakiś zupełnie inny, prostszy piggy back? Może ktoś ma doświadczenia z czymś godnym polecenia?...
Co więcej? Czujnik ciśnienia atmosferycznego? Lambda szerokopasmowa?
No i najważniejsze. Jak to wszystko połączyć? Dostępne są schematy do dwurzędowego Motronica. Czy wystarczy się dopiąć do obsługujących tę samą funkcję pinów Jetronica?
I jeszcze jedno, czy ktoś z forum mógłby to wszystko zestroić? Lub mógłby polecić kogoś, kto nie zrobi mi z wiązki kłębowiska drutów?
Ecumaster i Jetronic czyli konwersja z MAF na MAP
Ecumaster i Jetronic czyli konwersja z MAF na MAP
Ostatnio zmieniony 02 paź wt, 2012 7:45 am przez 2mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: Ecumaster i Jetronic
Myślę, że można zrobić to prościej. Mając charakterystykę maf i map, który chcesz założyć można wykonać prosty konwerter. Problemem jest właśnie zdobycie tych charakterystyk. Można spróbować założyć jednocześnie map i maf, zbierać obydwa sygnały oscyloskopem i na tej podstawie napisać równanie. Czujnik ciśnienia atmosferycznego jest zbędny, jeśli map będzie mierzył ciśnienie względne.
Ostatnio zmieniony 01 paź pn, 2012 9:37 pm przez marcpol, łącznie zmieniany 1 raz.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
- pawel
- Maniak
- Posty: 1120
- Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Ecumaster i Jetronic
Ale do tych sygnałów nie potrzeba oscyloskopu...marcpol pisze:Myślę, że można zrobić to prościej. Mając charakterystykę maf i map, który chcesz założyć można wykonać prosty konwerter. Problemem jest właśnie zdobycie tych charakterystyk. Można spróbować założyć jednocześnie map i maf, zbierać obydwa sygnały oscyloskopem i na tej podstawie napisać równanie.
P205
- marcpol
- Nowicjusz
- Posty: 90
- Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
- Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok
Re: Ecumaster i Jetronic
A jak chcesz je zebrać i zapisać?
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519