Ecumaster i Jetronic czyli konwersja z MAF na MAP

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Ecumaster i Jetronic czyli konwersja z MAF na MAP

Post autor: 2mouse »

Idzie zima. Czas myśleć o przyszłym sezonie. :twisted:
Wiadomo, że największy problem w optymalnym wykorzystaniu XU9J1 stanowi przepływka. Już dawno doszedłem do wniosku, że należy się jej pozbyć i założyć mapsensor. Żeby obsłużyć mapsensor trzeba piggy back'a. Zwykle wkłada się DET3, ale wydaje mi się, że Jetronic jest tak prosty, że może całkowicie wystarczy DET2. A może jakiś zupełnie inny, prostszy piggy back? Może ktoś ma doświadczenia z czymś godnym polecenia?... :?:
Co więcej? Czujnik ciśnienia atmosferycznego? Lambda szerokopasmowa?
No i najważniejsze. Jak to wszystko połączyć? Dostępne są schematy do dwurzędowego Motronica. Czy wystarczy się dopiąć do obsługujących tę samą funkcję pinów Jetronica?

I jeszcze jedno, czy ktoś z forum mógłby to wszystko zestroić? Lub mógłby polecić kogoś, kto nie zrobi mi z wiązki kłębowiska drutów?
Ostatnio zmieniony 02 paź wt, 2012 7:45 am przez 2mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Ecumaster i Jetronic

Post autor: marcpol »

Myślę, że można zrobić to prościej. Mając charakterystykę maf i map, który chcesz założyć można wykonać prosty konwerter. Problemem jest właśnie zdobycie tych charakterystyk. Można spróbować założyć jednocześnie map i maf, zbierać obydwa sygnały oscyloskopem i na tej podstawie napisać równanie. Czujnik ciśnienia atmosferycznego jest zbędny, jeśli map będzie mierzył ciśnienie względne.
Ostatnio zmieniony 01 paź pn, 2012 9:37 pm przez marcpol, łącznie zmieniany 1 raz.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
Awatar użytkownika
pawel
Maniak
Posty: 1120
Rejestracja: 06 lis czw, 2003 11:16 pm
Posiadany PUG: 1.9 GTI
Lokalizacja: Włocławek

Re: Ecumaster i Jetronic

Post autor: pawel »

marcpol pisze:Myślę, że można zrobić to prościej. Mając charakterystykę maf i map, który chcesz założyć można wykonać prosty konwerter. Problemem jest właśnie zdobycie tych charakterystyk. Można spróbować założyć jednocześnie map i maf, zbierać obydwa sygnały oscyloskopem i na tej podstawie napisać równanie.
Ale do tych sygnałów nie potrzeba oscyloskopu... :W
P205
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: Ecumaster i Jetronic

Post autor: marcpol »

A jak chcesz je zebrać i zapisać?
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
ODPOWIEDZ