XU9JAZ/ XU9JA

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

XU9JAZ/ XU9JA

Post autor: EmilTD »

Witam!

Mam parę pytań związanych z tytułowymi silnikami.

Składam do swojego samochodu właśnie xu9jaz, bo tak było fabrycznie, mam motronica i całe sterowanie z jaza. Problem zaczyna się z doborem odpowiednich części silnikowych i z rozpoznaniem czy to wszystko jest na pewno z xu9jaz.

Więc od początku:

Blok silnika na pewno - bo i tak nie było różnic
Wał korbowy - jak wyżej
Góra:

korbowody od 1.9 bo pasują na wał
tłoki tak zwane "płaskie" czyli JA ? czy mogą być takie w JAZ ??? co to spowoduje??
Głowica - czy były jakiś różnice?

Silnik składany jest z jednostki bazowej ( po wielkich przejściach - nie usterkach) i tysiącu innych części pochodzących ze wszystkich stron świata. Proszę więc o podpowiedź jak poznać te części, co jest z czego.

Jeśli ktoś dysponuje dobrymi schematami silnikowymi to byłbym na prawdę wdzięczny.

Emil
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: XU9JAZ/ XU9JA

Post autor: krzyska »

EmilTD pisze:Witam!

Mam parę pytań związanych z tytułowymi silnikami.

Składam do swojego samochodu właśnie xu9jaz, bo tak było fabrycznie, mam motronica i całe sterowanie z jaza. Problem zaczyna się z doborem odpowiednich części silnikowych i z rozpoznaniem czy to wszystko jest na pewno z xu9jaz.

Więc od początku:

Blok silnika na pewno - bo i tak nie było różnic
Wał korbowy - jak wyżej
Góra:

korbowody od 1.9 bo pasują na wał
tłoki tak zwane "płaskie" czyli JA ? czy mogą być takie w JAZ ??? co to spowoduje??
Głowica - czy były jakiś różnice?

Silnik składany jest z jednostki bazowej ( po wielkich przejściach - nie usterkach) i tysiącu innych części pochodzących ze wszystkich stron świata. Proszę więc o podpowiedź jak poznać te części, co jest z czego.

Jeśli ktoś dysponuje dobrymi schematami silnikowymi to byłbym na prawdę wdzięczny.

Emil
na zdjęciach tłoki z DKZ/XU9JAZ
Załączniki
20121106_162350.jpg
20121106_135445.jpg
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ/ XU9JA

Post autor: EmilTD »

Dzięki
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ/ XU9JA

Post autor: EmilTD »

Podpowiecie czy była jakaś różnica w pompie oleju w 1.6 a 1.9??
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: XU9JAZ/ XU9JA

Post autor: Kamkiler »

brak różnicy. mam wałek do gti przypomnij mi to pomierzę
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
Awatar użytkownika
EmilTD
Nowicjusz
Posty: 79
Rejestracja: 26 maja czw, 2011 2:11 pm
Posiadany PUG: GTI, CTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: XU9JAZ/ XU9JA

Post autor: EmilTD »

Dzięki, głowica i wałek już ogarnięte.
Żyje, jeździ, pali, nic mu nie dolega...to nie 205 :D
ODPOWIEDZ