Turbo do DW8, różnice między DW8 a XUD
Turbo do DW8, różnice między DW8 a XUD
Interesują mnie różnice, jakimi "nowymi" rozwiązaniami charakteryzuje się silnik DW8
Z moich obserwacji:
-ogólny kształt bloku, głowicy itp się nie zmienił
-na pewno inne tłoki, charakterystyczna pojemność silnika 18xx
-głowica posiada inne wtryskiwacze i inne komory wirowe, świece żarowe są "nad" wtryskami, jednak fizycznie wydaje się być wymienna z XUD
-kolektory mają te same kształty kanałów i punkty mocowań jak w XUD7/9TE (turbodiesel)
-plastikowa pokrywka wałka rozrządu, wlew oleju w pokrywce jak w starych XUD7
-w dodatku DW8 posiada już natrysk oleju na denko tłoka tak jak poprzedni turbodiesel
-inny jest napinacz paska rozrządu i chyba pompa wody, ale generalnie podobnie to się kręci
Ciekawi mnie podobieństwo do starszego turbodiesla XUD7/9TE, kolektory pasują, natrysk oleju jest.
Mam plan wkrótce zrobić DW8 turbo w 206 , ciekawe jak to wytrzyma
Z moich obserwacji:
-ogólny kształt bloku, głowicy itp się nie zmienił
-na pewno inne tłoki, charakterystyczna pojemność silnika 18xx
-głowica posiada inne wtryskiwacze i inne komory wirowe, świece żarowe są "nad" wtryskami, jednak fizycznie wydaje się być wymienna z XUD
-kolektory mają te same kształty kanałów i punkty mocowań jak w XUD7/9TE (turbodiesel)
-plastikowa pokrywka wałka rozrządu, wlew oleju w pokrywce jak w starych XUD7
-w dodatku DW8 posiada już natrysk oleju na denko tłoka tak jak poprzedni turbodiesel
-inny jest napinacz paska rozrządu i chyba pompa wody, ale generalnie podobnie to się kręci
Ciekawi mnie podobieństwo do starszego turbodiesla XUD7/9TE, kolektory pasują, natrysk oleju jest.
Mam plan wkrótce zrobić DW8 turbo w 206 , ciekawe jak to wytrzyma
Ostatnio zmieniony 19 mar śr, 2008 3:59 pm przez tomek, łącznie zmieniany 2 razy.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: Zna ktoś różnice między DW8 a XUD ?
DW8 to motor przygotowany pod HDI , świece żarowe są długie dokładnie takie same jak w HDI . Moim zdaniem uturbianie DW8 to porażka , lepiej kup gotowe HDI - mniej kasy , nerwów , czasu itd.
Re: Zna ktoś różnice między DW8 a XUD ?
Z tym przygotowaniem DW pod HDI to trochę przesadziłeś..
Chodzi o DW8, bo "HDI" to tylko handlowa nazwa i pierwszy był DW10xx
HDI to już bezpośredni wtrysk, zupełnie inna głowica, tłoki z komorą spalania, nawet inna pojemność silnika
DW8 no taki troszkę nowszy XUD nadal stary kibel na wtrysku pośrednim i komorze wirowej i zwykłej rotacyjnej pompie.
DW8 jest bardzo podobny do starszego turbodiesla XUD7/9TE
Mam cały osprzęt od swojego XUD9TE
206 z DW8 też stoi pod nosem więc inwestycji dodatkowych nie ma.
Po wstępnych przymiarkach kolektory podchodzą plug&play, jedyna trudność to doprowadzić olej spod czujnika i zrobić spływ do miski (ta akurat jest teraz alu bo doszła klima )
Ciekawe tylko co pierwsze powie paa, bo silnik DW jednak nie miał odpowiednika turbo - tłukli nadal XU9TE..
Ważne, że coś pryska na tłok od spodu
Zabawa zaplanowana na koniec kwietnia więc jest czas żeby przemyśleć i przygotować graty.
Coś tam znalazłem o głowicy i wtrysku w DW8, siedzą tam jakieś nowe komory ADVANCED COMET RICARDO takie jak w dieselkach TU5.
Wał i korbowody są identyczne jak XUD, co oznacza niestety, że są słabsze niż w XUD9TE...
Chodzi o DW8, bo "HDI" to tylko handlowa nazwa i pierwszy był DW10xx
HDI to już bezpośredni wtrysk, zupełnie inna głowica, tłoki z komorą spalania, nawet inna pojemność silnika
DW8 no taki troszkę nowszy XUD nadal stary kibel na wtrysku pośrednim i komorze wirowej i zwykłej rotacyjnej pompie.
DW8 jest bardzo podobny do starszego turbodiesla XUD7/9TE
Mam cały osprzęt od swojego XUD9TE
206 z DW8 też stoi pod nosem więc inwestycji dodatkowych nie ma.
Po wstępnych przymiarkach kolektory podchodzą plug&play, jedyna trudność to doprowadzić olej spod czujnika i zrobić spływ do miski (ta akurat jest teraz alu bo doszła klima )
Ciekawe tylko co pierwsze powie paa, bo silnik DW jednak nie miał odpowiednika turbo - tłukli nadal XU9TE..
Ważne, że coś pryska na tłok od spodu
Zabawa zaplanowana na koniec kwietnia więc jest czas żeby przemyśleć i przygotować graty.
Coś tam znalazłem o głowicy i wtrysku w DW8, siedzą tam jakieś nowe komory ADVANCED COMET RICARDO takie jak w dieselkach TU5.
Wał i korbowody są identyczne jak XUD, co oznacza niestety, że są słabsze niż w XUD9TE...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: Zna ktoś różnice między DW8 a XUD ?
DW8 => 1.9D DW10... => HDI Dalej twierdzę , że świece żarowe w DW8 i DW10...czyli HDI są takie same.
Re: Zna ktoś różnice między DW8 a XUD ?
Nie spieram się na temat świec - możliwe, że są takie same.marcinpug pisze:DW8 to motor przygotowany pod HDI , świece żarowe są długie dokładnie takie same jak w HDI
Ale ocenianie właściwości silnika po zastosowanych świecach nie jest chyba zbyt poważne
Chyba, że sugerujesz się bardziej literkami DW, ale to mało mówi..
Idąc Twoim tokiem myślenia można by powiedzieć, że stary XUD9 był przygotowany pod turbo, bo oznaczenie takiego silnika to też XUD...
Tak samo z całą rodziną benzyniaków XU gaźnikowych/wtryskowych , 8V/16V , atmo/turbo
HDI (DW10, DW12, DV4, DV6) to silniki:
1.z wtryskiem bezpośrednim do komory spalania w tłoku
2.turbodoładowane
DW8 to najmniejszy DW, który nigdy nie miał ani turbo! ani wtrysku bezpośredniego!!
Jest to trochę zmodyfikowany XUD:
-kształt i wymiary bloku pozostały niemal identyczne
-dokładnie ten sam wał i korbowody
-ten sam nawet wałek rozrządu, popychacze, zawory
Zmiany to głównie głowica:
-nowe wtryskiwacze ale nadal zwykłe czopikowe do komory wstępnej
-nowy kształt komory wstępnej i dlatego też inne świece
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- marcinpug
- Junior
- Posty: 442
- Rejestracja: 11 lis ndz, 2007 6:21 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI 167KM 305 GT 205 1.6 automatic 205 1.9 automatic
- Numer Gadu-gadu: 2052464
Re: Zna ktoś różnice między DW8 a XUD ?
Dziwię się tylko , że przy takim poziomie wiedzy o silnikach diesla PSA dalej chcesz uturbiać silnik DW8 zamiast sięgnąć po gotową sprawdzoną jednostkę HDI . Widocznie każdy lubi uczyć się na własnych błędach
Re: Zna ktoś różnice między DW8 a XUD ?
"Uturbianie" to tak mocno brzmi.. Taka przekładka gratów raczej..tomek pisze:Mam cały osprzęt od swojego XUD9TE
206 z DW8 też stoi pod nosem więc inwestycji dodatkowych nie ma.
Po wstępnych przymiarkach kolektory podchodzą plug&play, jedyna trudność to doprowadzić olej spod czujnika i zrobić spływ do miski
Wszystko pod ręką więc nie jest to jakiś mega projekt za $$$
W każdym innym wypadku popieram Twoje słowa, że NIE WARTO!! i nikogo nie namawiam!
Może źle mnie zrozumiałeś.. wiedza to niewielka, tylko trochę danych..
I masz rację, że od serii DW wyszedł HDI, a właściwie te słowa powinienem chyba traktować jako zachętę jednak nie jest tak kolorowo
Tak czy siak ciekawią mnie wszelkie sugestie i krytyka.
I pomysły, ile to wytrzyma...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- MistrzuGT
- Junior
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Walbrzych City
Re: Zna ktoś różnice między DW8 a XUD ?
....znajac Twoja ciezka noge.....
Peugeot 205 Coupe ;]
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
Re: Różnice między DW8 a XUD, turbo do DW8
Eee tam ciężką..
Po wstępnych przymiarkach;
-kolektor ssący od DW8 jest trochę rozbudowany i nie ma przez to miejsca na dodatkowe rury z i do turbo..
-najfajniejszy kolektor z 406/Xantii 1,9TD raczej nie wejdzie bo w DW8 pokrywka zaworów jest dużo wyższa i ma wlew oleju...
-póki co najszybszą opcją byłoby wsadzić na początek kolektor z silników 1,8TD bez IC (XUD7T) montowanych w 205, 309, i b.rzadko w starszych 306
Trzeba znaleźć taki kolektor
Pytanie jeszcze czym najlepiej poprowadzić olej, sztywny przewód miedziany (hamulcowy) czy jakieś inne sprawdzone niedrogie rozwiązania, najlepiej łatwo dostępne.
Po wstępnych przymiarkach;
-kolektor ssący od DW8 jest trochę rozbudowany i nie ma przez to miejsca na dodatkowe rury z i do turbo..
-najfajniejszy kolektor z 406/Xantii 1,9TD raczej nie wejdzie bo w DW8 pokrywka zaworów jest dużo wyższa i ma wlew oleju...
-póki co najszybszą opcją byłoby wsadzić na początek kolektor z silników 1,8TD bez IC (XUD7T) montowanych w 205, 309, i b.rzadko w starszych 306
Trzeba znaleźć taki kolektor
Pytanie jeszcze czym najlepiej poprowadzić olej, sztywny przewód miedziany (hamulcowy) czy jakieś inne sprawdzone niedrogie rozwiązania, najlepiej łatwo dostępne.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Turbo do DW8, różnice między DW8 a XUD
dajcie mi złoty szpadel
z waszych rozważan wynika że swapt z XUD9TE na np DW10 jest bardzo prosta, jeśli łapy są te same to spokojnie wszystko wchodzi do 205
z waszych rozważan wynika że swapt z XUD9TE na np DW10 jest bardzo prosta, jeśli łapy są te same to spokojnie wszystko wchodzi do 205
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
- zmac
- Uzalezniony
- Posty: 529
- Rejestracja: 11 sty ndz, 2009 9:27 am
- Posiadany PUG: 309 gti, 206 gti, 205 cj
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Żyrardów/Garwolin
Re: Turbo do DW8, różnice między DW8 a XUD
Do tej całej przekładki musisz dołożyć skrzynię be4 lub poszukać podpory półosi z berlingo 1.9 dw8.
- Martinoo
- Moderator
- Posty: 4031
- Rejestracja: 16 lip czw, 2009 3:55 pm
- Posiadany PUG: 205 Color line Dturbo, 307 XSI HDI, 407 SW 2.0 HDI
- Numer Gadu-gadu: 8330169
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Turbo do DW8, różnice między DW8 a XUD
czyli generalnie prosta opcja.
poza tym sciągnąć trzeba immo z kompa i wszystko pakowac pod maske
poza tym sciągnąć trzeba immo z kompa i wszystko pakowac pod maske
205 1.9 Dturbo -> NIE MA OGNIA BEZ DYMU !!! ;P
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!
307 XSI 2.0 HDI ~140KM
407 SW 2.0 HDI 136KM
P.S Nie drażnij lwa!