Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
-
- Nowicjusz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
- Posiadany PUG: 205 Automatic
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Witam, czy ma ktoś doświadczenie w polepszeniu smarowania wałka rozrządu?
Mam już dwa silniki, w obu wytarły się wałki rozrządu. Za pewne wiele elementów może być przyczyną zatarcia, nie wymieniany olej na czas, złe parametry oleju.
Moim zdaniem sama konstrukcja magistrali smarującej jest marna, otworki są bardzo małe wystarczy małe obce ciało i nie ma smarowania na krzywce.
Praktykował ktoś rozwiercenie otworów w magistrali?
Mam już dwa silniki, w obu wytarły się wałki rozrządu. Za pewne wiele elementów może być przyczyną zatarcia, nie wymieniany olej na czas, złe parametry oleju.
Moim zdaniem sama konstrukcja magistrali smarującej jest marna, otworki są bardzo małe wystarczy małe obce ciało i nie ma smarowania na krzywce.
Praktykował ktoś rozwiercenie otworów w magistrali?
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Zastanawiałem sie nad rozwiercaniem ale dałem sobie z tym spokój. Wymień oringi ( rozmiar chyba 5,1mm), sprawdź czy krućce w panewkach wałka są drożne, zalej dobry olej, sprawdź za jakiś czas ponownie magistralę. Ewentuanie możesz delikatnie rozwiercić kruciec ( bardzo łatwo pękają) od strony koła rozrządu bo tam najpierw dociera olej i dalej rurką na krzywki i panewki.
Na jakimś forum znalazłem wzmiankę że problem nie występował przy stosowaniu dobrych olejów i regularnej wymianie.
Na jakimś forum znalazłem wzmiankę że problem nie występował przy stosowaniu dobrych olejów i regularnej wymianie.
GTI_Efekt Masy
-
- Nowicjusz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
- Posiadany PUG: 205 Automatic
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Dziś odebrałem magistralę smarującą, czyszczę i poleruję.
Okazało się, że plastiki są zdejmowalne, patrzę przez rurkę a w środku coś zalega, okazało się, ze to kawałek silikonu. Kawałek wcale nie taki mały, około 1 cm długi i ze 4mm szeroki, nawet nie ma takiego dużego otworu aby miał jak się tam dostać.
Mam plan powiększyć niewiele otwory, zarówno jak i w samej rurce jak i w plastikach. Otwory w plastiku są dość duże jednak na samym końcu jest kawałek blaszki który dość mocno zmniejsza otwór.
Okazało się, że plastiki są zdejmowalne, patrzę przez rurkę a w środku coś zalega, okazało się, ze to kawałek silikonu. Kawałek wcale nie taki mały, około 1 cm długi i ze 4mm szeroki, nawet nie ma takiego dużego otworu aby miał jak się tam dostać.
Mam plan powiększyć niewiele otwory, zarówno jak i w samej rurce jak i w plastikach. Otwory w plastiku są dość duże jednak na samym końcu jest kawałek blaszki który dość mocno zmniejsza otwór.
- nowak68
- Maniak
- Posty: 1892
- Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
- Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Świętygród
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Zastanawiam się, czy większe ciśnienie wytrzyma po tym zabiegu?
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
-
- Nowicjusz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
- Posiadany PUG: 205 Automatic
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Już po zabiegu, oryginalne otwory były 0.8. Rozwierciłem na 2. Mam dwie zapasowe rurki więc będę kombinował. Przy pierwszym uruchomieniu chcę zaobserwować jak działa przeróbka. Jeszcze nie wiem jak to zrobię ale chodzi mi po głowie jakaś przezroczysta pokrwaw.
Zna może ktoś sposób na podniesienie ciśnienia smarowania?
Zna może ktoś sposób na podniesienie ciśnienia smarowania?
- krzyska
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2097
- Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
- Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: okolice Kruszwicy
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Nowy tłoczek i sprężyna do zaworu w pompie oleju, do tego 1,2 lub więcej podkładek pod sprężynkę. Ale to nie jest dobry pomysł.
GTI_Efekt Masy
- Peugeot205cabrio
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 27 gru pn, 2010 7:13 pm
- Posiadany PUG: CTI 1,9 XU9J2
- Numer Gadu-gadu: 8810243
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Tu masz ory numery. Zamow sobie w serwisie i wymien:) koszt okolo 30zl
1133 13 TŁOK DIAM 16X25
1157 11 SPRĘŻYNA TŁOKA 6 BARS
1133 13 TŁOK DIAM 16X25
1157 11 SPRĘŻYNA TŁOKA 6 BARS
- hans
- Junior
- Posty: 361
- Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
- Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
- Numer Gadu-gadu: 3320593
- Lokalizacja: panki
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
rozwiercajac te koncowki zmniejszysz cisnienie smarowania na innych bardziej newralgicznych miejscach. musisz jeszcze pompe podkrecic
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
- jozek
- Maniak
- Posty: 1168
- Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
- Numer Gadu-gadu: 4886607
- Lokalizacja: Kraków
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Mam wrazenie ze ta modyfikacja to strzal w kolano:/
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Ja widzę to tak
- Załączniki
-
- beff1029685_puk_puk_kto_tam_.jpg (25.66 KiB) Przejrzano 22900 razy
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Obawiam się, że koledzy jozek i gad maja rację. Stracisz ciśnienie w ukladzie, a to znaczy, że nie wszędzie olej dojdzie. Zakładam, że krzywki ostatniego cylindra (pierwszego od koła zamachowego) nie będą już oblewane olejem z listwy, tylko co najwyżej mgłą z pozostałych cylindrów. Ten silikon mógł być przyczyną dotychczasowych problemów. Teoretyczne możesz zwiększyć otwory, ale myślę, że powiększenie ich do 0,9 to byłoby już dużo, i to raczej tych otworów od koła zamachowego właśnie.
Można zwiększyć ciśnienie w okładzie, stosując customową sprężynę (oryginalna sklepie się bardzo szybko) albo zmieniając przełożenie przekładni napędzającej pompę oleju. Z tym, że zmniejszając kółko od pompy zmniejszasz tez moment na niej i rozruch w zimie na popularnych olejach, tudzież tych polecanych na forum, może się skończyć uszkodzeniami kół i łańcucha.
Sądzę, ze użycie dobrego oleju i staranne oczyszczenie układu przed montażem, załatwi temat. To nie Mi16 i nie kręcisz 8000 rpm na torze, żeby miał być jakiś problem z układem olejowym.
A kiepskim, zmienianym zbyt rzadko olejem, nie takie silniki można zabić..
Można zwiększyć ciśnienie w okładzie, stosując customową sprężynę (oryginalna sklepie się bardzo szybko) albo zmieniając przełożenie przekładni napędzającej pompę oleju. Z tym, że zmniejszając kółko od pompy zmniejszasz tez moment na niej i rozruch w zimie na popularnych olejach, tudzież tych polecanych na forum, może się skończyć uszkodzeniami kół i łańcucha.
Sądzę, ze użycie dobrego oleju i staranne oczyszczenie układu przed montażem, załatwi temat. To nie Mi16 i nie kręcisz 8000 rpm na torze, żeby miał być jakiś problem z układem olejowym.
A kiepskim, zmienianym zbyt rzadko olejem, nie takie silniki można zabić..
-
- Nowicjusz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
- Posiadany PUG: 205 Automatic
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Dziękuję za rady, mam jeszcze dwie rurki od magistrali, zrobię otwór na 1 i zregeneruję pompę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
- Posiadany PUG: 205 Automatic
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Towar zamówiony, w środę jadę odebrać.Peugeot205cabrio pisze:Tu masz ory numery. Zamow sobie w serwisie i wymien:) koszt okolo 30zl
1133 13 TŁOK DIAM 16X25
1157 11 SPRĘŻYNA TŁOKA 6 BARS
1133 13 TŁOK DIAM 16X25 cena 4,20
1157 11 SPRĘŻYNA TŁOKA 6 BARS cena 7,20
-
- Nowicjusz
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
- Posiadany PUG: 205 Automatic
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5
Odebrałem z serwisu części, toczek był już trochę wypracowany co widać na fotkach, nowa sprzężna była zdecydowanie mocniejsza co było czuć przy składaniu pompy. Rurkę od magistrali przewierciłem na 1.
Czekam jeszcze na uszczelki tulei tłoka i śruby od głowicy które jadą z Niemiec, w przyszłym tygodniu w weekend będę składał.
Czekam jeszcze na uszczelki tulei tłoka i śruby od głowicy które jadą z Niemiec, w przyszłym tygodniu w weekend będę składał.