Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: Palec »

Witam, czy ma ktoś doświadczenie w polepszeniu smarowania wałka rozrządu?
Mam już dwa silniki, w obu wytarły się wałki rozrządu. Za pewne wiele elementów może być przyczyną zatarcia, nie wymieniany olej na czas, złe parametry oleju.
Moim zdaniem sama konstrukcja magistrali smarującej jest marna, otworki są bardzo małe wystarczy małe obce ciało i nie ma smarowania na krzywce.
Praktykował ktoś rozwiercenie otworów w magistrali?
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: krzyska »

Zastanawiałem sie nad rozwiercaniem ale dałem sobie z tym spokój. Wymień oringi ( rozmiar chyba 5,1mm), sprawdź czy krućce w panewkach wałka są drożne, zalej dobry olej, sprawdź za jakiś czas ponownie magistralę. Ewentuanie możesz delikatnie rozwiercić kruciec ( bardzo łatwo pękają) od strony koła rozrządu bo tam najpierw dociera olej i dalej rurką na krzywki i panewki.
Na jakimś forum znalazłem wzmiankę że problem nie występował przy stosowaniu dobrych olejów i regularnej wymianie.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: Palec »

Dziś odebrałem magistralę smarującą, czyszczę i poleruję.
Okazało się, że plastiki są zdejmowalne, patrzę przez rurkę a w środku coś zalega, okazało się, ze to kawałek silikonu. Kawałek wcale nie taki mały, około 1 cm długi i ze 4mm szeroki, nawet nie ma takiego dużego otworu aby miał jak się tam dostać.
Mam plan powiększyć niewiele otwory, zarówno jak i w samej rurce jak i w plastikach. Otwory w plastiku są dość duże jednak na samym końcu jest kawałek blaszki który dość mocno zmniejsza otwór.
Załączniki
20170317_191544.jpg
20170317_191402.jpg
20170317_191240.jpg
Awatar użytkownika
nowak68
Maniak
Posty: 1892
Rejestracja: 12 sty ndz, 2014 11:19 pm
Posiadany PUG: 205 GENTRY 1991, 405 GRDTubo 1992
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Świętygród

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: nowak68 »

Zastanawiam się, czy większe ciśnienie wytrzyma po tym zabiegu?
Był XRD 1988, XAD 1989, XLD 1986, GREEN 1991, Automatic 1.9 z 1990, XS 1990, GTI 1.9 EXPORT 1987
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: Palec »

Już po zabiegu, oryginalne otwory były 0.8. Rozwierciłem na 2. Mam dwie zapasowe rurki więc będę kombinował. Przy pierwszym uruchomieniu chcę zaobserwować jak działa przeróbka. Jeszcze nie wiem jak to zrobię ale chodzi mi po głowie jakaś przezroczysta pokrwaw.
Zna może ktoś sposób na podniesienie ciśnienia smarowania?
Awatar użytkownika
krzyska
Peugeot 205 Master
Posty: 2097
Rejestracja: 02 paź pt, 2009 9:49 pm
Posiadany PUG: Forever, Griffe, Honda CB125Twin 1978, Alfa Romeo 147JTDm, P207UjemnieDynamiczny, Patriot KS90
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: okolice Kruszwicy

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: krzyska »

Nowy tłoczek i sprężyna do zaworu w pompie oleju, do tego 1,2 lub więcej podkładek pod sprężynkę. Ale to nie jest dobry pomysł.
GTI_Efekt Masy Obrazek
Awatar użytkownika
Peugeot205cabrio
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 27 gru pn, 2010 7:13 pm
Posiadany PUG: CTI 1,9 XU9J2
Numer Gadu-gadu: 8810243
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: Peugeot205cabrio »

Tu masz ory numery. Zamow sobie w serwisie i wymien:) koszt okolo 30zl
1133 13 TŁOK DIAM 16X25
1157 11 SPRĘŻYNA TŁOKA 6 BARS
Awatar użytkownika
hans
Junior
Posty: 361
Rejestracja: 18 maja śr, 2016 10:01 pm
Posiadany PUG: mito 1.8 D 1996 ,generacion 205 1.4 1997, 307 2.0 hdi 136 KM 2005,307 2.0 hdi 107KM, 807 2,2 hdi 128
Numer Gadu-gadu: 3320593
Lokalizacja: panki

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: hans »

rozwiercajac te koncowki zmniejszysz cisnienie smarowania na innych bardziej newralgicznych miejscach. musisz jeszcze pompe podkrecic
En mis venas en vez de gasolina y el corazón de trabajo de la turbina!!!
Awatar użytkownika
jozek
Maniak
Posty: 1168
Rejestracja: 15 cze ndz, 2008 12:33 am
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16, 2x205 CTI, 205 Gentry Turbo CT, 205 Gutmann, 205 Cj, 205 RG 3D
Numer Gadu-gadu: 4886607
Lokalizacja: Kraków

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: jozek »

Mam wrazenie ze ta modyfikacja to strzal w kolano:/
Awatar użytkownika
gad
Uzalezniony
Posty: 674
Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: gad »

Ja widzę to tak
Załączniki
beff1029685_puk_puk_kto_tam_.jpg
beff1029685_puk_puk_kto_tam_.jpg (25.66 KiB) Przejrzano 22900 razy
2mouse
Peugeot 205 Master
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lip ndz, 2010 10:29 am
Numer Gadu-gadu: 0

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: 2mouse »

Obawiam się, że koledzy jozek i gad maja rację. Stracisz ciśnienie w ukladzie, a to znaczy, że nie wszędzie olej dojdzie. Zakładam, że krzywki ostatniego cylindra (pierwszego od koła zamachowego) nie będą już oblewane olejem z listwy, tylko co najwyżej mgłą z pozostałych cylindrów. Ten silikon mógł być przyczyną dotychczasowych problemów. Teoretyczne możesz zwiększyć otwory, ale myślę, że powiększenie ich do 0,9 to byłoby już dużo, i to raczej tych otworów od koła zamachowego właśnie.
Można zwiększyć ciśnienie w okładzie, stosując customową sprężynę (oryginalna sklepie się bardzo szybko) albo zmieniając przełożenie przekładni napędzającej pompę oleju. Z tym, że zmniejszając kółko od pompy zmniejszasz tez moment na niej i rozruch w zimie na popularnych olejach, tudzież tych polecanych na forum, może się skończyć uszkodzeniami kół i łańcucha.
Sądzę, ze użycie dobrego oleju i staranne oczyszczenie układu przed montażem, załatwi temat. To nie Mi16 i nie kręcisz 8000 rpm na torze, żeby miał być jakiś problem z układem olejowym.

A kiepskim, zmienianym zbyt rzadko olejem, nie takie silniki można zabić.. :lol:
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: Palec »

Dziękuję za rady, mam jeszcze dwie rurki od magistrali, zrobię otwór na 1 i zregeneruję pompę.
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: Palec »

Peugeot205cabrio pisze:Tu masz ory numery. Zamow sobie w serwisie i wymien:) koszt okolo 30zl
1133 13 TŁOK DIAM 16X25
1157 11 SPRĘŻYNA TŁOKA 6 BARS
Towar zamówiony, w środę jadę odebrać.
1133 13 TŁOK DIAM 16X25 cena 4,20
1157 11 SPRĘŻYNA TŁOKA 6 BARS cena 7,20
Palec
Nowicjusz
Posty: 70
Rejestracja: 22 sie pn, 2016 1:35 pm
Posiadany PUG: 205 Automatic
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ulepszenie smarowania wałka rozrządu w XU5

Post autor: Palec »

Odebrałem z serwisu części, toczek był już trochę wypracowany co widać na fotkach, nowa sprzężna była zdecydowanie mocniejsza co było czuć przy składaniu pompy. Rurkę od magistrali przewierciłem na 1.
Czekam jeszcze na uszczelki tulei tłoka i śruby od głowicy które jadą z Niemiec, w przyszłym tygodniu w weekend będę składał.
Załączniki
20170330_191757.jpg
20170330_191717.jpg
20170330_191636.jpg
20170330_191608.jpg
ODPOWIEDZ