Stożek -gdzie najlepiej go umieścić?

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

Ja już gaz eksmitowałem, więc ten klopot mi odpadł, a akumulator na dniach ląduje w bagażniku (wywaliłem tylną kanapę, więc może w ładowni :wink: ) i chyba w jego miejscu zapodam stożek. By the way: kabel audio 10 mm kwadrat starczy do podłączenia akumulatora? Już mam taki przeciągnięty i znacząco by mi to ułatwiło sprawę...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Hmm nie wiem, najlepiej jest kupic kable do akumulatora Maluchowskie, one sa wystarczajace, a jaki maja przekroj to nie wiem.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

kurcze, chyba zostawię tą dziesiątkę - już jest, więc i za darmo, i puszczać nie będę musiał... Jakimś bezpiecznikiem to zabezpieczyć czy niekoniecznie? (inna sprawa, że jak ruszę rozrusznikiem to ze 100A bym potrzebował)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Bezpiecznik 30A powinien byc!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

30a?! Wydaje mi się (choć nie jestem pewien), że W=VxA, V to oczywiście 12, rozrusznik ma z 700 W minimum, wychodzi, że chwilowy pobór będzie koło 58A. Oczywiście tak sobie to biorę na chłopski rozum, ale jak mówisz z doświadczenia, że 30A starczy, to może się mylę.
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

i jak ładnie przeszliśmy ze stożków do amperów
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ja sie na tym nie znam, wiem ze u mnie na glownym pradowym kablu ma byc bezpiecznik 30A.. ale to tez nie pamietam dokladnie. To elektryk mi robi wszystko co z pradem jest zwiazane.

Ale rzeczywiscie wyznaczajac wartos ze wzoru ktory podales, wychodzi ze bezpiecznik powinien byc z 60A.

Byc moze to wlasnie 60A bedzie. Wiem ze jak montowalismy wylacznik pradu, to elektryk strasznie marudzil ze bezpiecznika nie bylo na glownym pradowym, i ze mi to zrobi bo byc powinien. I wiem ze on teraz jak robi mi nowa wiazke to to wszystko zrobi tak jak byc powinno. Wiec jak juz bede mial te wiazke z tym bezpiecznikiem to wtedy dam ci znac jaki to bezpiecznik powinien byc.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

oki, dzięki, czekam :lol:
rozmowa może już wrócić do stożków :P
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

dziękujemy
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Mojej wiazki nie mam, ale u kuzyna w 405 STI bezpiecznik glowny pradowy to 30A wiec widocznie musi wystarczac....
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
rafxx
Nowicjusz
Posty: 76
Rejestracja: 18 lip ndz, 2004 4:18 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: rafxx »

ja mam akumulator w bagażniku a stozek w jego miejscu ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

A po co chcecie zmieniac bezpiecznik. Przeciez jak przenosicie akumulator do bagażnika to wystarczy przedłużyc tylko kabel plusowy i nic więcej
Awatar użytkownika
Ari
Junior
Posty: 183
Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
Numer Gadu-gadu: 6883999
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Ari »

Hmm, a naprawdę sądzicie że przy seryjnym motorze jest sens zakładać stożek? Układ dolotowy we wszystkich 205tkach jest naprawdę bardzo dobrze policzony i ma dużą pojemność. Jeśli wystąpią jakieś przyrosty mocy to będą one niezauważalne i tylko w górnych zakresach obrotowych, natomiast pogorszy się krzywa momentu obrotowego. U Kaktusa to ma sens, gdyż zmodyfikował on cały układ wraz z głowicą i kanałem dolotowym (większe kanały, rozwiercone gniazda, szybszy wałek rozrządu). Pamiętajcie, że montaż filtrów powietrza typu stożkowego to ostatni etap modyfikacji, a nie pierwszy; podobnie jak program kompa. Inaczej jest to wyrzucanie pieniędzy!
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Ari dobrze prawi!
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
piotrek.ciszak
Junior
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty śr, 2008 11:58 pm
Posiadany PUG: Peugeot 205 1.1 Benz (jeszcze 60km i jeszcze z katalizatorem ;) 1990r
Numer Gadu-gadu: 5751580

Re: Stożek -gdzie najlepiej go umieścić?

Post autor: piotrek.ciszak »

Witam. Jestem posiadaczem Peugeota 205 1.1 z gaźnikiem i zastanawiam się gdzie tam można umieścić filtr stożkowy bo w miejsce starego filtra niema chyba najmniejszego sensu bo jest to blisko silnika gdzie jest wysoka temperatura a standardowy filtr powietrza jest połączony z gośnikiem pokrywą i nie wiem czy można to rozdzielić... Bardzo porszę o odpowiedź!!
Pitex205
ODPOWIEDZ