problem z obrotami GTI

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
hubas_busko
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 25 maja ndz, 2008 11:10 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: hubas_busko »

Wydaje mi sie ze jest to zawór powietrza.Jak puszczasz gaz to zamyka sie przepustnica. Po zamknieciu przepustnicy powietrze jest dostarczane własnie dodatkowo przez zawór powietrza tak jest u mnie i wiem ze to zawór bo po dodaniu gazu nie mam wolnych obr jak sie zagrzeje to jest ok.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: Banita »

Po 5 min od odpalenia zawor powinien byc 100% zamkniety. Od dostarczania powietrza przy zamknietej (i tak nie do konca) przepustnicy, jest bypass regulowany sruba.
Ps. Ja go w ogole nie mam... :W
hubas_busko
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 25 maja ndz, 2008 11:10 pm
Posiadany PUG: peugeot 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: hubas_busko »

bardzo łatwo sprawdzic czy zawór powietrza jest dobry wystarczy odpiac wtyczke i zobaczyc czy praca silnikia sie zmieni albo go wyjac i podłaczyc prad pod niego i po 5 min powinien sie zamknac
adam_m
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 maja wt, 2007 7:12 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 1078941
Lokalizacja: Gorlice

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: adam_m »

TO-MI pisze: ale ten 1,3 Rallye też z lekka wysłużony :)
w jakim sensie wysluzony? ;-)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: TO-MI »

adam_m pisze: w jakim sensie wysluzony? ;-)
silniczek zlekka hałasuje na wysokich :wink: karoseria jak to w rajdówce JEST chociaż widywało sie ładniejsze :D
najważniejsze jednak że w droge znaczy trase trafiał :Y
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
adam_m
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 01 maja wt, 2007 7:12 pm
Posiadany PUG: 205 GTI
Numer Gadu-gadu: 1078941
Lokalizacja: Gorlice

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: adam_m »

Ciekawa opinia, szczegolnie co do silnika :wink:

Ale nie o tym ten temat, Kris jak tam problemy z obrotami?
kris_rally
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 03 maja sob, 2008 12:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: kris_rally »

powiem tak teraz rozbierałem aparat i zauważyłem, że kabel nie był wogóle podpięty do czujnika zaworu dodatkowego powietrza...jak poskładam w tym tygodniu jak bedzie czas to napisze czy to pomogło :)
Awatar użytkownika
TO-MI
Maniak
Posty: 1273
Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
Posiadany PUG: XU9J4
Numer Gadu-gadu: 604584106
Lokalizacja: Krosno/okol

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: TO-MI »

adam_m pisze:Ciekawa opinia, szczegolnie co do silnika :wink:
tak jakoś brzmiał alee dawał pod górke :D i to całkiem jak na 1,3 :Y
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..? :)
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
kris_rally
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 03 maja sob, 2008 12:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: kris_rally »

zauważyłem że wyrzuca paliwo z przepływomierza jak nie założe dolotu...i kopci z rury strasznie dzisiaj puscil po odpaleniu czarnego smoka..
Awatar użytkownika
Draxter
Junior
Posty: 331
Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
Numer Gadu-gadu: 27279
Lokalizacja: polska centralna

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: Draxter »

Zeby nie zakladac nowego tematu to odgrzeje ten 8)

Na zimnym silniku po odpaleniu powinien przez jakis czas trzymac wyzsze obroty a on trzyma ~900.
Po odpaleniu ma takie same obroty jak cieply silnik.
Nie gasnie i ladnie rowno pracuje niemniej zastanawia mnie brak wyzszych obr.
Podpowiedzcie prosze gdzie szukac rozwiazania problemu ?
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: palpio »

Zawór powietrza dodatkowego
Awatar użytkownika
Draxter
Junior
Posty: 331
Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
Numer Gadu-gadu: 27279
Lokalizacja: polska centralna

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: Draxter »

palpio pisze:Zawór powietrza dodatkowego
OK zlokalizowany - rurki odpowiedzialne za powietrze takze.
Jaka jest zasada jego dzialania ?

Na zimnym silniku powinien byc otwarty a w momencie nagrzania powinien sie zamknac tak ?
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
Awatar użytkownika
Draxter
Junior
Posty: 331
Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
Numer Gadu-gadu: 27279
Lokalizacja: polska centralna

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: Draxter »

OK bylem i pogrzebalem.
Efekt jest taki ze raczej ow czujnik (bimetal jak gdzies na forum czytalem) jest ok.
To dodatkowe powietrze zasysane jest z kolanka pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica (zewnetrzny krociec).
Na zimnym silniku ow bimetal powoduje ze zaworek jest otwarty i silnik zasysa dodatkowe powietrze i tak sie dzieje.
Natomiast na cieplym silniku juz tego powietza nie zasysa - bimetal powoduje ze zaworek sie zamyka i tak tez jest u mnie w silniku.

Zobaczymy jak auto ostygnie bo moze poprostu nie bylo styku na wtyczce...
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
Awatar użytkownika
Draxter
Junior
Posty: 331
Rejestracja: 11 cze pt, 2010 6:36 pm
Posiadany PUG: był 205 GTI jest 106 Rallye ph1
Numer Gadu-gadu: 27279
Lokalizacja: polska centralna

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: Draxter »

Podpowiedzcie prosze za co odpowiada ten czujnik w zaworze powietrza dodatkowego ?
Jak powinien sie zachowywac ? Da rade to jakos miernikiem sprawdzic czy jest ok czy nie ?
"To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia."
Awatar użytkownika
palpio
Junior
Posty: 479
Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
Numer Gadu-gadu: 587970
Lokalizacja: Przemyśl

Re: problem z obrotami GTI

Post autor: palpio »

Jaki czujnik- chodzi ci o wtyczkę przy zaworze?
Tam jest tylko zasilanie i zawór się zamyka pod wpływem temp lub pod wpływem zasilania .Po około 5 min powinien być zamknięty. Za tzw. ssanie odpowiada jeszcze czujnik temp.
ODPOWIEDZ