Strona 2 z 3

Re: problem z obrotami GTI

: 28 wrz ndz, 2008 7:20 pm
autor: hubas_busko
Wydaje mi sie ze jest to zawór powietrza.Jak puszczasz gaz to zamyka sie przepustnica. Po zamknieciu przepustnicy powietrze jest dostarczane własnie dodatkowo przez zawór powietrza tak jest u mnie i wiem ze to zawór bo po dodaniu gazu nie mam wolnych obr jak sie zagrzeje to jest ok.

Re: problem z obrotami GTI

: 28 wrz ndz, 2008 7:41 pm
autor: Banita
Po 5 min od odpalenia zawor powinien byc 100% zamkniety. Od dostarczania powietrza przy zamknietej (i tak nie do konca) przepustnicy, jest bypass regulowany sruba.
Ps. Ja go w ogole nie mam... :W

Re: problem z obrotami GTI

: 28 wrz ndz, 2008 11:39 pm
autor: hubas_busko
bardzo łatwo sprawdzic czy zawór powietrza jest dobry wystarczy odpiac wtyczke i zobaczyc czy praca silnikia sie zmieni albo go wyjac i podłaczyc prad pod niego i po 5 min powinien sie zamknac

Re: problem z obrotami GTI

: 29 wrz pn, 2008 11:46 pm
autor: adam_m
TO-MI pisze: ale ten 1,3 Rallye też z lekka wysłużony :)
w jakim sensie wysluzony? ;-)

Re: problem z obrotami GTI

: 30 wrz wt, 2008 8:21 pm
autor: TO-MI
adam_m pisze: w jakim sensie wysluzony? ;-)
silniczek zlekka hałasuje na wysokich :wink: karoseria jak to w rajdówce JEST chociaż widywało sie ładniejsze :D
najważniejsze jednak że w droge znaczy trase trafiał :Y

Re: problem z obrotami GTI

: 30 wrz wt, 2008 9:21 pm
autor: adam_m
Ciekawa opinia, szczegolnie co do silnika :wink:

Ale nie o tym ten temat, Kris jak tam problemy z obrotami?

Re: problem z obrotami GTI

: 30 wrz wt, 2008 10:58 pm
autor: kris_rally
powiem tak teraz rozbierałem aparat i zauważyłem, że kabel nie był wogóle podpięty do czujnika zaworu dodatkowego powietrza...jak poskładam w tym tygodniu jak bedzie czas to napisze czy to pomogło :)

Re: problem z obrotami GTI

: 01 paź śr, 2008 12:05 am
autor: TO-MI
adam_m pisze:Ciekawa opinia, szczegolnie co do silnika :wink:
tak jakoś brzmiał alee dawał pod górke :D i to całkiem jak na 1,3 :Y

Re: problem z obrotami GTI

: 04 paź sob, 2008 12:42 am
autor: kris_rally
zauważyłem że wyrzuca paliwo z przepływomierza jak nie założe dolotu...i kopci z rury strasznie dzisiaj puscil po odpaleniu czarnego smoka..

Re: problem z obrotami GTI

: 27 lip wt, 2010 1:58 am
autor: Draxter
Zeby nie zakladac nowego tematu to odgrzeje ten 8)

Na zimnym silniku po odpaleniu powinien przez jakis czas trzymac wyzsze obroty a on trzyma ~900.
Po odpaleniu ma takie same obroty jak cieply silnik.
Nie gasnie i ladnie rowno pracuje niemniej zastanawia mnie brak wyzszych obr.
Podpowiedzcie prosze gdzie szukac rozwiazania problemu ?

Re: problem z obrotami GTI

: 27 lip wt, 2010 6:55 pm
autor: palpio
Zawór powietrza dodatkowego

Re: problem z obrotami GTI

: 28 lip śr, 2010 10:13 am
autor: Draxter
palpio pisze:Zawór powietrza dodatkowego
OK zlokalizowany - rurki odpowiedzialne za powietrze takze.
Jaka jest zasada jego dzialania ?

Na zimnym silniku powinien byc otwarty a w momencie nagrzania powinien sie zamknac tak ?

Re: problem z obrotami GTI

: 28 lip śr, 2010 11:47 am
autor: Draxter
OK bylem i pogrzebalem.
Efekt jest taki ze raczej ow czujnik (bimetal jak gdzies na forum czytalem) jest ok.
To dodatkowe powietrze zasysane jest z kolanka pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica (zewnetrzny krociec).
Na zimnym silniku ow bimetal powoduje ze zaworek jest otwarty i silnik zasysa dodatkowe powietrze i tak sie dzieje.
Natomiast na cieplym silniku juz tego powietza nie zasysa - bimetal powoduje ze zaworek sie zamyka i tak tez jest u mnie w silniku.

Zobaczymy jak auto ostygnie bo moze poprostu nie bylo styku na wtyczce...

Re: problem z obrotami GTI

: 28 lip śr, 2010 9:17 pm
autor: Draxter
Podpowiedzcie prosze za co odpowiada ten czujnik w zaworze powietrza dodatkowego ?
Jak powinien sie zachowywac ? Da rade to jakos miernikiem sprawdzic czy jest ok czy nie ?

Re: problem z obrotami GTI

: 28 lip śr, 2010 9:45 pm
autor: palpio
Jaki czujnik- chodzi ci o wtyczkę przy zaworze?
Tam jest tylko zasilanie i zawór się zamyka pod wpływem temp lub pod wpływem zasilania .Po około 5 min powinien być zamknięty. Za tzw. ssanie odpowiada jeszcze czujnik temp.