dziwne wahania temp. silnika - opis
- Kamkiler
- Maniak
- Posty: 1279
- Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
- Posiadany PUG: 205 TCTi
- Numer Gadu-gadu: 3470719
- Lokalizacja: Łomianki
Re: dziwne wahania temp. silnika - opis
to masz już powód , korek albo dziurawy zbiornik
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: dziwne wahania temp. silnika - opis
Banita jest najbardziej optymistyczny człowiek na tym forum chyba....
uszcelke tez wymieniałem, planowałem głowice, spardzałem na szczelnosc itp.
uszcelke tez wymieniałem, planowałem głowice, spardzałem na szczelnosc itp.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: dziwne wahania temp. silnika - opis
to nie znaczy, ze ta wymieniona nie puscila. Moze blok masz krzywy i tak sobie mozesz wymieniac. Plynu nie ubywa ci?
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: dziwne wahania temp. silnika - opis
płynu nie ubywa, nie ma masła pod korkiem ani na bagnecie, a w płynie nie ma oleju.
(płyn lekko ale naparwde lekko ) kapie onbok chłodnicy (przy dolnej rurce) ale zacisnąłem to juz dwie klemami i dalej lekko puszcza. ale to jedyne miejsce gdzie ucieka) - ale niezauwazalnie
Blok silnika sparwdzałem lineałem półmetrowym i szcelinomierzem. ledow vco gdzieniegdzie 0.05mm wchodziło
(płyn lekko ale naparwde lekko ) kapie onbok chłodnicy (przy dolnej rurce) ale zacisnąłem to juz dwie klemami i dalej lekko puszcza. ale to jedyne miejsce gdzie ucieka) - ale niezauwazalnie
Blok silnika sparwdzałem lineałem półmetrowym i szcelinomierzem. ledow vco gdzieniegdzie 0.05mm wchodziło
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: dziwne wahania temp. silnika - opis
czy korek od BX bedzie taki sma jak do 205? chodzio silniki XU ?
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
Re: dziwne wahania temp. silnika - opis
.... powoli zaczynam się poddawać ;/ , wymieniłem termostat na nowy (82st) i fakt temp podczas jazdy jest teraz zamiast jak wczesniej około 85 to jest teraz 80 - OK. jechałem w góry i wszytklo było OK. ale do jechałem do garazu i silnik chodził jakies 8 minut na luzie i temp rosła. a znowu osiągneła 100st - tak wiec wyłączyłem silnik, a wiatrak sie nie włączył.... (witrak jak sie jedzi to sie włacza (chodz niewiem kiedy) włacznik wiatraka tez juz wymieniłem
Albo mnie ten wskaznik w h... robi albo co jeszcze? ????????
Albo mnie ten wskaznik w h... robi albo co jeszcze? ????????
- Ari
- Junior
- Posty: 183
- Rejestracja: 20 gru sob, 2003 2:38 pm
- Posiadany PUG: 205 GTI Mi16 gr. E1 205 GTI 1.9 205 Mi16
- Numer Gadu-gadu: 6883999
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: dziwne wahania temp. silnika - opis
jeszcze rezystor wiatraka a jak syczy w zbiorniczku a nie ubywa to korek tez wymien
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: dziwne wahania temp. silnika - opis
Nic nie ma prawa syczeć.Wentylator chłodnicy nie ma rezystora.
Załączenie / wyłączenie sterowane jest termostatem(włącznikiem termicznym) chłodnicy (stałe nastawy podane przez producenta).Jest to układ samosterujący na który nie mamy wpływu. Decyduje tylko i wyłącznie temperatura dostarczana poprzez termostat głowicy.Ciepło- zimno, wylatujące z nawiewów to moim zdaniem padnięta nagrzewnica.Obieg mały czy duży to przez nagrzewnicę musi być przepływ, a co za tym idzie układ będzie należycie odpowietrzony.Nagrzewnica jest zamulona. Krążące powietrze w układzie chłodzenia może właśnie powodować takie skoki temperatury.Powietrze ma dużą rozszerzalność.Po nagrzaniu silnika ciśnienie wzrasta ponad 1 bar i korek przez swój zawór zrzuca jego nadmiar.Jeśli powietrze podejdzie pod termometr NTR i wyłączysz silnik jego temperatura szybko spada.Sam to zauważyłeś.Moja propozycja->Zlać ciecz chłodzącą ,odłączyć rurki od nagrzewnicy i minimalnym ciśnieniem wody przepłukać ją.Jeżeli ciśnienie w wężu zacznie wzrastać (wąż twardnieje, to należy przerwać płukanie) i nagrzewnica jest do wymiany ok.50 zł.Co do wskaźnika temperatury -to wymontować, oczyścić z kurzu i naoliwić czopy ustroju pomiarowego/wskazówki bo z opisu wynika że się przycina.
Popróbuj.
Załączenie / wyłączenie sterowane jest termostatem(włącznikiem termicznym) chłodnicy (stałe nastawy podane przez producenta).Jest to układ samosterujący na który nie mamy wpływu. Decyduje tylko i wyłącznie temperatura dostarczana poprzez termostat głowicy.Ciepło- zimno, wylatujące z nawiewów to moim zdaniem padnięta nagrzewnica.Obieg mały czy duży to przez nagrzewnicę musi być przepływ, a co za tym idzie układ będzie należycie odpowietrzony.Nagrzewnica jest zamulona. Krążące powietrze w układzie chłodzenia może właśnie powodować takie skoki temperatury.Powietrze ma dużą rozszerzalność.Po nagrzaniu silnika ciśnienie wzrasta ponad 1 bar i korek przez swój zawór zrzuca jego nadmiar.Jeśli powietrze podejdzie pod termometr NTR i wyłączysz silnik jego temperatura szybko spada.Sam to zauważyłeś.Moja propozycja->Zlać ciecz chłodzącą ,odłączyć rurki od nagrzewnicy i minimalnym ciśnieniem wody przepłukać ją.Jeżeli ciśnienie w wężu zacznie wzrastać (wąż twardnieje, to należy przerwać płukanie) i nagrzewnica jest do wymiany ok.50 zł.Co do wskaźnika temperatury -to wymontować, oczyścić z kurzu i naoliwić czopy ustroju pomiarowego/wskazówki bo z opisu wynika że się przycina.
Popróbuj.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...